• Er is een jongen waar ik al een tijdje redelijk close mee ben. We knuffelen en we praten gezellig en we zijn goede vrienden. Hij is btw 4 jaar ouder. Maar we kennen elkaar via het schoolorkest

    Nu zijn er een paar vriendinnen die denken dat ik hem leuk vind. Dat vind ik dus niet. Heb ik ook best duidelijk gezegd. Maar ze bleven maar doorgaan. Vandaag gingen ze weer beginnen, toen ik dus weer zei dat ik hem niet leuk vond dachten ze dat ik dan wel lesbisch zou zijn omdat hij goed bij me past enzo (niks tegen mensen die lesbisch zijn hoor) maar dit vond ik te ver gaan. En toen ze weer over hem tijdens bv begonnen en een aantal mensen lachten. De docent vroeg wat er was en toen was ik kwaad geworden.

    Ik heb gezegd dat hij en ik gewoon vrienden zijn en dat ik hem niet leuk vond (tegen de hele klas) ook zei ik dat ze dachten dat ik lesbisch was, terwijl ik echt zeker weet dat ik hetero ben. Dus die vriendinnen gingen zeggen dat ik dan wek het hele verhaal moest vertellen. Dat ik ook knuffel met hem enzo

    Nou ja, de hele klas heeft het gehoord en ik weet echt even niet meer wat te doen. Morgen ga ik sowieso even sorry zeggen dat ik zo vel was. Maar ja ik moest even mijn frustratie uiten, dan maar tegen de hele klas. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen maar ja. Ik vertrouw mijn klas wel.

    Ik zie de jongen morgen trouwens weer, ik denk dat ik dan maar meteen vertel wat er is....

    Bedankt voor het lezen!






    Update:

    Woensdag was de jongen te moe om naar de repetitie van het orkest te gaan. Ik heb hem ook nauwelijks meer gesproken. Alleen nog even voor dat ik naar de repetitie ging.

    Vandaag was ik op weg naar de les en ik kwam hem tegen. Vlak voor de deur van het lokaal waar ik moest zijn. Naast mij stond een van die vriendinnen die mij met hem irriteerden. Hij riep mijn naam (misschien hadden jullie het al een beetje door, maar hij heeft ADHD, en heeft dus een druk karakter) en wou op mij af lopen om mij een knuffel te geven, en ik hem. En die ene vriendin duwde me gewoon hard het lokaal in! Gewoon omdat ik wou knuffelen... We hadden dus een toets dus kon ik er niet meer iets van zeggen maar ik was niet heel erg blij....

    Ik en die ene vriendin die dus mij het lokaal in duwde gaan vaak samen met de bus. En omdat we nog even moesten wachten waren we aan het kletsen. Eerst ging het gewoon over cijfers en toetsen van morgen.
    En toen begon ze ineens over dat ik maar moest afkicken van die jongen. Ik zei dat ik dat een raar woord vond en dat ik het raar vond dat je zou af moeten kicken van een persoon en in dit geval een vriend. Ze zei ook dat zij en die andere vriendin het absoluut niet leuk vonden dat ik dat tegen de docent Bv (en de hele klas) zo gefrustreerd reageerde en dat die andere vriendin me nog wel een keer terug zou pakken. Ik zei dat ik misschien inderdaad best heftig reageerde maar dat ik als iets mij zolang geïrriteerd heeft ik mijn frustratie gewoon even moet uiten. Toen zei zij dat zij toch wel al een goede reputatie had bij haar en omdat ik dus zo reageerde krijgt zij minder goede cijfers (bij bv deelt de docent voor opdrachten altijd zelf de cijfers uit). O en deze vriendin zei dat de docente zei dat ze teleurgesteld was in haar...

    ik denk dan van alles maar ik zei even niets. Want wat ze zei was echt heel opschepperig (ook omdat ze zei dat ze toch wel achten en negens zou halen, wat volgens mij helemaal niet waar is maar oke)

    Toen begon ze er ook over dat ze die jongen helemaal niet mocht. Omdat hij haar niet zo mag, wat hij aangegeven heeft. En zij heeft ook tegen hem gezegd dat zij hem ook niet mocht.
    Tegen mij zei ze ook dat ze niet meer veel bij hem in de buurt wou komen en dat hij maar mocht oprotten.

    Hierop zei ik dat ik ook wel eens mensen niet mag en dat ik wel snapte wat ze bedoelde. Maar ik zei ook dat ze zich ook dan niet meer met mij en hem zou moeten bemoeien.

    Zij zei dat ze dat ook echt niet wil (terwijl ze toch echt wanneer we dan elkaar een knuffel willen geven me wegduwt, en toch nog steeds als ik zeg dat ze heel erg staren naar hun crushes dat zij er dan niet op af 'rennen' en ze een knuffel geven)

    ik heb jullie raad opgevolgd en haar gewoon genegeerd.

    En het laatste wat ze er nog over zij is dat ik me meer op school moest gaan concentreren.

