• Op mijn school hebben ze besloten dit jaar geen pauzes te hebben op mijn opleiding. Maar ik vraag me af of dit wel wettelijk mag, gezien we ook niet in de lessen mogen eten. Als je een lesdag van half 9 tot 5 uur hebt is het zonder eten echt niet te doen.

    Weet iemand hier iets van?

    Whut. Bestaan er zulke scholen? :W


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Volgens mij moet het toch echt wel verplicht zijn. Het is absoluut niet verantwoord anders. En Jezus, wat voor een school is dat?


    A girl who wonders.

    Volgens mij zijn 'kleine' pauzes niet verplicht, maar moet je wel kunnen middageten.
    Bedoel je met school, middelbaar? Want ik weet niet of het in hoger onderwijs verplicht is.


    The soul needs autumn.

    Wat ik eruit haal op de site van de onderwijsinspectie is het niet verplicht. Geen pauzes is meer onderwijstijd, maar dit is slechts voor primair onderwijs. Voor de rest snap ik de ballen van de site van de onderwijsinspectie. (bron)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    wervelwind schreef:
    Volgens mij zijn 'kleine' pauzes niet verplicht, maar moet je wel kunnen middageten.
    Bedoel je met school, middelbaar? Want ik weet niet of het in hoger onderwijs verplicht is.
    Nee, op het mbo.
    Middagpauzes zijn er voor mijn opleiding ook niet. Alleen op donderdag en vrijdag een tussenhalf uur (lesuren zijn half uren bij ons).

    @ Krueger
    Een kleuterschool -___-

    Ik heb gekeken in de Wet educatie en beroepsonderwijs en kon er niet iets over vinden. Nu heb ik ook maar vluchtig gescand, misschien vind je zelf nog iets.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Krueger schreef:
    Volgens mij moet het toch echt wel verplicht zijn. Het is absoluut niet verantwoord anders. En Jezus, wat voor een school is dat?


    Queer zijn is gewoon alles

    Kun je anders tussen de lessen door niet snel even wat eten?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Krueger schreef:
    Volgens mij moet het toch echt wel verplicht zijn. Het is absoluut niet verantwoord anders. En Jezus, wat voor een school is dat?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Krueger schreef:
    Volgens mij moet het toch echt wel verplicht zijn. Het is absoluut niet verantwoord anders. En Jezus, wat voor een school is dat?

    Echt hè. Slaat gewoon nergens op. En ik moet gewoon meerdere keren per dag kleine maaltijden eten, maar op school kan dat dus niet. Ze willen geen uitzondering voor me in de lessen maken, 'want dan moet de rest ook'.

    Coliver schreef:
    Kun je anders tussen de lessen door niet snel even wat eten?

    Alleen een koekje, echt een broodje kopen/maken kan niet. Want de lessen gaan meteen in elkaar over.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 22:04 ]

    Nou. Of ze staan jullie toe in bepaalde lessen te eten, of ze moeten pauzes geven.
    Ze kunnen jullie niet de hele dag zonder eten of drinken laten zitten, want dat is gewoonweg ongezond en super slecht voor je gezondheid en sociale gedrag. In de pauze zoek je ook andere mensen op etcetera. Pauzes zijn dus verplicht om gegeven te worden.
    Je kunt je school hiervoor aanklagen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb bij mij op het HBO ook niet echt pauzes. Wel dat er soms 20 of 30 minuten tussen twee lesuren zitten, maar leraren gebruiken die vaak om langer door te gaan met uitleggen. Meestal geven ze ons 10 minuten pauze tijdens de colleges om even snel naar de wc te gaan of te eten, maar echt helemaal geen pauzes heb ik niet. Volgens mij zijn ze gewoon verplicht om jullie (soort van) pauzes te nemen. Half 9 tot 5 zonder eten is niet te doen en gestoord.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik weet dat in de meeste werk-CAOs staat dat je maar 5 uur achtereen mag werken en daarna een half uur pauze moet krijgen als je langer werkt dan 5 uur, dus ik neem aan dat het voor scholen ook zoiets moet zijn.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 22:08 ]


    Face to face with madness

    Ben ik ff blij met mijn mbo dat we pauze mogen nemen wanneer en hoelang we ook maar willen :'D

    Maar ga anders met een groep (Die je zeker bij elkaar gaat krijgen, omdat iedereen wel wil kunnen eten neem ik aan) naar de directie van de school om er wat van te zeggen. Misschien zelfs met ouderen erbij, sinds sommige scholen het dan pas serieus nemen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Wauw, dat vind ik ronduit belachelijk. Je moet gewoon tijd hebben om te kunnen eten en drinken, vooral als je een lange dag hebt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat daar geen wet of dergelijke voor is. Bij mijn vorige bijbaan had ik altijd bijvoorbeeld recht op een halfuur pauze als ik een dagdeel werkte.

    Gelukkig heb ik dat op mijn mbo-opleiding nog nooit meegemaakt, nu ik op het hbo zit heb ik trouwens ook gewoon pauze. Ik zou gewoon verhaal gaan halen bij de directie, vooral als jij meerdere maaltijden op een dag moet eten.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie