• Binnenkort is het blok en nu ik hier mijn tweede kop thee schenk op één avond er eraan zit te denken aan mijn liter water te drinken, vroeg ik mij eigenlijk af wat belangrijk is om binnen te krijgen tijdens een blok.
    -Moet ik extra suiker nemen, of juist niet? Normaal eet ik heel weinig suikers.
    -Moet ik veel drinken, of juist minder? Ik drink normaal wel één a twee liter op een dag, maar moet dat tijdens de blok ook of juist niet?
    -Hmm, zouten zullen nu niet van belang zijn, maar tijdens de zomer weer wel.
    Oh, en: weten jullie lekker snacks waar je levenloos naar kunt grabbelen en op kauwen waar je niet van bijkomt of waar niet te veel suiker in zit? Gelijk nootjes, maar dan niet zo vet makend. Of kauwgom, maar geen kauwgom, want ik kauw geen kauwgom. Of klein gesneden wortels, maar lekkerder. Of druiven, maar met minder suikers. Etc.

    Ja, ik denk veel aan eten, maar ik was eens benieuwd hoe jullie hierover denken en of jullie goede tips hebben wat betreft eten en snacks tijdens de blokperiode. Alvast bedankt!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je hebt van die 'studentenhaver', dat is een mix van noten en vaak ook rozijnen. Ik vind dat echt geweldig voor tijdens het studeren ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Water is sowieso altijd belangrijk, suiker heeft je lichaam niet nodig en zout heb je alleen echt nodig als je in de zomer lange afstanden loopt in de hitte (lees: Rome enzo) want dan moet je meer water kunnen vasthouden.

    Verder voor gezonde snacks kun je gedroogd fruit kopen, gedroogde pruimen krijg je bij de lidl in een pot en bij de ah in een zak. Van pruimen gaat je stoelgang beter werken.(:

    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 21:19 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Water is sowieso altijd belangrijk, suiker heeft je lichaam niet nodig en zout heb je alleen echt nodig als je in de zomer lange afstanden loopt in de hitte (lees: Rome enzo) want dan moet je meer water kunnen vasthouden.

    Verder voor gezonde snacks kun je gedroogd fruit lopen, gedroogde pruimen krijg je bij de lidl in een pot en bij de ah in een zak. Van pruimen gaat je stoelgang beter werken.(:


    Haha, nu zie ik het echt voor me dat ik om de vijf minuten naar het toilet ga moeten gaan. Lol.
    Jk. Ik snap wat je bedoelt.

    Dat zijn goede suggesties (ook Silberhaus)!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Verder is een lekkere snack ( vind ik) volkoren of meergranen rijstwafels met twee plakjes kipfilet erop of een rijstwafel met banaan (en eventueel een beetje pindakaas).

    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 21:59 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    ... er is een voorschrift voor voedsel dat je moet eten als je studeert?
    Ik ben al blij met mezelf als ik de motivatie heb mijn boeken te openen.


    i put the fun in funeral

    Het duurde een tijdje voordat ik erachter kwam wat het/de blok is

    Geen extra suikers eten, want daarvan krijg je een sugarrush en word je sneller moe. Ik denk dat je het beste gewoon kan eten en drinken wat je normaal doet, want het is niet alsof je ineens meer gaat bewegen waardoor je meer nodig hebt, toch?
    Ik eet altijd graag gezouten amandelen (van de Lidl), cherry tomaatjes of frambozen (bevroren).

    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 21:28 ]


    Your make-up is terrible

    Patholoog schreef:
    (...)

    Haha, nu zie ik het echt voor me dat ik om de vijf minuten naar het toilet ga moeten gaan. Lol.
    Jk. Ik snap wat je bedoelt.

    Dat zijn goede suggesties (ook Silberhaus)!


    Geloof me dat valt gelukkig ook wel weer mee.:')


    You were born original, don't die as a copy.

    @Audacity. Nee, niet echt, maar soms zie je dat je hersenen meer energie verbruiken tijdens het leren, blablabla, dus ik dacht dat er misschien wel tips waren.
    @Chanchki. Sorry. :x Dat is zo'n gewone term voor ons. Het is de een periode van extreme pijn en martelingen terwijl dat je leert. (cat)

    Bedankt voor de tips! Ik zal ze meenemen. (;


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb vaak iets van energy drank eigenlijk, omdat ik dan langer door kan gaan met leren en omdat ik halve liter blikken heb, zit je met da blik in je handen ofzo en kan je niet echt iets anders doen zoals chatten, omdat je je drinken vast houdt en leert.
    Qua eten heb ik niet veel speciaals. Soms een bakje chips, koekjes, chocola, maar niet vaak, omdat ik meestal vergeet te eten tijdens t blok


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen