• Geen idee of dit nou bij het school of relatie forum moet..

    Ik ben verliefd op een leraar op mijn school en ben daar alles behalve blij mee, gezien ik al jaren een relatie heb en leraar - leerling relaties niet mogen, zelfs niet als beide volwassen zijn en het op het MBO is. Het zijn maar 2 uren, maar het maakt me echt ongelukkig. Genieten van de verliefdheid zit er niet in.

    Maar ik kan me in zijn les dus helemaal niet concentreren en het is mijn slechtste vak. Heeft iemand tips zodat ik me op school kan richten in plaats van de leraar? Want ik ga ook extra uitleg nodig hebben en zal nooit één op één met de leraar kunnen zitten en ook nog goed opletten..

    Ik heb niet echt advies, maar wordt het dan geen tijd om een einde te maken aan de relatie met je huidige vriend? Als je echt verliefd bent op een ander, lijkt het me niet eerlijk voor je vriend om nog lang bij hem te blijven. Tenzij je een open relatie hebt, natuurlijk.
    Succes I suppose.

    Denk misschien aan de nadelen, aan de gedachte dat hij misschien een partner heeft en twee hele lieve kinderen of wat dan ook.

    Erg vervelend is dit wel, ga anders denken dat als je ervoor zakt je misschien je diploma niet haalt en je nog langer hiermee zit.

    Kun je niet om overplaatsing vragen?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Monet schreef:
    Ik heb niet echt advies, maar wordt het dan geen tijd om een einde te maken aan de relatie met je huidige vriend? Als je echt verliefd bent op een ander, lijkt het me niet eerlijk voor je vriend om nog lang bij hem te blijven. Tenzij je een open relatie hebt, natuurlijk.
    Succes I suppose.

    Ja, daar zit ik wel al een tijdje aan te denken. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Want ik hou wel echt van mijn vriend. En als ik niet verliefd was geworden, had ik het ook niet op deze manier gezien...

    Dwyer schreef:
    Denk misschien aan de nadelen, aan de gedachte dat hij misschien een partner heeft en twee hele lieve kinderen of wat dan ook.

    Erg vervelend is dit wel, ga anders denken dat als je ervoor zakt je misschien je diploma niet haalt en je nog langer hiermee zit.

    Helaas (of niet helaas?) is hij vrijgezel. Maar ik zal elke keer wel tegen mezelf gaan zeggen dat hij vast een relatie heeft en dat toch niet op de eerste dag aan zijn klas gaat vertellen.

    Talisa schreef:
    Kun je niet om overplaatsing vragen?

    Dat zou misschien kunnen, maar deze school is goedkoper dan de andere school met de opleiding die ik doe. De school waar ik nu op zit is de enige in Nederland die de make-up removers, hand lotions, cleansing milk en dergelijken op school heeft, en bij de andere school moet je het zelf kopen, wat al snel 30 euro per fles is. Maar als de les echt geen doen meer is, zal ik er inderdaad eens over nadenken.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2015 - 19:24 ]

    Ik had dat op het vmbo eventjes bij mij geschiedenis leraar, gewoon jezelf afleiden tijdens de les. Ga desnoods wat vaker de klas uit of zo, zeg dat je buikpijn hebt en dat je vaker naar de wc moet. Misschien achterin de klas gaan zitten waar hij niet komt of zo?


    Ich liebe dich 27.12.23

    Het helpt zeker niet als je van te voren al besloten hebt dat je er last van gaat hebben, 3 jaar lang en met alles wat hij gaat doen. Dat is zeker niet de juiste attitude om te hebben in zo'n situatie.
    Misschien ben je helemaal niet verliefd, komt het alleen door zijn uiterlijk en gaat het vanzelf weer over. Zolang ken je hem nog niet eens, dus je weet het niet. Je kan jezelf altijd voorhouden dat bewonderen op een afstandje niet erg is.


    Your make-up is terrible

    Abstergo schreef:
    Ik had dat op het vmbo eventjes bij mij geschiedenis leraar, gewoon jezelf afleiden tijdens de les. Ga desnoods wat vaker de klas uit of zo, zeg dat je buikpijn hebt en dat je vaker naar de wc moet. Misschien achterin de klas gaan zitten waar hij niet komt of zo?

