• Hey guys,
    Ik zit echt met een gigantisch probleem. Deze maand oktober heb ik een jaar een relatie met de liefste jongen die ik ooit in m'n leven ontmoet heb. Dit is serieus de eerste keer dat ik zo hard voor iemand ben gevallen en ik kan ook eigenlijk echt niet zonder hem.
    Maar hier is dus het probleem: ik ga hem weinig zien. Ik heb een tussenjaar en zit dus het grootste deel van de week thuis, behalve op donderdag vrijdag en zaterdag waarop ik de hele dag werk en dan dus versleten ben.
    Hij heeft er zelf voor gekozen om bij de politie te gaan en zit dus van maandag tot vrijdag hele dagen op school. Dat vind ik nog niet eens zo erg, want school is een verplichting en ik zat vorig jaar in mijn examenjaar en had toen doordeweeks ook weinig tijd, en zag hem alsnog elke week.
    Maar mijn vriend is dus helemaal gek van voetbal. Klinkt voor sommigen misschien als een bekend probleem. Op zaterdag fluit hij wedstrijden voor de knvb, als scheidsrechter, waar hij wat geld mee kan verdienen. Op zondag gaat hij dus naar Feyenoord toe, waardoor hij dus midden op de dag best wel lang weg is en we niks leuks meer kunnen doen. Ik heb hier veel ruzie over gemaakt omdat ik dat gewoon niet kan, iemand zo weinig zien. Want door voetbal zou ik hem misschien 1 keer in de 2 of 3 weken kunnen zien en dat is voor mij eigenlijk wel te lang.
    Hij zei dat Feyenoord vaak om de week een thuiswedstrijd heeft en hij dus om de week weg zal zijn. Vervolgens heeft hij verplichte wedstrijden van de knvb op ZONDAG, waardoor hij dus weer heel lang weg is, de hele dag, zelfs op zijn verjaardag.
    Ik zal jullie eerlijk zeggen, this broke my heart. Ik vond 1 keer in de week al weinig, maar mijn relatie voortzetten met mijn vriend die slechtst 8 km verderop woont en hem dan maar 1 keer per maand zien, dat kan ik gewoon niet.
    Ik heb ook altijd gezegd dat een lange afstandsrelatie niks voor mij is.
    Ik heb hem verteld dat hij mag kiezen tussen mij en dat klote voetbal, maar dat wilt ie niet zegt hij. Hij kan niet kiezen. Maar als ik dan zeg dat voetbal en fluiten hoger op het lijstje staan dan ik, is het gelul volgens hem.
    Weten jullie wat ik moet doen, want ik denk dat over een paar maanden, weken, misschien wel dagen, mijn relatie van bijna een jaar gewoon naar de filistijnen is. En ik kan echt niet zonder hem. Wat een dilemma.
    PLEASE HELP ME.


    live, love, learn, try, believe.

    Nou ja, hem laten kiezen is ook niet helemaal eerlijk vind ik. Het is een deel van zijn leven en dat wist je ook al voor dit jaar, dus om hem nu in een keer te laten kiezen (dus dat ie moet stoppen met voetbal) vind ik niet helemaal kloppen. Hij heeft naast een relatie ook een leven, weetjewel. Hij zou het misschien beter kunnen combineren maar om dan te zeggen dat ie maar helemaal moet stoppen met iets wat een groot deel van zijn leven is klinkt een beetje hard.
    Ik snap dat het naar is, maar misschien moet je het gewoon even proberen. Misschien valt het wel mee! En anders kan je het altijd nog uitmaken. Die beslissing hoeft niet nu gemaakt te worden, je kan het ook even aanzien (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Mijn moeder zegt over dit altijd iets, en hoewel ik het haat toe te geven, 9 van de 10 keer heeft ze gelijk; Deze dingen waar je nu problemen van maakt, de problemen lijken heel groot maar het leuke aan deze problemen is dat ze zich bijna altijd zelf oplossen. Wat ze hiermee zegt is eigenlijk dat je het wat tijd moet geven en dat het zichzelf oplost. Dikke kans dat jouw vriend er ook achter komt dat jullie elkaar te weinig zien, en dan komt er heus wel een ander moment of een andere manier waarop jullie elkaar gaan zien. Je moet niet direct naar de problemen kijken maar ook te kijken naar hoe het zich misschien op kan lossen. Ik weet dat toen mijn moeder mij dit vertelde toen in in een lange-afstands relatie zat. Bij mij kwamen zowel mijn ex als ik erachter dat we elkaar vreselijk misten, dan maak je heus wel compromissen. Hij ging wat minder naar zijn vrienden en ik tekende wat minder dan voorheen.
    Ik vind het niet helemaal eerlijk dat je hem een ultimatum geeft. Jij hebt vast ook hobbies die je niet zou opgeven, en hobbies buiten een relatie om zijn juist heel belangrijk, tijd voor jezelf, tijd voor vrienden.
    Ik heb goede hoop dat het allemaal wel op z'n pootjes terecht komt met wat geduld, maar hoe dan ook heel veel succes.


