• MSV VERHAAL ALERT MSV VERHAAL ALERT

    Hoi allemaal,

    Ik heb een harry potter MSV verhaal in gedachten dat in grote lijnen gaat over een tijdperk waarin dreuzels oorlog voeren met tovenaars en heksen. In dit tijdperk zijn er landen in de wereld die een dreuzel als leider hebben terwijl andere landen een heks of tovenaar als leider hebben. De dreuzel-wereldleiders zijn bang dat de magische wereldleiders te veel macht proberen te krijgen en hebben daarom een bondgenootschap gevormd.
    In deze oorlog is vooral vanuit de dreuzelkant spionage van groot belang. Deze spionnen zijn dreuzels maar ook heksen/tovenaars die voor de dreuzels spioneren.
    Mij lijkt het leuk als het verhaal op Zweinstein begint. Ongezien infiltreren spionnen deze school...

    Natuurlijk is dit maar en idee en staat nog niets vast want anders zou ik dit niet posten in de ideeën topic. Alle toevoegingen, aanpassingen en andere ideeën zijn van harte welkom en hopelijk kunnen we daardoor een perfect idee ontwikkelen en met schrijven beginnen!


    --
    het wetboek voor msv geldt hier ook:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=167299
    Groetjes

    [ bericht aangepast op 8 sep 2015 - 17:10 ]

    Lijkt mij leuk! Al is het natuurlijk jammer dat Dreuzels zich niet voor kunnen doen als tovenaars en wel andersom haha. Misschien dat ze dat met behulp van de moderne technologie hebben kunnen nabootsen of iets. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Klinkt goed!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    haha oh ja dat is waar ook Natas, my bad! Moderne technologie is inderdaad een mogelijkheid of een gekke twist waarmee men de magie van een tovenaar kan wegnemen en aan een dreuzel kan geven, maar dat is wel weer redelijk cliché

    Nah, ik vind het wel cool klinken. Of er is met hun DNA geklooid of iets. Experimentjes doen op tovenaars enzo. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het is 40 jaar nadat Harry Potter en zijn vriendjes en vriendinnetjes op Zweinstein hebben gezeten. In die 40 jaar is er veel gebeurd. Na Voldemorts tijdperk is er een revolutie geweest die zorgde voor een openheid tegenover dreuzels. Tegen iedereens verwachtingen in namen dreuzels het goed op en kort daarop werden zelfs tovenaars en heksen aangesteld als minister president/leider van enkele landen zoals Groot-Brittannië.
    Tien jaar duurde deze schijnbare harmonie. Toen begonnen enkele dreuzels hun minachtende blikken niet meer te verbergen en uitten ze in het openbaar, maar ook tovenaars en heksen verborgen hun neerkijkende blikken niet meer langer. Kort daarna werden wereldleiders ook feller met hun kritiek op het andere ''volk'', waardoor de spanningen tussen landen groeiden. Uiteindelijk leidden de spanningen tot een oorlog, waarin dreuzels en heksen en tovenaars tegen elkaar streden.
    Hoewel Groot-Brittannië, het toonaangevend land op het gebied van harmonie tussen de magische wereld en de dreuzel wereld, in oorlog is, merkt men op Zweinstein amper iets van de strijd. In Hogsmeade (Nederlands?) zijn er naast de vaste magische winkels en cafés, nu ook dreuzel winkels te vinden en men leeft in Hogsmeade vredig samen. Iets wat men echter niet weet is dat Zweinstein langzamerhand geïnfiltreerd wordt door spionnen. Na langdurig experimenteren, zijn het dreuzelleiders gelukt om (een deel van) de magie uit tovenaars en heksen te zuigen door middel van een mix moderne technologie en Zwarte Kunsten en deze over te dragen aan dreuzels. Niet iedere dreuzel kan dit aan, waardoor slechts goed getrainde en uitverkoren dreuzels toegang hebben tot deze magie-overdracht. Deze dreuzels worden gebruikt voor spionage. Naast deze spionnen hebben ook tovenaars en heksen, die het niet eens zijn met de toestand van de magische wereld, zich bij de dreuzelleiders aangesloten. Het doel van de spionage op Zweinstein is om in de ogen van de dreuzels de beïnvloedbare leerlingen te laten geloven in de slechtheid van de Magische wereldleiders, en om (een deel van) de magie van leerlingen af te pakken en over te dragen aan dreuzels.

    Maar... zijn de dreuzels niet terecht bang en boos?

    Het verhaal speelt zich af op Zweinstein en omgeving. Je personage kan een leerling/professor zijn, of een spion (dreuzel of overgelopen heks/tovenaar).


    ps. Graag nog jullie mening (: En ik ben nog niet op een goede benaming gekomen voor de twee kampen (magische wereldleiders/landen en de dreuzel wereldleiders/landen), want hoewel het een oorlog is tussen landen, gaat het toch meer tussen de strijd tussen dreuzels en heksen/tovenaars.

    Oh ja, ik had hier nog niet gezegd dat ik mee wilde doen (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Awesomeeeee :3


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=173398 personage topic groetjes