    Hahah, ik ook een beetje bij mijn geschiedenis leraar. Maar toen was ik 14 en wist dat het niet mocht en hij toch veel te oud was.

    Maar ik kan juist niet in de les er uit, omdat het mijn slechtste vak is (rekenen). En het is op de computer.. Dus elke keer weg gaat denk ik lastig. Al zal ik het wel eens kunnen proberen.

    Furiosa schreef:
    Het helpt zeker niet als je van te voren al besloten hebt dat je er last van gaat hebben, 3 jaar lang en met alles wat hij gaat doen. Dat is zeker niet de juiste attitude om te hebben in zo'n situatie.
    Misschien ben je helemaal niet verliefd, komt het alleen door zijn uiterlijk en gaat het vanzelf weer over. Zolang ken je hem nog niet eens, dus je weet het niet. Je kan jezelf altijd voorhouden dat bewonderen op een afstandje niet erg is.

    Dat is waar, maar bij mijn vriend was het ook meteen raak terwijl ik hem toen ook nog maar één keer echt ontmoet had. Dus misschien ga ik wel weer van het ergste uit...

    [ bericht aangepast op 3 sep 2015 - 19:42 ]

    Ben je zeker dat je verliefd bent? Ik bedoel maar, hoe goed ken je hem eigenlijk? Misschien is het maar een gewone crush en gaat het vanzelf over.
    Ik zou nu nog geen drastische maatregelen nemen. Maar als je je er écht slecht bij blijft voelen na enkele weken, dan moet je misschien toch eens overwegen om een gesprek te hebben met je huidige vriend. Het zou namelijk niet eerlijk zijn tegenover hem.
    Als je erg slecht bent in het vak en je hebt extra uitleg nodig kan je misschien best opzoek gaan naar iemand buiten school die je kan helpen? Dat gaat misschien wel een beetje geld kosten (hangt er vanaf wie je vind natuurlijk), maar dan moet je al geen extra uren met die leerkracht spenderen.


    The soul needs autumn.

    Dit soort dingen duren vaak maar kort. Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen jullie?
    Daarnaast komt het schijnbaar wel vaker voor dat meiden in een relatie verliefd-achtig worden op andere mensen - ik heb er zelf geen ervaring mee. Meestal is het snel weer over. Ik zal voor je duimen!


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Furiosa schreef:
    Het helpt zeker niet als je van te voren al besloten hebt dat je er last van gaat hebben, 3 jaar lang en met alles wat hij gaat doen. Dat is zeker niet de juiste attitude om te hebben in zo'n situatie.
    Misschien ben je helemaal niet verliefd, komt het alleen door zijn uiterlijk en gaat het vanzelf weer over. Zolang ken je hem nog niet eens, dus je weet het niet. Je kan jezelf altijd voorhouden dat bewonderen op een afstandje niet erg is.

    Inderdaad, je hebt nu waarschijnlijk een ideaalbeeld van hem omdat hij op dit moment in principe alle eigenschappen kan hebben die jij wil dat 'ie heeft. Probeer anders iets te vinden om je aan te ergeren, of probeer het voor te stellen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    cherish schreef:
    Ben je zeker dat je verliefd bent? Ik bedoel maar, hoe goed ken je hem eigenlijk? Misschien is het maar een gewone crush en gaat het vanzelf over.
    Ik zou nu nog geen drastische maatregelen nemen. Maar als je je er écht slecht bij blijft voelen na enkele weken, dan moet je misschien toch eens overwegen om een gesprek te hebben met je huidige vriend. Het zou namelijk niet eerlijk zijn tegenover hem.
    Als je erg slecht bent in het vak en je hebt extra uitleg nodig kan je misschien best opzoek gaan naar iemand buiten school die je kan helpen? Dat gaat misschien wel een beetje geld kosten (hangt er vanaf wie je vind natuurlijk), maar dan moet je al geen extra uren met die leerkracht spenderen.

    Ja, dat sowieso, maar ik gooi liever niet zomaar de relatie met mijn vriend in de prullenbak. Voor bijles kan ik misschien wel iemand vragen met wie ik omga uit de klas.

