'Mijn naam is Kvothe. Ik heb prinsessen teruggestolen van slapende grafkoningen. Ik heb het stadje Trebon platgebrand. Ik heb de nacht doorgebracht met Felurian en ben met zowel mijn geest als mijn leven intact weer vertrokken. Ik werd van de universiteit gestuurd op jongere leeftijd dan de meeste mensen er worden toegelaten. Ik betreed paden in het maanlicht die anderen overdag niet eens durven te benoemen. Ik heb met goden gesproken, van vrouwen gehouden, en liederen geschreven die de minstrelen tot tranen roerden. Je hebt misschien van me gehoord.'
Dat is het begin van het verhaal van Kvothe uit De Naam van de Wind (origineel: The Name of the Wind) van Patrick Rothfuss. Ondanks dat ik pas een klein eindje op weg ben in dit boek, ben ik helemaal verliefd geworden op het verhaal en de stijl waarin het geschreven is. Ik kon dan ook niet anders dan mijn username veranderen in de naam van de hoofdpersoon.
Ik raad dit boek heel, héél erg aan aan iedereen, maar vooral aan liefhebbers van fantasie, natuurlijk!
Dus Woodhouse is nu Kvothe.
Hebben jullie onlangs nog goede boeken ontdekt?
[ bericht aangepast op 24 okt 2015 - 13:28 ]
I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun. - Billy Joel