    The truth is out there.

    Ik ben het helemaal eens met wat hierboven gezegd wordt, maar wilde nog iets toevoegen. Waarom zou je eens niet meekunnen naar een voetbalwedstrijd? Moedig hem aan, toon dat je interesse hebt in zijn interesses, en zo zie je hem al vaker. Ik ben er zeker van dat hij dat zal appreciëren, en het verbaast me een beetje dat je dit niet echt van plan was (uitgaande van wat allemaal in je post staat).


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dit komt me heeel bekend voor. Het voetbal is in mijn relatie ook een groot probleem geweest. Maar hem te laten kiezen lijkt me niet de juiste oplossing, Ik probeerde er ook van alles aan te doen, maar dat werkt niet. Ik denk dat het een goed idee is om het te laten gaan en te kijken hoe het loopt. waarschijnlijk gaat hij je dan missen en maakt hij zelf tijd voor je vrij. Het is beter om hem het zelf te laten uitzoeken, dan om hem te dwingen om te kiezen tussen jou en voetbal, want in de meeste gevallen is het dan voetbal.
    Wat ik probeer te zeggen is dat ik je aanraad om het aan te kijken, hoe het loopt. Waarschijnlijk lost het probleem zichzelf op.
    En wat er boven me word gezegd, ga inderdaad eens een keer me! Daarmee toon je interesse, en het is nog best leuk ook!
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!


    ... and in the end we all looked away.

    Loughlin schreef:
    Ik ben het helemaal eens met wat hierboven gezegd wordt, maar wilde nog iets toevoegen. Waarom zou je eens niet meekunnen naar een voetbalwedstrijd? Moedig hem aan, toon dat je interesse hebt in zijn interesses, en zo zie je hem al vaker. Ik ben er zeker van dat hij dat zal appreciëren, en het verbaast me een beetje dat je dit niet echt van plan was (uitgaande van wat allemaal in je post staat).

    Hem voor de keuze zetten zal hoogstwaarschijnlijk toch slecht aflopen voor jou. Hem van zijn voetbal scheiden, is een deel van zijn persoonlijkheid afnemen. En je neemt daarmee ook zijn vrijheid af.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Zoals iedereen hierboven al heeft gezegd, voetbal is een deel van hem en hem voor een keuze zetten kan slecht aflopen. Maar eigenlijk vind ik niet eens dat je mag twijfelen aan het feit dat je boven voetbal staat. Als hij je respecteert en zal hij tijd voor je maken, en niet alleen wanneer het voor hem uitkomt. In het begin zal het misschien wat zoeken worden, maar jullie zullen er vast wel uitkomen. (:


    The soul needs autumn.

    Misschien moet jij je er gewoon overheen zetten. Het is niet dat jullie elkaar voor de rest van je leven maar 1 keer in de 2/3 weken zullen zien.

    Het is dat ik samenwoon. Vorig jaar had ik het zelf ook heel druk met mijn studie. Ik zag mijn vriend letterlijk alleen als ik 's avonds laat naar bed toe ging. De weekenden deed ik ook gewoon dingen die IK wilde doen. Als ik de stad in wilde met vriendinnen, dan deed ik dat. Als ik iets met hem wilde doen, dan deed ik dat. Het was voor mij een moment van ontspanning, net als het voetbal voor jouw vriend kan zijn.

    Geef het tijd, kijk het aan. Misschien komen jullie erachter dat het niet werkt en stopt de relatie. Maar het kan ook zijn dat jullie er alleen maar sterker uit vandaan komen.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en dat ik niet bot overkom ofzo!


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik vind het niet eerlijk dat je hem laat kiezen tussen zijn grote hobby en jou. Hij vraagt jou ook niet om een dag minder te gaan werken; bijvoorbeeld en het is belangrijk dat je in een relatie allebei de dingen houd die je zelf leuk vind om te doen. Plus; er zijn zoveel manieren om contact te houden met elkaar. Natuurlijk is elkaar zien het fijnste en dat snap ik ook wel; maar als hij zo dichtbij woont, waarom gaan jullie niet gewoon een keer 's avonds - desnoods door de weeks - iets doen? Dat kan toch?
    Als jullie elkaar echt leuk vinden, komt het vast allemaal wel goed. Het is dan gewoon even volhouden en even aankijken.

    En denk maar zo: dan heb je in ieder geval iets te vertellen aan elkaar, als je elkaar na een tijdje weer ziet.


    EDIT: Ik hoop dat ik niet bot overkom; want dat is niet mijn bedoeling. Heel veel succes en ik hoop dat alles goed komt!