    Toen zei ik dat dit daar absoluut niets mee te maken heeft en dat ik gewoon goede cijfers haal.

    Ze zei dat het wel met school te maken had, want we zien elkaar op school en we doen gezellig op school (en bij het schoolorkest). En dat hij als 5e klasser hier dus heel anders over zou kunnen denken.

    Toen kwam de bus en gingen we gewoon zitten en over een paar andere dingen praten.


    Pffff, ik denk niet dat iemand hier nog iets van snapt.

    Maar morgen zie ik die jongen in onze lange pauze dus weer, of zondag. En ik hoop dat dan de gelegenheid komt om iets over dinsdag te zeggen.

    Zijn er nog tips van wat ik kan doen? Wat kan ik het beste tegen die twee vriendinnen nog zeggen? Want ik weet het echt allemaal niet meer hoor

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 16:00 ]


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Ik snap dat je je daar niet zo goed door voelt. Soms wil je gewoon vrienden met een jongen zijn, zonder dat daar iets bij komt kijken. Het is echt vervelend dat een jongen en een meisje die met elkaar omgaan ook moeten uitgaan. Je mag best even boos zijn op die vriendinnen en misschien is het geen slecht idee van hen eens aan te spreken over hun gedrag en uit te leggen dat dat helemaal niet leuk is (en eigenlijk ook niet kan, ik vind persoonlijk dat ze een beetje te ver zijn gegaan).


    What would Emma do?

    Cliodna schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik het niet prettig via sms of whatsapp, niet heel persoonlijk, en het zijn (niet mijn allerbeste maar toch wel goede) vriendinnen. Morgen zal het waarschijnlijk nog aan bot komen dat ik zo vel ineens reageerde, maar ik zal het het nog even duidelijk maken en hopen dat ze niet meteen weer terug in de verdediging schieten. Ik hoop dat mijn eerlijkheid en openheid me morgen helpt!


    Ik vind dat zelf handiger, omdat ik me op die manier beter kan uitdrukken, en ik het ook harder/serieuzer aanvoel komen, door iets in iemand zijn inbox te droppen, en weet dat het dan tenminste effect gaat hebben, maar ieder zijn keus daarin. (:
    Trouwens, ik zou je niet laten tegenhouden om voor jezelf op te komen, vanwege hun reacties, als dat bij hen niet in de smaak valt, of dat hun gevoelens een beetje pijn doet, is dat is heel jammer voor hen, maar eigenlijk niet jouw probleem. Ik moet daar ook altijd opletten, meestal ben ik te veel bezig van: ik mag die niet pijn doen, en ik mag dat niet zeggen, want misschien gaat ze dat kwetsend vinden. Maar hun gevoelens zijn van hen, en als zij ervoor kiezen het kwetsend op te vatten, is dat hun zaak, en hun probleem. Jouw taak is voor jezelf en je gemoed te zorgen, en mensen erop wijzen hoe jij wel en niet behandelt moet worden, en hun taak is jouw daarin te respecteren, hun mening op jouw grenzen, dat doet er niet toe, als jij het niet wilt, als het jouw schaadt... Misschien zullen ze wel een beetje verdedigende reactie hebben, maar is dat dan terecht? Hebben ze dat recht? En ach... Meestal voelen mensen zich ook/of gewoon schuldig, als ze ontdekken dat ze iemand iets misdoen, en zeggen ze sorry, en is het probleem nadien van de baan, Tenzij je te agressief kwaad wordt, of hun persoon aanpakt ipv het gedrag, maar duidelijk zijn is een goede optie. Pak het zo assertief mogelijk aan, en sta wat op je strepen/eigen mening! (:

    [ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 18:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het is begrijpelijk dat je zo reageert als je al meerdere malen verteld dat het niet zo is, echter weet ik uit ervaringen dat de meeste mensen die felle reacties juist leuk vinden en daar om doorgaan. Gewoon negeren, ook al is het erg vervelend en gaat het misschien aan je vreten. Het is handiger om dan even rustig wat anders te doen. Ik ga zelf altijd dan even roken en/of muziek luisteren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bedankt allemaal voor het advies! Ik voel me een stuk minder onzeker, en morgen ga ik het nog wel even na bespreken met ze. En ik zal het ook meteen tegen die jongen vertellen, dat hij het in ieder geval niet via via hoort...


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Cliodna schreef:
    Bedankt allemaal voor het advies! Ik voel me een stuk minder onzeker, en morgen ga ik het nog wel even na bespreken met ze. En ik zal het ook meteen tegen die jongen vertellen, dat hij het in ieder geval niet via via hoort...

    Ik hoop voor je dat hij jou ook een beetje leuk vindt. (bloos)


    Pretty is just a pretty word.

