• De stelling van deze week luidt:
    Borstvoeden in het openbaar moet verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Robind19 schreef:
    (...)


    sorry maar er zijn mensen die alles behalve gepast doen. als je rustig zit te eten hoef je niet een vrouw voor je te zien die half bloot haar baby eten geeft. want er zijn vrouwen die dus gewoon bijna haar hele shirt ervoor uit doen. in plaats van 1 borst. en dat is gewoon na mijn mening niet smakelijk. Ik zelf heb ook eerder zo iets van zorg dat je kind ook uit een flesje kan drinken. voor dit soort dingen. want ik blijf het onsmakelijk vinden. maar dit is mijn mening.

    Altijd weer die dubbele standaarden.. Alleen maar omdat die dingen bij vrouwen "borsten" heten en met erotiek geassocieerd wordt, mogen vrouwen niet bloot en mannen wel? Borsten zijn gemaakt voor het voeden van baby's. De mensheid heeft het alleen geërotiseerd.
    Dan mogen mannen ook niet meer met een ontbloot bovenlichaam lopen -in de zomer oa-, toch? Want ja, moobs en zo. Tepels...

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 22:54 ]

    Serqet schreef:
    (...)
    Altijd weer die dubbele standaarden.. Alleen maar omdat die dingen bij vrouwen "borsten" heten en met erotiek geassocieerd wordt, mogen vrouwen niet bloot en mannen wel? Borsten zijn gemaakt voor het voeden van baby's. De mensheid heeft het alleen geërotiseerd.
    Dan mogen mannen ook niet meer met een ontbloot bovenlichaam lopen -in de zomer oa-, toch? Want ja, moobs en zo. Tepels...


    Ook bij mannen vind ik dat ze een shirt aan moeten hebben in een restaurant. Het is gewoon niet smaakvol. Er zijn genoeg andere oplossingen dan daar gewoon de borst gaan geven. Dus waarom zou je het midden in een restaurant doen als andere mensen om je heen aan het eten zijn. Ik blijf het onsmakelijk vinden. Ik zelf zou dat later ook niet doen als ik een kind heb. Gewoon niet. Ik vind ook niet dat het moet worden verboden. Maar gewoon een puntje van normen en waarden. Veder heb ik niks gezegd over dat het niet bloot mag. Alleen dat ik het niet smakelijk vind in bijvoorbeeld een restaurant

    Robind19 schreef:
    (...)

    Ook bij mannen vind ik dat ze een shirt aan moeten hebben in een restaurant. Het is gewoon niet smaakvol. Er zijn genoeg andere oplossingen dan daar gewoon de borst gaan geven. Dus waarom zou je het midden in een restaurant doen als andere mensen om je heen aan het eten zijn. Ik blijf het onsmakelijk vinden. Ik zelf zou dat later ook niet doen als ik een kind heb. Gewoon niet. Ik vind ook niet dat het moet worden verboden. Maar gewoon een puntje van normen en waarden. Veder heb ik niks gezegd over dat het niet bloot mag. Alleen dat ik het niet smakelijk vind in bijvoorbeeld een restaurant

    Ik heb het niet over alleen in een restaurant, maar overal. Ik vind ook niet dat moeders maar thuis moeten blijven elke dag omdat hun (pasgeboren) kind een x aantal keer per dag gevoed moet worden. Daarvoor kan je toch niet binnen blijven? Dan kan je helemaal nooit meer de deur uit. Als ik kinderen heb ga ik zeker wel borstvoeding geven waar en wanneer mijn kleine honger heeft. Want het is voor kinderen vrij belangrijk om elke dag om dezelfde tijden voedingen te krijgen. Je kan het moeilijk 3 uur later nog eens gaan voeden. En met de voedingsbeha's van tegenwoordig zie je niks meer als de baby aan het drinken is, want dan zit de mond om de tepel.

    Serqet schreef:
    (...)
    Ik heb het niet over alleen in een restaurant, maar overal. Ik vind ook niet dat moeders maar thuis moeten blijven elke dag omdat hun (pasgeboren) kind een x aantal keer per dag gevoed moet worden. Daarvoor kan je toch niet binnen blijven? Dan kan je helemaal nooit meer de deur uit. Als ik kinderen heb ga ik zeker wel borstvoeding geven waar en wanneer mijn kleine honger heeft. Want het is voor kinderen vrij belangrijk om elke dag om dezelfde tijden voedingen te krijgen. Je kan het moeilijk 3 uur later nog eens gaan voeden. En met de voedingsbeha's van tegenwoordig zie je niks meer als de baby aan het drinken is, want dan zit de mond om de tepel.


