• De stelling van deze week luidt:
    De boekenprijzen moeten omlaag.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nakotak schreef:
    (...)ik denken niet dat degene die het geld moeten afgeven dat zien zitten


    De schrijver heeft de meeste tijd erin gestoken, dus die zou het meeste moeten krijgen. (cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)

    De schrijver heeft de meeste tijd erin gestoken, dus die zou het meeste moeten krijgen. (cat)


    Vergeet niet de uren die de redacteur erin stopt en de kosten van de PR en de productiekosten...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)

    Vergeet niet de uren die de redacteur erin stopt en de kosten van de PR en de productiekosten...


    Geen idee hoeveel dat is, maar dat zal nooit meer zijn dan de schrijver ;')

    [ bericht aangepast op 22 nov 2015 - 12:45 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)

    Geen idee hoeveel dat is, maar dat zal nooit meer zijn dan de schrijver ;')

    Nee, niet meer dan de schrijver. Maar de schrijver wil dat het wordt uitgegeven en als hij zelf niet voor de redactie betaalt, moet dat geld dus uit de opbrengsten van de boeken komen. De uitgever moet die redacteuren dus wel kunnen betalen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Voor de meeste boeken vind ik de prijzen eigenlijk wel redelijk. Alleen van studieboeken zou de prijs van mij wel omlaag mogen, maar ik weet ook niet of dat haalbaar is.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Vikings schreef:
    Ik ben het er niet mee eens. Een auteur verdient al behoorlijk weinig en als de prijs flink daalt verdienen ze nog veel minder.
    Ik vind best dat er een bedrag tussen de vijftien en twintig euro mag worden weggelegd voor een werk waar iemand jaren tijd in steekt.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Eerlijk gezegd, eens. Denk dat er dan meer boeken verkocht worden waardoor het geen ramp voor de schrijvers is dat het goedkoper is.


    You can't start the next chapter of your life if you keep re-reading the last one.

    Hierom lees ik altijd in het Engels want dat scheelt zo een tientje met de Nederlandse versie van het boek :')
    Verder denk ik niet dat het echt mogelijk is om omlaag te gaan met de prijs, gezien de schrijver betaald moet worden, de uitgeverij en er ook nog allerlei kosten bij komen om het boek tot een goed eindplaatje te maken en dan nog vertaalkosten. Als de oplossing zo makkelijk was als de prijs naar beneden doen was dat al wel gebeurd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    BlueJays schreef:
    Voor de meeste boeken vind ik de prijzen eigenlijk wel redelijk. Alleen van studieboeken zou de prijs van mij wel omlaag mogen, maar ik weet ook niet of dat haalbaar is.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Vikings schreef:
    Ik ben het er niet mee eens. Een auteur verdient al behoorlijk weinig en als de prijs flink daalt verdienen ze nog veel minder.
    Ik vind best dat er een bedrag tussen de vijftien en twintig euro mag worden weggelegd voor een werk waar iemand jaren tijd in steekt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gayle schreef:
    Zou voor mij heel gunstig zijn maar ik ben bang dat het niet gaat.
    In de boekenindustrie gaat het al niet goed omdat de laatste tijd iedereen alles download, betaald of onbetaald. Zo hebben boekwinkels al heel snel weinig inkomsten meer. Als we de boeken prijs omlaag dan zou rondkomen niet meer lukken.

    :'( Te waar.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Absoluut niet mee eens, als schrijver steek je minstens een jaar in een boek van 100-200 pagina's en dat wordt nu voor 10-20 euro verkocht. Ik zeg eerder de prijs omhoog, dan omlaag.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BlueJays schreef:
    Voor de meeste boeken vind ik de prijzen eigenlijk wel redelijk. Alleen van studieboeken zou de prijs van mij wel omlaag mogen, maar ik weet ook niet of dat haalbaar is.


    Dit, vooral. Natuurlijk moet iedereen ook hun aanwinst uit zo'n boek kunnen halen, maar de prijs van sommige studieboeken zijn, naar wat ik heb gehoord, echt een beetje belachelijk.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    BlueJays schreef:
    Voor de meeste boeken vind ik de prijzen eigenlijk wel redelijk. Alleen van studieboeken zou de prijs van mij wel omlaag mogen, maar ik weet ook niet of dat haalbaar is.

    Hier ben ik het ook mee eens, hoewel die boeken vaak wel hardcover zijn en veel pagina's hebben. Als in, je betaalt nog steeds veel te veel maar je ziet het wel een beetje terug. Ik heb ook wel eens twintig euro betaald voor een boek van 200 pagina's, dat vind ik te veel, voor wat je krijgt. Ik heb namelijk ook boeken gekocht van 800 pagina's voor twintig euro, ik bedoel maar.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Zou superfijn zijn, maar ik vrees dat dit voor de uitgeverijen, schrijvers en boekhandels niet zo handig zou zijn. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell