• Hoi hoi,

    Dinsdag was ik met school op excursie naar de Hoge Veluwe en vrijwel direct zat iedereen onder zo'n 20 lieveheersbeestjes. Die collectie werd alleen maar groter en groter en toen we de bus weer in gingen, werden we grondig geïnspecteerd of we nog lieveheersbeestjes meesmokkelden naar onze volgende stop: het voedselbos bij Groesbeek. In de bus waren er toch een aantal kevertjes met ons meegekomen, die dus weer in Groesbeek werden vrijgelaten. Dat hielp natuurlijk niet, want de rode beesten kleefden weer aan ons vast toen we de bus weer in wilden.
    Eenmaal terug in Emmeloord, was iedereen veel te moe en hongerig om de beesten nog vrij te laten, dus zijn we snel naar huis gegaan.
    Nu zat ik hier net op mn kamer toen ik iets groots zag vliegen. Eerst dacht ik dat het een motje was, maar al gauw kwam ik erachter dat deze plaag van Ladybugs zich ook naar de polder heeft verplaatst. Aangezien ik het koud heb, heb ik hem gevangen en laat ik morgen het insectje weer vrij.

    Is het iemand ook al opgevallen hoe veel lieveheersbeestjes er zijn? En heeft iemand een naam voor het schatje dat per ongeluk mijn kamer invloog? Hij/zij heeft natuurlijk wel een naam nodig als hij nu bij mij overnacht)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Als ik iets heb geleerd van alle keren dat ik beesten in mijn kamer heb gehad, is dat namen een garantie zijn dat ze binnen 24 uur sterven. Als ik jou was, zou ik hem dus lekker naamloos laten. :')

    Eigenlijk zie ik hier helemaal geen lieveheersbeestjes, nergens. Wel een boel spinnen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ah, ik ben dus niet de enige! Afgelopen weekend had ik een kamp waarbij ik leiding was van 6 jarige kinderen, gawd die werden helemaal gek van die beesten. Op een gegeven moment werd het ruzie van wie het lieveheersbeestje 'Sam' was :')

    Awh, they are adorbs!


    -

    Wiarda schreef:
    Als ik iets heb geleerd van alle keren dat ik beesten in mijn kamer heb gehad, is dat namen een garantie zijn dat ze binnen 24 uur sterven. Als ik jou was, zou ik hem dus lekker naamloos laten. :')

    Eigenlijk zie ik hier helemaal geen lieveheersbeestjes, nergens. Wel een boel spinnen.


    Dus dit is naamloos_01 en als ik er nog een vang wordt het naamloos_02 enzovoort? ;p


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!