    Als je het niet ziet is er ook niks aan de hand. En anders kun je je nog terugtrekken of een flesje geven ik zeg niet Dat je perse thuis moet blijven. Maar dat gewoon bijvoorbeeld in restaurant verboden moet worden als de moeder met blote tieten kind eten gaat geven

    Wie zegt dat vrouwen meteen geen bovenkleding meer aanhebben? Hallo, er is kleding ontwikkeld speciaal voor borstvoeden he. Dan hoef je enkel een lap stof bij je tepel opzij te schuiven en niemand die er wat van ziet.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Robind19 schreef:
    (...)

    Als je het niet ziet is er ook niks aan de hand. En anders kun je je nog terugtrekken of een flesje geven ik zeg niet Dat je perse thuis moet blijven. Maar dat gewoon bijvoorbeeld in restaurant verboden moet worden als de moeder met blote tieten kind eten gaat geven


    Dan weet ik niet in wat voor restaurants je komt... of wat voor moeders je kent, natuurlijk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Robind19 schreef:
    (...)

    Als je het niet ziet is er ook niks aan de hand. En anders kun je je nog terugtrekken of een flesje geven ik zeg niet Dat je perse thuis moet blijven. Maar dat gewoon bijvoorbeeld in restaurant verboden moet worden als de moeder met blote tieten kind eten gaat geven

    Oeeeh bloten tieten. Dat is natuurlijk veel te sexy.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)
    Oeeeh bloten tieten. Dat is natuurlijk veel te sexy.


    Het gast me niet om dat bloot is. Maar ik hoef als ik eet geen hang oude hangtieten te zien. Dan is me eetlust gelijk weg.

    abstergo schreef:
    (...)
    Dan weet ik niet in wat voor restaurants je komt... of wat voor moeders je kent, natuurlijk.


    Gewone restaurants. En heb het vaak genoeg mee gemaakt.

    blackbiter schreef:

    Wie zegt dat vrouwen meteen geen bovenkleding meer aanhebben? Hallo, er is kleding ontwikkeld speciaal voor borstvoeden he. Dan hoef je enkel een lap stof bij je tepel opzij te schuiven en niemand die er wat van ziet.


    Ik zeg toch dat ik het dan niet erg vind.

    Robind19 schreef:
    (...)

    Ik zeg toch dat ik het dan niet erg vind.


    Nou, ik vraag me af hoeveel vrouwen zich er dan goed bij voelen om uberhaupt hun voorgevel op tafel te smijten, om het maar even zo te zeggen. In de 6 jaar dat ik zo onderhand al in de horeca werk, heb ik nog nooit gehoord/meegemaakt dat een vrouw met ontbloot bovenlichaam haar kind borstvoeding is gaan geven.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Robind19 schreef:
    (...)

    Het gast me niet om dat bloot is. Maar ik hoef als ik eet geen hang oude hangtieten te zien. Dan is me eetlust gelijk weg.


    Niemand zegt dat je ernaar moet kijken. De manier waarop je over borsten praat, zorgt ervoor dat je tamelijk onvolwassen overkomt.


    Your make-up is terrible

    Robind19 schreef:
    (...)

    Het gast me niet om dat bloot is. Maar ik hoef als ik eet geen hang oude hangtieten te zien. Dan is me eetlust gelijk weg.

    Als een borstvoedende moeder iets níét heeft is het wel hangborsten. De borstvoeding houdt de borsten vol en mooi. Niks dat gaat hangen. Ook niet als iemand stopt met borstvoeding.

    Robind19 schreef:
    (...)

    Ik zeg toch dat ik het dan niet erg vind.


    Hangtieten? :'D
    Kijk, als je het niet wilt zien draai je gewoon je hoofd weg en ga je verder met eten, maar je kunt het een baby niet kwalijk nemen om hoe het te eten krijgt. Of het nou uit de borst is of niet, een baby moet z'n voeding hebben en tja, als dat net op het moment is dat het in een restaurant is, het zij zo.
    De meeste moeders wisselen heus wel met hun partner die bij de muur ziet, zodat niet iedereen hoeft te zien dat ze haar baby voeding geeft. Ik weet niet of je daar ook op let. Vaak nemen ze ook wel een doekje mee of hebben ze een speciale borstvoedingsbh (of hoe dat heet). Hierbij komt alleen een stuk tepel bloot te liggen zodat het kindje kan drinken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Niet eens met de stelling. Borstvoeden is natuurlijk en veel moeders kiezen ervoor om het te doen. Voor zowel moeder als omstanders lijkt het mij ongemakkelijk als de borst te zien is. Uiteraard zijn er moeders die het geen probleem vinden als andere mensen hun borst zien.

    Persoonlijk vind ik het ongemakkelijk als de borst te zien is, niet omdat ik het vies vind, maar omdat ik toch zoiets heb van borsten zijn privé. Dat deel van een andere vrouw hoef ik niet te zien.

    Een keer op stage gebeurde het(ik liep toen stage bij een kinderdagverblijf) en dat vond ik ongemakkelijk. Het was al een ouder kind van 1 jaar of zelfs ouder en de moeder in kwestie had er totaal geen problemen mee om haar borst te laten zien(terwijl ze op de groep zat en iedereen die op de groep kwam haar kon zien). Daarnaast hadden meer mensen er "last" van aangezien er ook wel eens vaders naar binnen kwamen en zich vaak ook ongemakkelijk voelden.

    Toch zijn er ook moeders die echt wel rekening houden met andere mensen. Zo was er een van de leidsters op een van mijn stages die een aparte ruimte ging zitten ver weg van de deur en zelfs als je in die ruimte kwam, was er niks te zien.

    Dus ik vind niet dat het af geschaft moet worden, het is natuurlijk en heel mooi voor een moeder (lijkt mij) als zij borstvoeding kan geven. Maar wel graag dan de borst bedekken, want andere mensen kunnen zich ongemakkelijk voelen door een blote borst. Wat niks te maken hoeft te hebben met of borsten ook als erotisch worden gezien of niet.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Niet eens met de stelling. Borstvoeden is natuurlijk en veel moeders kiezen ervoor om het te doen. Voor zowel moeder als omstanders lijkt het mij ongemakkelijk als de borst te zien is. Uiteraard zijn er moeders die het geen probleem vinden als andere mensen hun borst zien.

    Persoonlijk vind ik het ongemakkelijk als de borst te zien is, niet omdat ik het vies vind, maar omdat ik toch zoiets heb van borsten zijn privé. Dat deel van een andere vrouw hoef ik niet te zien.

    Een keer op stage gebeurde het(ik liep toen stage bij een kinderdagverblijf) en dat vond ik ongemakkelijk. Het was al een ouder kind van 1 jaar of zelfs ouder en de moeder in kwestie had er totaal geen problemen mee om haar borst te laten zien(terwijl ze op de groep zat en iedereen die op de groep kwam haar kon zien). Daarnaast hadden meer mensen er "last" van aangezien er ook wel eens vaders naar binnen kwamen en zich vaak ook ongemakkelijk voelden.

    Toch zijn er ook moeders die echt wel rekening houden met andere mensen. Zo was er een van de leidsters op een van mijn stages die een aparte ruimte ging zitten ver weg van de deur en zelfs als je in die ruimte kwam, was er niks te zien.

    Dus ik vind niet dat het af geschaft moet worden, het is natuurlijk en heel mooi voor een moeder (lijkt mij) als zij borstvoeding kan geven. Maar wel graag dan de borst bedekken, want andere mensen kunnen zich ongemakkelijk voelen door een blote borst. Wat niks te maken hoeft te hebben met of borsten ook als erotisch worden gezien of niet.


    Ik vraag me dan toch echt wel af waarom je je ongemakkelijk moet voelen bij een borst als het niks met erotisch of iets dergelijks te maken heeft. Het is gewoon een borst, een lichaamsdeel die jijzelf ook hebt. Idk, ik vind dat veel mensen erg overdreven reageren op borsten.


    Your make-up is terrible

    Ik ben er een beetje klaar mee. Ik heb mijn mening gegeven. 90% van de discussie ontstaan doordat mensen mijn reacties niet goed lezen.

    Ik vind het onsmakelijk als iemand het open en bloot in een restaurant doet. En dat moet verboden worden VIND ik.
    Mijn mening en daar blijf ik bij.

    Want als iemand hangtieten voor die tijd heeft. Heeft ze het ook tijdens die tijd. En ik hoef dat tijdens het eten niet te zien. (en constant naar je eten kijken is ongezellig voor de mensen net wie je bent. Waardoor je vaak het wel gewoon ziet.)