• Er is een jongen waar ik al een tijdje redelijk close mee ben. We knuffelen en we praten gezellig en we zijn goede vrienden. Hij is btw 4 jaar ouder. Maar we kennen elkaar via het schoolorkest

    Nu zijn er een paar vriendinnen die denken dat ik hem leuk vind. Dat vind ik dus niet. Heb ik ook best duidelijk gezegd. Maar ze bleven maar doorgaan. Vandaag gingen ze weer beginnen, toen ik dus weer zei dat ik hem niet leuk vond dachten ze dat ik dan wel lesbisch zou zijn omdat hij goed bij me past enzo (niks tegen mensen die lesbisch zijn hoor) maar dit vond ik te ver gaan. En toen ze weer over hem tijdens bv begonnen en een aantal mensen lachten. De docent vroeg wat er was en toen was ik kwaad geworden.

    Ik heb gezegd dat hij en ik gewoon vrienden zijn en dat ik hem niet leuk vond (tegen de hele klas) ook zei ik dat ze dachten dat ik lesbisch was, terwijl ik echt zeker weet dat ik hetero ben. Dus die vriendinnen gingen zeggen dat ik dan wek het hele verhaal moest vertellen. Dat ik ook knuffel met hem enzo

    Nou ja, de hele klas heeft het gehoord en ik weet echt even niet meer wat te doen. Morgen ga ik sowieso even sorry zeggen dat ik zo vel was. Maar ja ik moest even mijn frustratie uiten, dan maar tegen de hele klas. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen maar ja. Ik vertrouw mijn klas wel.

    Ik zie de jongen morgen trouwens weer, ik denk dat ik dan maar meteen vertel wat er is....

    Bedankt voor het lezen!






    Update:

    Woensdag was de jongen te moe om naar de repetitie van het orkest te gaan. Ik heb hem ook nauwelijks meer gesproken. Alleen nog even voor dat ik naar de repetitie ging.

    Vandaag was ik op weg naar de les en ik kwam hem tegen. Vlak voor de deur van het lokaal waar ik moest zijn. Naast mij stond een van die vriendinnen die mij met hem irriteerden. Hij riep mijn naam (misschien hadden jullie het al een beetje door, maar hij heeft ADHD, en heeft dus een druk karakter) en wou op mij af lopen om mij een knuffel te geven, en ik hem. En die ene vriendin duwde me gewoon hard het lokaal in! Gewoon omdat ik wou knuffelen... We hadden dus een toets dus kon ik er niet meer iets van zeggen maar ik was niet heel erg blij....

    Ik en die ene vriendin die dus mij het lokaal in duwde gaan vaak samen met de bus. En omdat we nog even moesten wachten waren we aan het kletsen. Eerst ging het gewoon over cijfers en toetsen van morgen.
    En toen begon ze ineens over dat ik maar moest afkicken van die jongen. Ik zei dat ik dat een raar woord vond en dat ik het raar vond dat je zou af moeten kicken van een persoon en in dit geval een vriend. Ze zei ook dat zij en die andere vriendin het absoluut niet leuk vonden dat ik dat tegen de docent Bv (en de hele klas) zo gefrustreerd reageerde en dat die andere vriendin me nog wel een keer terug zou pakken. Ik zei dat ik misschien inderdaad best heftig reageerde maar dat ik als iets mij zolang geïrriteerd heeft ik mijn frustratie gewoon even moet uiten. Toen zei zij dat zij toch wel al een goede reputatie had bij haar en omdat ik dus zo reageerde krijgt zij minder goede cijfers (bij bv deelt de docent voor opdrachten altijd zelf de cijfers uit). O en deze vriendin zei dat de docente zei dat ze teleurgesteld was in haar...

    ik denk dan van alles maar ik zei even niets. Want wat ze zei was echt heel opschepperig (ook omdat ze zei dat ze toch wel achten en negens zou halen, wat volgens mij helemaal niet waar is maar oke)

    Toen begon ze er ook over dat ze die jongen helemaal niet mocht. Omdat hij haar niet zo mag, wat hij aangegeven heeft. En zij heeft ook tegen hem gezegd dat zij hem ook niet mocht.
    Tegen mij zei ze ook dat ze niet meer veel bij hem in de buurt wou komen en dat hij maar mocht oprotten.

    Hierop zei ik dat ik ook wel eens mensen niet mag en dat ik wel snapte wat ze bedoelde. Maar ik zei ook dat ze zich ook dan niet meer met mij en hem zou moeten bemoeien.

