• Hey Q'ers,

    Nevermind, ik ben al uit de brand geholpen!

    Ik heb recentelijk besloten een verhaal dat ik een jaar geleden heb geschreven Dwalen) te herschrijven en omdat ik de oude cover niet meer zo zie zitten wil ik graag een nieuwe hebben.

    Ik heb voorheen altijd mijn covers zelf gemaakt, maar dat ging me deze keer bijzonder slecht af, vandaar dat ik hier hulp zoek, want ik weet dat er mensen zijn die echt heel mooie dingen kunnen maken.

    Hoewel er een intro staat in de link geef ik ook de samenvatting even door die ik speciaal voor de nieuwe versie heb gemaakt:

    Het verhaal gaat over de 24-jarige Maeve Salva. Ze woont in Nieuw-Brittannië, een staat die is opgetrokken uit het vroegere Verenigd Koninkrijk nadat 'de Epidemie' het grootste deel van de wereldbevolking heeft omgelegd en de rest met niets dan chaos heeft achtergelaten.
    Het land wordt vrij dictatoriaal bestuurd door de almachtige Regering en heeft - volgens de Regering - slechts met één echte dreiging te maken: dwalingen. Dit zijn de nakomelingen van mensen die besmet waren met de Epidemie en zijn eigenlijk gewoon mutanten. De dwalingen kunnen volgens de Regering niet logisch redeneren, zouden geen geweten hebben en zeer dierlijk reageren op de meeste situaties.
    Maeve is net klaar met de opleiding tot soldaat en wordt voor haar eerste jaar dienst als soldaat naar een rehabilitatiecentrum voor dwalingen gezonden om daar te helpen een mol in het korps op te sporen. Dit gaat alleen niet helemaal zoals ze dat in gedachten had.
    Per ongeluk raakt Maeve verzeild in een veel gevaarlijker spel, waarin ze niet in strijd is met de mol, maar met de Regering en vooral met zichzelf.


    Setting:
    Het grootste deel van het verhaal speelt zich af in het rehabilitatiecentrum. Dit is gebouwd in en om een oude school - denk hierbij aan hoofdgebouw engelse kostschool idee, een landhuis met twee vleugels, etc. Dat landhuis is alleen behoorlijk vervallen en het gebied eromheen is aardig industrieel. Als je ermee kunt werken kun je dat eventueel gebruiken als deel van de cover, het hoeft niet per sé, doe wat jij het mooist vindt.

    Sfeer en thematiek:
    Het verhaal gaat voornamelijk over het maken van keuzes en het juiste doen voor jezelf en anderen. Waar Maeve leeft worden veel keuzes al voor de mensen gemaakt, maar zij heeft het per ongeluk voor elkaar gekregen om zelf na te moeten denken en daarmee ook zelf het heft in eigen handen te nemen. Iets wat ze niet gewend is en ontzettend moeilijk vindt.
    De overall sfeer van het verhaal is een beetje mysterieus en dreigend. Vooral het geheimzinnige zou ik graag terug zien in de cover (wat overigens niet betekent dat het heel donker moet worden, ik houd juist ontzettend van wat lichtere covers ^^).

    Overige "eisen" (het zijn eigenlijk meer hints en tips):
    * Ik heb het liefst een verticale cover, omdat die meer op ware grootte worden weergegeven bij de story.
    * Het liefst wil ik geen gezichten op de cover, dit omdat ik zelf niet echt een beeld heb bij het uiterlijk van de personages en ik die ook niet op wil leggen aan de lezer. Je mag er best een meisje/jonge vrouw op zetten als je dat leuk vindt, maar dan het liefst met de rug naar de camera toe of met maar een deel van het gezicht en niet prominent in beeld, haar haren heb ik het liefst donkergetint en relatief lang, hoewel schouderhoogte ook mag.
    * Ik wil één versie met de titel "Dwalend door de nacht" en één versie ZONDER TITEL! Ik denk namelijk niet dat ik deze titel houd en dan kan ik hem zelf aanpassen :') Het lettertype voor de versie met titel graag redelijk strak, hoewel het ook in een "jongensachtig" handschrift mag. Geen krullende dingen, bloemetjes, eenhoorns of regenbogen. Ook geen "grunge" of zoiets.
    * Het zou echt helemaal fantastisch zijn als je in een redelijk grauwe cover één rood detail/voorwerp uit kan laten springen, maar als dat niet uitkomt omdat je een gekleurde cover wil maken is dat ook niet erg.
    * Ik heb het liefst foto's en geen tekeningen, maar als je een tekening vindt of er eentje gebruikt uit onderstaande afbeeldingen en die goed in het geheel past mag je die natuurlijk wel gebruiken.
    * Als details kan je eventueel een vogel of een paraplu gebruiken, of regen of bliksem of iets dergelijks.

    * Ik heb geen eisen voor afbeeldingen of dingen die ik er - buiten bovengenoemde dingen - specifiek in wil hebben, hoewel ik weet dat dat het maken van de cover een stuk moeilijker maakt. Daarom heb ik mijn best gedaan om dingen op te zoeken waar je wellicht iets mee kunt, hoewel ik niet heb gekeken of ze ook handig zijn met blenden.

    Voorbeeldfoto's:
    Meisje met schouderlang haar
    Meisje op brug, tekening
    Meisje op zwarte achtergrond met technische frutsels
    Meisje onder paraplu
    Persoon onder paraplu op rode bank

    Doorzichtige paraplu

    Ik vind deze tekening echt heel awesome, omdat de achtergrond zo'n griezelig beeld geeft dat me een beetje doet denken aan de setting die ik in mijn hoofd heb. De rode details zijn ook echt heel cool.
    Mensen in de regen op het station

    Maar nogmaals: je mag ook compleet je eigen draai geven aan de cover. Verras me!

    Overige informatie:
    Ik weet nog niet wat de uiterlijke deadline is, maar voorlopig wacht ik het even af. Ik wil iedereen die zich hieraan waagt de tijd geven om iets in elkaar te knutselen, want als je er meer tijd voor hebt komt er vaak iets mooiers uit.
    Zeg het even als je iets aan het proberen bent of dat wil gaan doen, dan houd ik rekening met je mocht ik sneller willen kiezen dan gepland.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2015 - 16:45 ]


    For those I love, I will sacrifice

    -> Slotje op aanvraag.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."