• Op mijn school hebben ze besloten dit jaar geen pauzes te hebben op mijn opleiding. Maar ik vraag me af of dit wel wettelijk mag, gezien we ook niet in de lessen mogen eten. Als je een lesdag van half 9 tot 5 uur hebt is het zonder eten echt niet te doen.

    Weet iemand hier iets van?

    Wat vinden je ouders hier eigenlijk van. Neem aan dat zij hiervan op de hoogte zijn.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Well, dat is gewoon absurd. Ik heb zelf ook op het MBO gezeten, en daar was weliswaar het tegenovergestelde de norm (de hele dag pauze houden), wat me ook mateloos stoorde. Maar helemaal niet meer mogen eten en drinken over de gehele dag kan niemand je natuurlijk opleggen. Persoonlijk zou ik als ik in jouw schoenen stond mijn eigen pauzes in gaan lassen, of ze het er nou mee eens zijn of niet. En ik denk dat de rest van de klas hetzelfde zou (moeten) doen. Ze kunnen je echt niks maken als je na 3/4 uur les een boterham eet. Met een lege maag kun je immers niet optimaal presteren.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 23:37 ]


    Alis volat propriis.

    Oke, maar dat is toch helemaal niet goed voor je? Al helemaal niet als je meerdere malen kleine beetjes moet eten. Ik zou geneigd zijn te zeggend at dit niet mag, maar ik ben onderwijsinspectie/intantises niet natuurlijk. Het is zoals hierboven beschreven, niet echt verantwoord.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn