• Ik heb net voor het eerst de pil gehaald, en mijn huisarts zei dat het betrouwbaar zou zijn als ik slik op de eerste dag dat ik ongesteld word. Vervolgens ging ik naar de apotheker, maar die vertelde me dat het de hele eerste maand (strip dus) nog niet veilig is. Voor de duidelijkheid: ik kreeg microgynon 30, dus geen minipil o.i.d. Help, iemand? (cat)

    [ bericht aangepast op 20 okt 2015 - 12:54 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Heb je de bijsluiter al gelezen? Lijkt me dat het daar wel in staat...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Een maand wordt wel geadviseerd, maar dat is niet waar. Dat zeggen ze vooral omdat de apotheek dan niet de schuld kan krijgen als het in de eerste maand mis gaat, lol. Je kan het best 7 dagen aanhouden, op welk moment je ook begint.


    Your make-up is terrible

    Lekker zo'n apotheek. Volgens mij geldt voor iedere pil dat je als je hem op de eerste dag van je menstruatie slikt veilig bent, en anders als je een week hebt geslikt. Van de microgynon weet ik dit zeker want die slikte ik zelf.


    i put the fun in funeral

    Mmmmh. Ik herinner me toen ik de eerste keer mijn pil nam, dat ik nog heel voorzichtig was (denk voor twee maanden). Ik denk dat je best een de bijsluiter leest. Maar ik zou het veilige voor het onveilige nemen. Maar ik ben dan ook wel een angsthaas op dat soort gebied haha.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Hmm. Bij mij werd volgens mij destijds gezegd dat de eerste week niet veilig was. Maar anders even de bijsluiter lezen, of voor de zekerheid even extra voorzichtig zijn.


    The truth is out there.

    Needles schreef:
    Een maand wordt wel geadviseerd, maar dat is niet waar. Dat zeggen ze vooral omdat de apotheek dan niet de schuld kan krijgen als het in de eerste maand mis gaat, lol. Je kan het best 7 dagen aanhouden, op welk moment je ook begint.


    Dat klinkt misschien nogal random, maar ik heb ervoor geleerd, haha. 8D Het komt dus niet uit het niks.


    Your make-up is terrible

    Dat van de eerste dag van de menstruatie heb ik ook als advies gekregen van de huisarts. Maar ik zou voor de zekerheid een maand aanhouden.


    "Ignite, my love. Ignite."