    Disgust schreef:
    (...)
    Ik hoop voor je dat hij jou ook een beetje leuk vindt. (bloos)

    Maar ze vindt hem toch niet leuk?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Disgust schreef:
    (...)
    Ik hoop voor je dat hij jou ook een beetje leuk vindt. (bloos)


    Hij zegt dat hij mij ziet als zijn kleine zusje, en ik zie hem als mijn grote broer (dat zeggen we ook tegen elkaar) dus we vinden elkaar aardig genoeg om elkaar zo te noemen (bloos)


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Aw, sorry. Nou ja, dan kun je het hem inderdaad gewoon uitleggen. Hij begrijpt het vast wel. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Facilier schreef:
    (...)
    Maar ze vindt hem toch niet leuk?


    Nee ik vind hem niet leuk, wel heel aardig, we zijn best close zonder dat we elkaar leuk vinden (nouja ik vind hem niet leuk leuk, en hij zei dat hij dat ook niet vindt op die manier)

    Eigenlijk is dit dus de 'discussie'. Want kijk ik houd ook van mijn vriendinnen (op de vriendschappelijke manier) en vindt ze aardig genoeg om gezellige dingen te doen. En ook bij hem heb ik dit ook. Ik denk dat veel mensen ook wel eens zeggen dat ze van hun vrienden houden, die vinden ze dan ook niet 'leuk' en die 2 vriendinnen van mij snappen niet dat zoiets ook tussen een jongen en een meisje kan...

    Ik houd bv ook van mijn familie (en de jongen en ik zien elkaar als een soort familie) dus ja, ook als we elkaar even niet gaan zien zegt hij ook dat hij me gaat missen. Doe ik ook bij goede familie en vrienden.


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Cliodna schreef:
    (...)

    Nee ik vind hem niet leuk, wel heel aardig, we zijn best close zonder dat we elkaar leuk vinden (nouja ik vind hem niet leuk leuk, en hij zei dat hij dat ook niet vindt op die manier)

    Eigenlijk is dit dus de 'discussie'. Want kijk ik houd ook van mijn vriendinnen (op de vriendschappelijke manier) en vindt ze aardig genoeg om gezellige dingen te doen. En ook bij hem heb ik dit ook. Ik denk dat veel mensen ook wel eens zeggen dat ze van hun vrienden houden, die vinden ze dan ook niet 'leuk' en die 2 vriendinnen van mij snappen niet dat zoiets ook tussen een jongen en een meisje kan...

    Ik houd bv ook van mijn familie (en de jongen en ik zien elkaar als een soort familie) dus ja, ook als we elkaar even niet gaan zien zegt hij ook dat hij me gaat missen. Doe ik ook bij goede familie en vrienden.

    Dat heb ik zelf van mn leven niet gesnapt, wat er nou anders aan s, want het is niet anders (behalve dat hij dan een jongen is). Een goede relatie tussen man en vrouw wordt al vaak en snel opgevat als echt een relatie met elkaar ipv dat ze alleen vrienden zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Facilier schreef:
    (...)
    Dat heb ik zelf van mn leven niet gesnapt, wat er nou anders aan s, want het is niet anders (behalve dat hij dan een jongen is). Een goede relatie tussen man en vrouw wordt al vaak en snel opgevat als echt een relatie met elkaar ipv dat ze alleen vrienden zijn.


    Kijk dit is dus mijn frustratie...

    Een van die vriendinnen vroeg toen we in de pauze aan het praten waren of we een relatie hadden. Hij zei dat we een broer-zus relatie hadden. Die vriendin kijkt hem dan met ongeloof aan en zegt dat het vast klopt zonder die broer-zus ervoor.

    En dan gaat ze niet een keer vragen of we een relatie hebben maar later nog een keer. En dan denk ik zo van ARGGHHH laat ons nou gewoon...


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Cliodna schreef:
    (...)

    Kijk dit is dus mijn frustratie...

    Een van die vriendinnen vroeg toen we in de pauze aan het praten waren of we een relatie hadden. Hij zei dat we een broer-zus relatie hadden. Die vriendin kijkt hem dan met ongeloof aan en zegt dat het vast klopt zonder die broer-zus ervoor.

    En dan gaat ze niet een keer vragen of we een relatie hebben maar later nog een keer. En dan denk ik zo van ARGGHHH laat ons nou gewoon...

    Ja, dat is ook frustrerend. Maar bij sommige mensen komt dat niet binnen en die denken er (excuse me) nogal zwart-wit over, dus probeer je aandacht er niet aan te besteden. Want geloof me, het kost een boel energie en als je dat constant doet, ben je met de tijd totaal uitgebrand.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat vervelend!
    Ik denk dat je het maar het beste kan negeren/ er niet op ingaan. Op een gegeven moment begrijpen ze wel dat er echt niets is.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Apocalyptic schreef:
    Je laat je veel te veel op de kast jagen. Omdat je zo heftig reageert, vinden ze het juist grappig om erover door te gaan. Lekker laten kletsen en lach er rustig om mee, jij weet zelf het beste hoe het zit. Laat ze maar zo dom.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Laat ze maar lekker. Als zij dat willen denken, terwijl je al meerdere malen wat anders hebt gezegd, moeten ze het zelf maar weten.
    Spendeer gewoon fijn je tijd met die jongen, zonder dat je je aantrekt wat anderen ervan vinden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.