Een kort verslagje:
De meeting startte om 12:00 aan de Starbucks van het Centraal Station. Eerst waren alleen Erica en ik er, toen kwamen al snel Erika en Sofie aangelopen en konden we op weg naar de Kerstmarkt! Eerst over een veel te drukke Meir, toen door het Shopping Center en dan richting de Groenplaats.
Het plan was om te gaan schaatsen, maar de ijspiste lag zo nat dat dat geen goed idee leek dus gingen we eerst op zoek naar een pinautomaat voor Sofie.
Toen gingen we richting de Grote Markt, waar niemand met mij onder de Maretak wilde gaan staan.(no_chears)
Aan het Steen was er ook veel te doen, eerst gingen we tuben! Met een gigantische band van een glijbaan. Dit was erg lachen, maar ook pijnlijk toen ik begon te stuiteren.>,<
En dan zijn we toch in het reuzenrad geweest! Dit keer geen sneeuwstorm, maar de wind was er wel weer! Sofie wilde graag mooie foto's maken, maar moest toch even slikken toen ik over stroomstoringen en twee uur boven hangen begon.
Foto's komen later!
Daarna gingen we op weg om al iets kleins te eten, dit werden Churros! Erica en Erika waren er niet zo'n fan van, maar Sofie en ik hadden het binnen de vijf minuten opgegeten. We zaten trouwens aan een vuur waar we redelijk lang zijn gebleven.
Aan het steen stond een veel te kleine kermis waar we snel overheen gingen om dan op een loopbrug aan de kade foto's te gaan trekken!
Erica verbaasde ons met de uitspraak "de zee is koud". Sofie haar antwoord was "Dat geloof ik graag!" toen zagen we de Erica met haar ogen rolde. Ze bedoelde namelijk niet de Zee is koud, ze verwees naar een gebouw met de laters "ZEESCOUTS". We hadden het verkeerd begrepen.x)
We liepen terug richting de Groenplaats, langs een kerststal, en toen stelde ik voor om naar de lichtshow op het Stadhuis te gaan kijken. Dit was pas om 19:40. Voor Sofie en mij was dit geen probleem, enkel hadden Erika en Erica andere plannen. Maar voor we teruggingen naar het Station om de twee af te zetten, eerst een klein uur gaan zitten in het café waar we ook de vorige keer zaten.
Terug over de Meir, waar Sofie voorstelde om in de Pizza Hut iets te gaan eten. Aan het Centraal station namen we dan afscheid en waren we nog met twee. Op naar de Pizza Hut waar we lekkere pizza's aten en vooral ons drinken niet mochten delen!
Toen was het tijd om naar het stadhuis te gaan. Helaas ben ik de handschoen van m'n zus verloren dus moesten we die eerst nog gaan zoeken. Helaas! Mja, dan maar een nieuw paar gaan kopen.
De lichtshow was erg spectaculair, maar duurde korter dan ik me kon herinneren.
Uiteindelijk liepen we dan voor de vierde keer terug over de Meir en namen ook Sofie en ik afscheid.
Het was een erg leuke en super gezellige meeting! Degenen die niet konden komen: Heb veel spijt dat het niet gelukt is!
We will not be quiet, Stonewall was a riot!