• Hi,

    om de een of andere reden had ik alleen in de eerste week een 'rustige' week. Daarna scheen iemand op zijn teentjes te zijn en was de rest het natuurlijk ook...Alleen maar omdat ik moest lachen toen iemand zich verlas en ik moest lachen. Niet eens op de manier van 'haha, hij maakte lekker een fout en dat is helemaal hilarisch dus wrijf ik t er ff lekker in door hem uit te lachen.' maar meer omdat ik melig was en het woord dat hij uiteindelijk las grappig vond. Die ging helemaal flippen! ik weet nog niet wat hij nou zo erg vond en waarom hij met een rekenmachine ging gooien en de klas uitstormde nadat ik hem wél uitlachte toen hij miste omdat hij mij daarvoor ook had beledigt met mijn dyscalculie. Oké, dat hij wegstormde snap ik wel maar hij hoefde niet gelijk met dingen te gaan gooien denk ik. Ik had hem zelfs zijn spullen teruggegeven met het verzoek of hij ze voortaan bij zich wilde houden. Ik bedoel, ik hád al zijn schriften, papieren en zo kunnen verscheuren of zoiets. Toen ik ze teruggaf ging hij ineens met zijn rekenmachine gooien. Waarna ze me gingen pesten met dat ik op een andere klasgenoot zou zijn en me 'hey apple' noemen, al had dat niks te maken met t gebeurde. Hoe kan ik nog redden wat er te redden valt? Het is iig te laat om t goed te maken dus aan dat soort tips heb ik niet veel.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Nouja, onthoud dat het voor die jongen misschien wel als een belediging overkwam he?

    tja, ik heb hem geholpen met Engels in de hoop dat hij wat milder gestemd zal zijn


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Je kan proberen met een leraar over dit voorval te praten.

    Het verzoek of hij voortaan zijn spullen bij zich kan houden, kan heel erg verkeerd worden opgevat. Ik zie eigenlijk de positieve manier er helemaal niet in, dus ik begrijp wel dat hij boos werd. Misschien kan je het hem rustig uitleggen dat je lachte om het woord, niet om hem. Als het tussen jullie weer iets normaler verloopt, zal ook de klas er wel mee ophouden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    Het verzoek of hij voortaan zijn spullen bij zich kan houden, kan heel erg verkeerd worden opgevat. Ik zie eigenlijk de positieve manier er helemaal niet in, dus ik begrijp wel dat hij boos werd. Misschien kan je het hem rustig uitleggen dat je lachte om het woord, niet om hem. Als het tussen jullie weer iets normaler verloopt, zal ook de klas er wel mee ophouden.


    Precies. Uit je beginpost klinkt het eigenlijk vooral alsof je hem (onintentioneel) uitlachte en daarna nog een schop na gaf. Sorry, maar als je dat bij mij had geflikt, zou ik ook nog een hele tijd pissig op je zijn. (cat)

    Het is nooit te laat om sorry te zeggen, zelfs al voelt het soms wel zo. Als alles nog steeds zo stroef loopt door die klasgenoot, lijkt het me wel een poging waard.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Het verzoek of hij voortaan zijn spullen bij zich kan houden, kan heel erg verkeerd worden opgevat. Ik zie eigenlijk de positieve manier er helemaal niet in, dus ik begrijp wel dat hij boos werd. Misschien kan je het hem rustig uitleggen dat je lachte om het woord, niet om hem. Als het tussen jullie weer iets normaler verloopt, zal ook de klas er wel mee ophouden.
    Naja, zijn spullen lagen overal op en rond mijn tafel. Dan mag ik hem toch wel vriendelijk verzoeken zijn spullen voortaan bij zich te houden zolang ik t niet minachtend vraag?

    PS. ik vraag dit uit oprechte nieuwsgierigheid

    Wiarda schreef:
    (...)

    Precies. Uit je beginpost klinkt het eigenlijk vooral alsof je hem (onintentioneel) uitlachte en daarna nog een schop na gaf. Sorry, maar als je dat bij mij had geflikt, zou ik ook nog een hele tijd pissig op je zijn. (cat)

    Het is nooit te laat om sorry te zeggen, zelfs al voelt het soms wel zo. Als alles nog steeds zo stroef loopt door die klasgenoot, lijkt het me wel een poging waard.
    aangezien we nu praktisch op de helft van t schooljaar zitten lijkt me t wel wat te laat en bovendien weet ik niet of t enkel door dat incident kwam (lijkt me onwaarschijnlijk) of dat t gewoon een kwestie van tijd was. Tot slot klinkt uitlachen heel anders (oa qua toon) dan toelachen, dat kún je niet mishoren.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 22:11 ]


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Storiefan schreef:
    (...) aangezien we nu praktisch op de helft van t schooljaar zitten lijkt me t wel wat te laat en bovendien weet ik niet of t enkel door dat incident kwam (lijkt me onwaarschijnlijk) of dat t gewoon een kwestie van tijd was. Tot slot klinkt uitlachen heel anders (oa qua toon) dan toelachen, dat kún je niet mishoren.

    In mijn ervaring is er geen verschil tussen het geluid uitlachen en toelachen, hoor, tenzij mensen het heel erg overdrijven of expres gemeen bedoelen. Het is gewoon gelach, dat afhankelijk van de situatie op verschillende manieren opgevat wordt. Hij maakte een fout en jij lachte, nogal wiedes dat hij het opvatte als uitlachen, want dat is wel wat het best binnen die situatie past. Er is een verschil tussen pestend uitlachen en "gewoon" lachen om andermans fout, maar dat betekent niet dat de laatste optie minder kwetsend is.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik moet eerlijk toegeven dat als ik iets verkeerds lees, het niet fijn vind dat iemand gaat lachen. Op welke manier dan ook. Persoonlijk zou ik het niet fijn vinden als die persoon vervolgens ook meld dat ik voortaan mijn spullen thuis moet houden. Máár; dat is géén reden voor pesten.

    Ik zie hier reacties over dat je naar de leraar kan gaan, maar laten we even wel wezen... leraren doen niks voor leerlingen. Er is echter ook geen oplossing wat ik zo snel kan verzinnen. Ik denk duurt geduld echter het langst. Wat natuurlijk weer rot voor jou is.
    Heb je toevallig nog wel vrienden of vriendinnen in de klas zitten of niet? Anders stel ik gewoon voor om je tijd met hun te spenderen en zo veel mogelijk de pestkoppers negeren. Het is heel moeilijk, maar uiteindelijk ga jij verder en blijven hun met hun eigen rotte gedrag achter.
    In mijn mening (ik zeg niet dat je dat gedaan hebt) helpt verzet niet. Als je terug gaat schelden e/d vinden ze het alleen maar leuk omdat ze aandacht krijgen, of je maakt ze bozer.

    Je zit echt in een lastig parket, en ik bedoel dit echt niet verkeerd. Ik denk echter niet dat het gaat helpen om nog naar diezelfde klasgenoot te gaan, waarbij je gelachen heb als er al zoveel tijd verstreken is.


    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 22:50 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik heb helaas geen vrienden in de klas en vind het vooral érg irritant dat ik niet de kantine naast een jongen kan zitten of met een klasgenoot praten zonder dat ze oprecht lijken te denken dat ik op hem ben en anderen daarvan overtuigen


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Ik spreek er natuurlijk niet over behalve anoniem. Ik zeg/denk ook niet dat wiet goed voor me is, integendeel; ik beschouw t als een uitdaging om te kijken of ik t dan tóch kan weerstaan. Ook pretendeer ik niet eraan te gaan beginnen; met "soort van plannen" bedoel ik gewoon erover dénken. Bovendien is pure wiet niet verslavend zoals nicotine enzo wel is dus minder schadelijk, lijkt me.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Nou, ik hoop dat duidelijk is dat ik écht geen junkie ga worden en ik morgen niet helemaal volgespamd word met nodeloos bezorgde berichtjes over wiet in een topic over school. Alvast bedankt voor de tips!


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Waar de Fuck haal jij die wiet vandaan?

    En als ik eerlijk moet zijn snap ik heel goed dat hij boos is. Soms kan je nu eenmaal lachen op het verkeerde moment. En als ik kijk hoe jij soms reageert hier op Q kan ik best inzien dat die opmerking van zijn spullen bij houden heel minachtig over kan komen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mensen zijn butthurt tegenwoordig. Ik zou het negeren en lekker je eigen ding doen. Je zit op school voor jezelf.

    Dingen gooien naar iemand is fysiek worden en persoonlijk vind ik dat erger dan lachen op wat voor manier dan ook.

    Take it or leave it, mijn mening.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Sorry, maar ik vind dat die jongen het recht had om boos te zijn. Je weet niet of hij misschien veel moeite heeft met lezen, en als iemand daar dan om lacht, is dat absoluut niet grappig. Ik vind dat jij kinderachtig reageert, ook omdat je -je excuses niet wilt aanbieden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zie hier heel negatieve opmerkingen over dat de topicmakster lacht, maar ik heb een vriendin die ook vaak zenuwlacht en op momenten dat iemand een woord fout lees, komt die lach gewoon naar boven zonder dat ze daar echt controle over heeft. Vervelend voor de persoon die op dat moment een foutje maakt, maar hier kan de persoon die lacht niets aan doen, het gebeurt gewoon. Mijn vriendin heeft hierdoor al heel wat vijhanden gemaakt, zonder dat ze het echt snapt.
    Nu zie ik deze topicmakster, die waarschijnlijk het zelfde 'probleem' heeft en word er weer verkeerd op haar gereageerd terwijl lachen stukke minder ergs is dan wanneer je een rekenmachine naar je hoofd gegooid krijgt. Ik vind dat ze erg veel lef heeft gehad om voor zich op te komen en de jongen te verzoeken zijn spullen voortaan bij zich te houden.
    Hoe kunnen jullie denken dat lachen erger is dan voorwerpen gooien?


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov