• Omdat een normale opleiding lichamelijk niet geschikt voor me is, leek het mijn klassencoach een goed idee dat ik een opleiding volg na een traject op een REA college. Ik heb alleen geen idee hoe dat werkt en hoe je je moet aanmelden (via de gemeente/het uwv?), en zelf wist ze dat ook niet. Dus nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het REA college of anderen kennen die dat hebben.

    Ik heb hele wisselende verhalen gehoord van vrienden / bekenden die bij REA in Ermelo hebben gestudeerd. (Die locatie is in samenwerking met Bartiméus). Je krijg daar in ieder geval je eigen werkplek waar je dus aan je eigen digen werkt en sommigen voelen zich er heel thuis, terwijl anderen meer het idee heben dat je er wat aan je lot overgelaten wordt. Je moet in ieder geval zelfstandig kunnen studeren / werken.
    Ik weet wel dat je een aanvraag moet doen om daar naartoe te kunnen, maar ik denk dat je dat wel via internet kan vinden. Hoe het precies werkt.
    Ik denk dat je je vooral heel goed moet laten informeren. Zowel door de instelling zelf als door mensen die daar studeren / gestudeerd hebben.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb ervaring met iets soortgelijks, maar vind het geen aanrader.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2017 - 22:05 ]


    26 - 02 - '16