• Beste Leden,

    Het spel speelt zich af in een dorpje dat Wakkerdam heet. In het dorpje wonen bewoners,
    maar enkele daarvan veranderen `s nachts in weerwolven. De weerwolven moorden stukje
    bij beetje dorpsbewoners uit, en de dorpsraad wil er iets tegen doen. In dorpsbijeenkomsten
    probeert men de daders te achterhalen.

    het spel werkt als volgt:

    in het begin krijgen alle mensen die meedoen met het spel een rol toegewezen door de spelleider.

    De verschillende rollen zijn:

    burger: dit is een gewone burger zonder speciale krachten.

    cupido: dit is een burger. maar aan het begin van het spel mag
    deze 2 spelers uitkiezen die het koppel gaan vormen. cupido mag zichzelf als 1 van de 2 spelers
    uitkiezen.

    jager: dit is een burger. maar als deze sterft mag deze 1 andere
    persoon uitkiezen die dan ook sterft.

    ziener: dit is een burger. maar deze mag iedere nacht de rol van 1
    van de spelers opvragen.

    heks: dit is een burger. maar heeft 2 speciale drankjes die ze
    eenmalig in kan zetten. het levenselixer waarmee ze kan voorkomen dat een slachtoffer van de wolven
    sterft. en een sterk vergif waarmee ze iemand direct kan doden.

    wolf: dit is dus een wolf. deze vreten samen `s nachts een burger
    op.

    verder zijn er nog 2 dubbelrollen. deze kun je dus naast je echte rol hebben.

    burgemeester: de burgemeester word de eerste ronde democratisch gekozen. de stem van de burgemeester
    telt dubbel. als de burgemeester sterft mag deze met zijn laatste adem een opvolger benoemen.

    koppel: Ze mogen NOOIT op elkaar stemmen. en als 1 van de 2 sterft, dan sterft dan andere automatisch
    ook van verdriet.

    als iedereen een rol weet kan het spel beginnen.

    in het kort is het spelverloop steeds als volgt:

    # 1. Wakkerdam gaat slapen
    # 2. Bij de eerste ronde zullen enkele special karakters (Cupido, etc) hun eenmalige "move" doen.
    # 3. De wolven worden wakker, en verscheuren 1 slachtoffer, en gaan vervolgens weer slapen.
    # 4. De heks wordt wakker, en deelt - indien gewenst - een toverdrankje uit.
    # 5. De Ziener wordt wakker, en ontdekt de ware identiteit van een bewoner.
    # 6. Wakkerdam wordt wakker, en alle spelers gezamelijk kiezen een "Dader". Deze persoon zal tot de
    dood worden veroordeeld, en zijn identiteit wordt bekend gemaakt..

    alle spelers sterven dus een voor een. als je sterft lig je uit het spel en mag je geen invloed meer
    uitoefenen op het spel. dus niet meer praten over het spel met mensen die wel nog leven. dit zou ook
    Niet eerlijk zijn voor de mensen die wel nog leven in het spel.

    Doel van het Spel:

    De burgers moeten proberen alle wolven uit te moorden, de wolven daarentegen proberen de burgers uit
    te moorden.. De overlevende partij wint.
    Er zal ook door cupido een koppel worden gemaakt.. zij vormen een soort 3e partij. Het koppel wint als
    ze de enigste 2 overlevenden zijn (ook wanneer de ene een wolf, en de andere een burger is)


    bijna alles is toegestaan. je mag zeggen en beweren in het forum wat je maar wil. ook prive mag je
    tegen alle spelers zeggen en beweren wat je wil. de enigste restrictie is dat je geen screenshots aan
    de andere spelers mag laten zien. oh, en als je dood bent mag je ook geen invloed meer uitoefenen op
    het spel.


    Het spelverloop is dus steeds als volgt:


    1) de speler met de rol cupido kiest 2 spelers uit. hij stuurt een bericht naar de spelleider dat
    deze 2 spelers samen het koppel gaan vormen. (alleen de eerste ronde)

    2 en 3 kunnen tegelijk gedaan worden.

    2) de weerwolven kiezen een slachtoffer uit en sturen een bericht aan de spelleider dat ze deze
    persoon gaan verslinden. (als de weerwolven het niet eens kunnen worden, dan word de persoon
    verslonden waar de meeste weerwolven voor kiezen)

    3) de ziener stuurt een bericht naar de spelleider met daarin de naam van de persoon waarvan hij/
    zij de rol wil weten.
    4) de spelleider stuurt een bericht aan de 2 door cupido uitgekozen personen om ze te informeren
    dat ze het koppel zijn. (alleen de eerste ronde)

    5) indien de heks nog minstens 1 drankje over heeft stuurt de spelleider een bericht naar de heks
    met daarin de naam van de persoon die door de wolven verslonden gaat worden.

    6) De spelleider stuurt dan een bericht terug naar de ziener met daarin de rol van de persoon
    waar de ziener om vroeg.

    7) De heks stuurt dan een bericht aan de spelleider terug waarin staat of ze ervoor kiest om 0, 1
    of 2 van haar drankjes in te zetten.

    8 ) De spelleider maakt nu via het forum bekend wie er die nacht is gestorven.

    9) De overgebleven spelers kiezen nu democratisch een burgemeester. (alleen de eerste ronde)

    10) De spelers stemmen nu allemaal op de persoon die ze ter dood willen veroordelen. als iedereen
    heeft gestemd en niemand wil zijn stem meer veranderen word de persoon met de meeste stemmen op de
    brandstapel gegooid. De spelleider maakt de rol van het lijk dan via het forum bekend.

    oh, en ondertussen mag natuurlijk iedereen op het forum en prive tegen iedereen zeggen en beweren waar
    hij/zij maar zin in heeft.

    Ik weet nog niet wie de spelleider is, ik kan het zijn of iemand anders die dat erg graag zou willen worden.

    Zijn er al mensen die mee willen doen?

    oejah das tof xD haddn we gdn in de klas whaha omg x') wy zatn daar zo een spelleke te spln omda we ons verveelden whaha x')

    maar how the fuck ga je dat nu spln op internet--"?
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Ik ken het van internet, je stuurt gewoon een bericht naar de spelleider als je een speciale taak hebt wat je er mee gaat doen en als je die taak niet gebruikt maar iemand op de brandstapel wil gooien ofzo. dan zet je het in het forum.

    aja:8 srry maar ik doe ni mee x) veeel te ingewikkeld zo x)
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    ok, zijn er nog anderen die wel mee willen doen?

    Het lijkt me leuk, maar ik vind het ingewikkeld :X


    I live for the applause, you will die for it.

    het is echt heel simpel, want je hebt maar 1 speciale rol of anders 0, en dan lees je even wat die rol doet en dan weet jij wat je kan doen.

    kan je dat zo spelen? o_x moet dat niet eum RL zijn?

    i'm confused

    snap et nie zoo goe :P

    Droppie schreef:
    i'm confused

    snap et nie zoo goe :P


    hier mijn gedachten


    We can only learn to love by loving.

    dit had ik gespeeld op school,best wel leuk XD
    Vond het niet zo ingewikkeld,leuk ook :]


    ..I live by The Number '665',Next to The Devil..

    Is een tof spel, maar volgens mij mukt dat niet in een topic x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury