Diplodocus schreef:
(...)
Als je er zo over denkt, neem je best geen vis (of andere dieren waar je zo over denkt). Ik vind dat als je een dier in huis neemt, moet je ook bereid zijn er voor te zorgen. Ik zou misschien eens gaan horen op aquariumforums of zo, dan kan je advies krijgen van mensen die er iets van af weten (: Mijn kennis is helaas beperkt tot goudvissen.
Ik vind je opmerking nogal betweterig om eerlijk te zijn. Ik ben geen kind niet meer, dus ik weet echt wel wat ik beter kan doen en wat ik beter niet kan doen :'D
Als jij met je guppie of goudvis naar de dierenarts wilt of al je geld in wilt steken, moet je dat zeker doen maar ik doe dat dus niet. Ik kan er ook niet bepaald rouwig om zijn als er es ene op z'n ruggetje ligt. Vissen zijn leuk, maar het is nu niet dat ik er een emotionele band mee heb of mee kan opbouwen ofzo.
Ik neem inderdaad dieren in huis om ervoor te zorgen, en met vissen is dat voor mij heel simpel: een proper en goed ingericht aquarium en iedere dag eten. Meer hoeft dat naar mijn idee echt niet te zijn.
Als dat voor jou anders is, is dat prima, maar kom me niet vertellen wat ik beter wel en beter niet kan doen. Ik ben zeker wel bereid om voor een dier te zorgen dat ik in huis neem, en doe dat tot zekere hoogte dat ze niks te kort komen, maar ook tot waar ik dat financieel haalbaar vindt en ervoor over heb.
Ontopic: Ze kan inderdaad eens haar licht opsteken bij een winkel die zich richt op vissen of zo'n vissen/aquariumforum, eens horen wat ze daar zeggen. Zelf zou ik de vis gewoon laten doen, zoals ik al zei: ik deel in dat opzicht de mening van haar moeder, maar als zij 'meer' wilt doen, kan ze dat inderdaad ook op die manier proberen en eens horen wat ze eventueel kan doen.
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”