Callidora Sallisilan
Langzaam aan bedaar ik een beetje, hopelijk konden we dit straks uitpraten. ''Het maakte me niet zoveel uit dat Callidora nu boos op me was, dat zou wel weer overgaan. Het verbaasde me wel dat ze 's nachts het kasteel ontvluchtte, die daad stond op mijn naam, en daar zou hij blijven ook. Dat zou trouwens wel verklaren hoe ze Serena kent. Zo goed. Alweer een bewijs dat ze zich niet zo redden op de straat, ze laat dingen te duidelijk merken. Ik ben heus niet dom, en nu ik één en één bij elkaar optel vraag ik me af waarom ik het niet eerder heb geweten. Ze leek toch al niet zoveel affectie te hebben met mijn moeder en ze heeft een compleet andere gave dan dat Jared en ik die hebben. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat ze meer met vampiers gemeen heeft dan je zou denken.
En beeld schiet voor mijn netvlies langs en binnen een paar seconden heb ik me bedacht en sta ik naast haar.'' Ik moest hier straks met haar over praten voordat ze conclusies ging trekken. Maar dat kwam straks wel, hopelijk was het nog niet te laat. Ik wilde doorlopen maar een hand op mijn schouder liet mij halt houden. Ik draai me om en de kille blik in Meghan haar ogen, ontgingen mijn niet. 'Meghan,' zei ik zacht. 'Het spijt...' Maar ik werd onderbroken.
'Nu moet je eens heel goed luisteren, Callidora,' sist ze, zo zacht dat niemand anders het kan horen. Als versteend bleef ik haar aan kijken.
'Jij waant jezelf heel veilig tussen die bloedzuigers,' gaat ze verder. Volgens mij was ze kwaad, erg kwaad. Ik voel hoe Serena haar blik veranderde zonder dat ik haar aan hoefde te kijken. 'Maar je bent een prooi, Callie. En dat zullen ze nooit vergeten. Als ze moeten kiezen tussen jouw dood, of de hunne, gaan ze voor die van jou. En geen seconde, geen seconde zullen ze daaraan twijfelen. En als dat gebeurt, Callie, ben je heel, heel ver van huis.' zei ze kil. Ze had het mis, ik was een van hen, mij zouden ze geen pijn doen. Ook ik kan hun gedachten lezen en niets blijft verborgen voor mij. We moesten allebei even wat anders doen nu en het later bij leggen. 'Veel plezier, Callie zei ze voordat ze weg beende. Voordat ik ook maar iets terug kon zeggen. Oke, niet alle vampiers waren vrienden met me, maar waren mensen dat wel? Ik was ook niet bevriend met iedere dorpeling hier. Maar de vrienden die ik heb, zijn echte vrienden daar kon ik gewoon van op aan. 'Meghan, ik leg het nog wel uit, beloofd,' schreeuwde ik nog naar haar voordat ik de duisteren nacht in ging.
'Sorry, Sereen, dit had een avond zonder ruzies moeten zijn,' zei ik. Serena komt glimlachend op mij afgelopen. 'Dat geeft niet, aan de ene kant weet je dat Meghan gelijk heeft, maar jij evenmin net zo goed. Jij moet het allemaal gewoon maar eens gaan uitleggen, dan word het voor haar ook makkelijker om jou te begrijpen.' zei Serena. Ik fronste. Ze had gelijk, zodra ik alles uit kon leggen kwam het goed, dat hoopte ik. Ondanks onze verschillen, hield ik wel van haar. We begrepen elkaar soms gewoon niet. 'Zullen we naar onze vrienden?' vroeg ik. Serena knikte twijfelachtig. 'Ik wil alleen niet te lang blijven, ik ben moe en die ruzie zit me niet echt lekker,' zei ik. 'Dat is prima, Callie en wat Meghan zei was niet waar, we geven veel om jou, je bent onze vriendin,' zei Serena. Ook in haar gedachte dacht ze het zelfde en ik kon verder niks vinden dat bewijs gaf dat ze niet de waarheid sprak. Ik lachte. 'Ik hou ook van jullie,' zei ik.