    [ bericht aangepast op 9 sep 2015 - 14:05 ]


    I don't understand that reference. - Castiel

    Hm, lastig. Maar een ultimatum stellen is, zoals hierboven al gezegd wordt, inderdaad niet eerlijk of handig. Ik zou het sowieso eerst een tijdje aankijken, zeker als je zoveel van hem houdt. En inderdaad, ga een keer mee naar zo een wedstrijd of zoiets. Je kan ook bijvoorbeeld doordeweeks samen een hapje gaan eten of een filmpje kijken, gewoon iets kleins waardoor je elkaar wel eventjes ziet. Maar hem laten kiezen - niet doen, dit gaat hem echt niet aanmoedigen meer zijn best te doen voor jou en bovendien kan je een hobby en een persoon helemaal niet vergelijken. Succes in ieder geval :')


    “A queen will always turn pain into power.”

    Loughlin schreef:
    Ik ben het helemaal eens met wat hierboven gezegd wordt, maar wilde nog iets toevoegen. Waarom zou je eens niet meekunnen naar een voetbalwedstrijd? Moedig hem aan, toon dat je interesse hebt in zijn interesses, en zo zie je hem al vaker. Ik ben er zeker van dat hij dat zal appreciëren, en het verbaast me een beetje dat je dit niet echt van plan was (uitgaande van wat allemaal in je post staat).


    Ja ik snap waarom je dit denkt, maar hij voetbalt zelf dus niet echt. Alleen op zaterdag is hij scheidsrechter maar ik werk dan. Zondag gaat hij alleen naar Feyenoord toe, in de Kuip.


    live, love, learn, try, believe.

    Hamily schreef:
    Ik vind het niet eerlijk dat je hem laat kiezen tussen zijn grote hobby en jou. Hij vraagt jou ook niet om een dag minder te gaan werken; bijvoorbeeld en het is belangrijk dat je in een relatie allebei de dingen houd die je zelf leuk vind om te doen. Plus; er zijn zoveel manieren om contact te houden met elkaar. Natuurlijk is elkaar zien het fijnste en dat snap ik ook wel; maar als hij zo dichtbij woont, waarom gaan jullie niet gewoon een keer 's avonds - desnoods door de weeks - iets doen? Dat kan toch?
    Als jullie elkaar echt leuk vinden, komt het vast allemaal wel goed. Het is dan gewoon even volhouden en even aankijken.

    En denk maar zo: dan heb je in ieder geval iets te vertellen aan elkaar, als je elkaar na een tijdje weer ziet.


    EDIT: Ik hoop dat ik niet bot overkom; want dat is niet mijn bedoeling. Heel veel succes en ik hoop dat alles goed komt!


    Heb ik over na gedacht, maar de enige manier is als hij op z'n scooter komt, en dat kost geld wat hij niet heeft, of ik met het openbaar vervoer, wat m'n moeder dus niet fijn vindt 's avonds laat. Ook moet hij vroeg opstaan, dus 's avonds is bijna niet mogelijk aangezien hij ook pas laat thuis is..


    live, love, learn, try, believe.

    Fairylike schreef:
    (...)

    Ja ik snap waarom je dit denkt, maar hij voetbalt zelf dus niet echt. Alleen op zaterdag is hij scheidsrechter maar ik werk dan. Zondag gaat hij alleen naar Feyenoord toe, in de Kuip.


    Ja, dat las ik :')
    Maar je kan een scheidsrechter toch ook toejuichen? En aangezien hij naar Feyenoord, of weet ik veel waar moet, kan je toch gewoon lekker mee? Stel het hem een keer voor, als je niet weet of hij dat leuk zou vinden, en anders verras je hem toch gewoon?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Fairylike schreef:
    (...)

    Heb ik over na gedacht, maar de enige manier is als hij op z'n scooter komt, en dat kost geld wat hij niet heeft, of ik met het openbaar vervoer, wat m'n moeder dus niet fijn vindt 's avonds laat. Ook moet hij vroeg opstaan, dus 's avonds is bijna niet mogelijk aangezien hij ook pas laat thuis is..


    En als je nou zaterdagavond gaat, en zondags iets met vrienden oid gaat doen en eventueel met hem wat gaat doen zondagavond? Als je het van je ouders mag / zijn ouders mag, zou je er ook kunnen blijven slapen. Dat lost ook al veel op.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2015 - 16:40 ]


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik vind eigenlijk dat je jullie tijdsgebrek een beetje op je vriend probeert af te schuiven, terwijl jullie daar beiden toch wel 'schuld' aan hebben. Ik vind het dan ook niet echt eerlijk om tegen hem te zeggen dat hij zijn hobby dan maar moet laten vallen. In een relatie is het nu eenmaal logisch dat je rekening met elkaar moet houden. Jullie zouden elkaar tijdens de vakanties extra kunnen zien, en op de dagen dat er misschien wat lessen van hem uitvallen, zouden jullie toch ook kunnen afspreken?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Fairylike schreef:
    (...)

    Heb ik over na gedacht, maar de enige manier is als hij op z'n scooter komt, en dat kost geld wat hij niet heeft, of ik met het openbaar vervoer, wat m'n moeder dus niet fijn vindt 's avonds laat. Ook moet hij vroeg opstaan, dus 's avonds is bijna niet mogelijk aangezien hij ook pas laat thuis is..

    Fietsen? Het is maar acht km.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."