    Zij zei dat ze dat ook echt niet wil (terwijl ze toch echt wanneer we dan elkaar een knuffel willen geven me wegduwt, en toch nog steeds als ik zeg dat ze heel erg staren naar hun crushes dat zij er dan niet op af 'rennen' en ze een knuffel geven)

    ik heb jullie raad opgevolgd en haar gewoon genegeerd.

    En het laatste wat ze er nog over zij is dat ik me meer op school moest gaan concentreren.

    Toen zei ik dat dit daar absoluut niets mee te maken heeft en dat ik gewoon goede cijfers haal.

    Ze zei dat het wel met school te maken had, want we zien elkaar op school en we doen gezellig op school (en bij het schoolorkest). En dat hij als 5e klasser hier dus heel anders over zou kunnen denken.

    Toen kwam de bus en gingen we gewoon zitten en over een paar andere dingen praten.


    Pffff, ik denk niet dat iemand hier nog iets van snapt.

    Maar morgen zie ik die jongen in onze lange pauze dus weer, of zondag. En ik hoop dat dan de gelegenheid komt om iets over dinsdag te zeggen.

    Zijn er nog tips van wat ik kan doen? Wat kan ik het beste tegen die twee vriendinnen nog zeggen? Want ik weet het echt allemaal niet meer hoor

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 16:00 ]


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Ik vind je vriendinnen niet zo leuk op jou reageren. Hoe kunnen ze nou weer opmerken dat je lesbisch bent, omdat je beweert die jongen niet leuk te vinden. Ook behoorlijk vervelend dat het haast werd opgedrongen om te bekennen in je klas. Ik vind het een vervelende situatie voor je.

    Wil je graag advies over wat je tegen die jongen kan zeggen of? Die vraag is mij niet geheel duidelijk. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Na eigenlijk tegen die vriendinnen en die jongen...


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Je laat je veel te veel op de kast jagen. Omdat je zo heftig reageert, vinden ze het juist grappig om erover door te gaan. Lekker laten kletsen en lach er rustig om mee, jij weet zelf het beste hoe het zit. Laat ze maar zo dom.


    ars moriendi

    Disgust schreef:
    Ik vind je vriendinnen niet zo leuk op jou reageren. Hoe kunnen ze nou weer opmerken dat je lesbisch bent, omdat je beweert die jongen niet leuk te vinden. Ook behoorlijk vervelend dat het haast werd opgedrongen om te bekennen in je klas. Ik vind het een vervelende situatie voor je.

    Wil je graag advies over wat je tegen die jongen kan zeggen of? Die vraag is mij niet geheel duidelijk. (:

    dit.
    Plus als vriendinnen zou je daar toch niet oz achterna moeten zitten? Denk ik dan. ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Apocalyptic schreef:
    Je laat je veel te veel op de kast jagen. Omdat je zo heftig reageert, vinden ze het juist grappig om erover door te gaan. Lekker laten kletsen en lach er rustig om mee, jij weet zelf het beste hoe het zit. Laat ze maar zo dom.


    Dankjewel voor je reactie. Maar het punt is dat ze al zeker een maand tot anderhalve maand zo doen en ik ze heb geprobeerd te negeren, maar ze blijven er gewoon steeds over doorgaan. Waarschijnlijk omdat ze
    En zelf verschrikkelijk veel met jongens bezig zijn. Ze zelf een jongen uit zijn klas leuk vinden en omdat ze mij vaak met hem om zien gaan (bijna elke schooldag)

    Naja in ieder geval, ik wacht het maar af tot morgen...


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Keer op keer één keer rustig blijven zeggen dat het niet zo is en aan hen ligt, je er niet over opwinden, er niet verder op in gaan, en het gesprek in een andere richting sturen, voedt hen niet verder, en na een tijdje moet dat wel ophouden. Ik denk inderdaad dat ze het zijn gaan denken, omdat jij misschien zo fel reageert van: 'Ik vind hem niet leuk!' en dan lezen zij dat als: jawel. Net wel dus. Dus blijven herhalen, op een kalme manier, zonder in de verdediging te schieten: ik vind hem niet leuk, dat zijn gewoon jullie die dat denken, maar tsja, jullie mogen uiteraard blijven geloven wat jullie willen, en gewoon er niet op reageren en over iets anders praten. Geef het wat tijd, het waait wel over, intussen: proberen het je zo min mogelijk aan te trekken.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 17:47 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nou, ik vind eigenlijk dat je ook best even boos mag worden op je vriendinnen. Zo hoort je je vriendin niet te behandelen. Genoeg is genoeg. Dit mag je dus ook best aangeven bij ze, vind ik persoonlijk.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 17:47 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Disgust schreef:
    Nou, ik vind eigenlijk dat je ook best even boos mag worden op je vriendinnen. Zo hoort je je vriendin niet te behandelen. Genoeg is genoeg. Dit mag je dus ook best aangeven bij ze, vind ik persoonlijk.