We liepen naar het bos en toen we ver genoeg in het bos waren zodat niemand ons kon zien, gingen we er rennend vandoor. De schaduwen van de bomen gleden langs me heen, de volle maan scheen hoog aan de hemel en verlichte voor ons, ons pad. Ik had de maan altijd mooi gevonden, het straalde een soort rust uit en ik werd er vaak rustig door als ik weer eens kwaad werd, wat vaker gebeurt de laatste tijd. Misschien krijg ik wel hoofdpijn van al dat gedachten lezen? En uit ik mijn frustraties op andere. We kwamen aan bij het kamp waar onze vrienden wonen, hun kampen zijn altijd tijdelijk, ze blijven nooit langer dan een paar dagen en trekken meestal weer verder. 'Hey,' riep ik. 'Callie, Sereen, jullie zijn terug,' riep Gavin. Gavin was geen gemene vampier, hij was nou ja hij leek op een puber, hij was gewoon nog jong van geest. Luna, Roxy en Wolf kwamen er ook bij. Dat waren de rest van het vrienden groepje, het was niet erg groot maar dat hoefde ook niet voor ons. Luna was ook een goede vriendin, maar ze was wat grover met haar woorden maar was een schat van een meid. En dan had je Roxy, zij was erg verlegen maar op het eerste gezicht merk je daar niks van. En Wolf was nou ja gewoon Wolf, hij at als enigste van de groep mensen voedsel, de rest dronk van dierenbloed. Ik bewonderde dat, dat zoiets kon. Na een uur of twee vol plezier was het tijd om weer te gaan. 'Zeg wat vinden jullie nu echt van mij? Ben ik een vriendin of zien jullie mij slechts als prooi?' vroeg ik. Ik waagde de gok er toch op. Ik wilde het van hun horen. De blikken in hun ogen ontging mij niet, die dachten allemaal waarom ik zoiets in hemels naam vroeg. 'Waarom vraag je dat? Dat weet je toch al lang,' zei Gavin. Ik keek hem onschuldig aan.
'Ja, dat is zo maar ik wilde het zeker weten,' zei ik. 'Wat jou ook is wijsgemaakt, wij houden van jou, je hoort nu bij ons en al was je nog helemaal mens, dan nog zouden we altijd voor jou kiezen wanneer het er op aan zou komen,' zei Luna. Ik glimlach. 'Dat is fijn om te horen,' zei ik. Ik moest nu trouwens echt weg.
'Ik moet er vandoor,' zei ik. De rest glimlacht naar me. 'Is goed, slaap wel,' zeiden ze in koor. Ik liep bij hen vandaan en rende in volle vaart terug. Net voor de rand stopte ik met rennen en liep rustig verder richting het paleis. Ik liep door de poorten en liep regelrecht naar mijn kamer. Ik had geen zin meer, ik was moe en mijn hoofd deed zeer. Aangekomen deed ik mijn kamer deur open en liep rustig naar binnen. Ik sloot de deur zacht en begon met de jurk uit te doen. Ik kon wel een heet bad gebruiken. Het kamer meisje was er niet, ach een keer zelf alles regelen was geen probleem. Ik liep naar de aangrenzende badkamer en liet het bad vollopen en ondertussen maakte ik mijn haar los en ontdeed mij van mijn make-up. Ik pakte mijn favoriete rozenbadschuim en deed er flink wat van in. Al gauw was het bad vol en ging ik er in liggen genietend van dit hete bad sloot ik mijn ogen en voor het eerst in tijden was mijn hoofd leeg niet een gedachte kwam binnen. Rust, er heerste rust.
(Wow deze is wel erg lang geworden, haha. Was volgens mij ook de bedoeling Right ? d: )
[ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 22:54 ]
Have Courage And Be Kind ~ Cinderella