    Inderdaad, doe het gewoon zo. Stuur hen desnoods een assertieve sms of zo.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 17:48 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het is prima om gewoon met een jongen te knuffelen, maar ik vraag me nu ff af, zijn die vriendinnen echt vriendinnen of "vriendinnen" als je begrijpt wat ik bedoel?

    Oh en word niet te boos op je vriendinnen dat gaan ze grappig vinden en dan gaan ze door


    Spookies 10/10

    Spookies schreef:
    Het is prima om gewoon met een jongen te knuffelen, maar ik vraag me nu ff af, zijn die vriendinnen echt vriendinnen of "vriendinnen" als je begrijpt wat ik bedoel?

    Oh en word niet te boos op je vriendinnen dat gaan ze grappig vinden en dan gaan ze door


    Ik denk dat dat er vanaf hangt, op welke manier je boos wordt. In de verdediging schieten en verontwaardigd reageren, is nog iets anders dan een keer uit het niets uitschieten op hén persoonlijk, en hun te wijzen op hun gedrag: ... vind ik gewoon niet kunnen, dat doet me X en Y voelen, dus als je daar in de toekomst begrip voor zou willen opbrengen/ik zou willen dat je me nu verder Z behandelt, en je moet er altijd op het einde zo'n gevolg/sanctie aankoppelen, als dit verder gaat, dan zal ik... of, zal ik niet langer bereid zijn om... Gewoon kordaat zijn en rechtuit. Dat komt serieus genoeg aan. Als je op de juiste manier boos wordt, denk ik niet dat ze veel te lachen meer gaan hebben.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 18:21 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Inderdaad, doe het gewoon zo. Stuur hen desnoods een assertieve sms of zo.


    Persoonlijk vind ik het niet prettig via sms of whatsapp, niet heel persoonlijk, en het zijn (niet mijn allerbeste maar toch wel goede) vriendinnen. Morgen zal het waarschijnlijk nog aan bot komen dat ik zo vel ineens reageerde, maar ik zal het het nog even duidelijk maken en hopen dat ze niet meteen weer terug in de verdediging schieten. Ik hoop dat mijn eerlijkheid en openheid me morgen helpt!


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Misschien zijn ze wel jaloers dat hij met je knuffelt?

    Spookies schreef:
    Het is prima om gewoon met een jongen te knuffelen, maar ik vraag me nu ff af, zijn die vriendinnen echt vriendinnen of "vriendinnen" als je begrijpt wat ik bedoel?


    Het zijn wel echt vriendinnen, ik ga best veel met ze om, en ik kan met ze allebei best goed vinden, alleen dit ging me gewoon te ver.

    ik heb wel nog weer iemand die echt mijn beste vriendin is, en die heeft me ook al vanaf het begin dat ze me begonnen te plagen ook wel steeds gesteund. (Ook omdat zij dat ook meegemaakt heeft(niet diezelfde vriendinnen), alleen zij en die jongen knuffelen niet elke dag enzo, maar ze spreken wel af en toe af om iets gezelligs te gaan doen)

    [ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 18:25 ]


    Draco dormiens nunquam titillandus

    BonnieFazbear schreef:
    Misschien zijn ze wel jaloers dat hij met je knuffelt?


    Het zou natuurlijk kunnen, zij vinden allebei 2 oudere jongens leuk, alleen dat contact verloopt niet altijd heel fantastisch. En het zijn wel twee meiden die echt bij alles doordenken, en dus een knuffel meteen als iets romantisch zien.

    Ze vinden hem trouwens niet leuk, alleen een beetje apart, en ze vinden dat wij best wel veel gemeen hebben...


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Cliodna schreef:
    (...)

    Het zou natuurlijk kunnen, zij vinden allebei 2 oudere jongens leuk, alleen dat contact verloopt niet altijd heel fantastisch. En het zijn wel twee meiden die echt bij alles doordenken, en dus een knuffel meteen als iets romantisch zien.

    Ze vinden hem trouwens niet leuk, alleen een beetje apart, en ze vinden dat wij best wel veel gemeen hebben...


    Misschien zijn ze wel jaloers dat jij zo'n goeie band met hem heb en met hun het niet goed gaat. Meiden geven soms het niet toe als ze verliefd zijn op iemand als ze voor hem schamen of de rest hem een beetje raar vinden, ik kende ook iemand die eerst zei dat ze een jongen raar vond, twee weken later vond ze hem leuk etc en wilde ze hem hebben.