    Spotgaai schreef:
    Dit soort dingen duren vaak maar kort. Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen jullie?
    Daarnaast komt het schijnbaar wel vaker voor dat meiden in een relatie verliefd-achtig worden op andere mensen - ik heb er zelf geen ervaring mee. Meestal is het snel weer over. Ik zal voor je duimen!

    Hooguit maar 7 jaar. Hij is rond de 27 en ik ben 21. Qua leeftijd zou het zeker niet uitmaken. Ik hoop echt dat het nog weg gaat en dat dit maar even is.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2015 - 20:59 ]

    Ben je echt seksueel tot hem aangetrokken? Ikzelf zie de mensen nogal snel graag - ongeacht welk geslacht of welke leeftijd. Maar verliefd ben ik niet. Hoewel ik oneindig veel genegenheid voor mensen kan voelen. Dat had ik ook met een leraar, maar dat was puur emotioneel, en in het vroege middelbaar ook altijd met leraressen. Misschien is dat gewoon hoe je bent. Ikzelf voel altijd heel snel en heel veel affectie voor andere mensen. Je mag mensen gerust graag hebben/zien. Daar is niets verboden aan, maar als je echt seksueel tot hem aangetrokken zou zijn, dan lijkt me dat inderdaad wel een probleem. Dan zou ik het gewoon uit je hoofd zetten. Hoe meer je gaat denken van: 'ik ben verliefd op hem, help!' Hoe erger dat het gaat worden. Probeer bezig te blijven, en zo min mogelijk eraan te denken.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2015 - 21:53 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ben je echt seksueel tot hem aangetrokken? Ikzelf zie de mensen nogal snel graag - ongeacht welk geslacht of welke leeftijd. Maar verliefd ben ik niet. Hoewel ik oneindig veel genegenheid voor mensen kan voelen. Dat had ik ook met een leraar, maar dat was puur emotioneel, en vroeger ook met leraressen. Ikzelf voel altijd heel snel en heel veel affectie voor andere mensen. Je mag mensen gerust graag hebben/zien. Daar is niets verboden aan, maar als je echt seksueel tot hem aangetrokken zou zijn, dan lijkt me dat inderdaad wel een probleem. Dan zou ik het gewoon uit je hoofd zitten. Hoe meer je gaat denken van: 'ik ben verliefd op hem, help!' Hoe erger dat het gaat worden. Probeer bezig te blijven, en zo min mogelijk eraan te denken.

    Ja, het is seksueel. Ik zal inderdaad proberen aan andere dingen te denken. Maar op dit moment zit het echt nog teveel in mijn hoofd. Ik kan niks anders dan aan hem denken en was de halve week al zenuwachtig voor zijn les vanmiddag. En dat slaat nergens op.

    Ik weet niet of het zal helpen, maar misschien kan je met zo'n situatie omgaan net zoals iemand met een angst zou omgaan? In mijn geval zou dat zijn om het te doorstaan, het toelaten en niet tegenwerken, maar wel er een soort slot op zetten. Het is lastig om het duidelijker uit te leggen, het komt erop neer dat je het erkent maar niet niets ermee doet.
    Ugh. I suck at explanations. :c


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia heeft gelijk. Mindfullness heet dat. Youtube staat vol met video's ervan, dus je kunt daar eens gaan kijken. (:
    Het gaat erom dat emoties en gedachten er gewoon zijn, als een stroom doorheen je lichaam. Je moet ze laten zijn, en toelaten, niet tegenwerken, maar laten komen en gaan, als opkomende golven. En bezig blijven met wat je op dat moment aan het doen bent. Laat de gedachten en gevoelens, gewoon passeren. Laat ze komen en weer gaan, zonder telkens in de gedachte mee te gaan. Merk het gewoon op - dat het voorbij komt, maar open het hele gedachtenbestand daarom niet elke keer. Focus je op de lichaamssensatie, en doorsta het, en stap de gedachtentrein niet op. Want je gedachten zullen je gevoelens versterken. Niet in mee gaan, maar het gevoel zelf gewoon opmerken, toelaten, laten gaan door te focussen op je bezigheid.
    Emoties zijn er gewoon, en je als je er tegen probeert te vechten, heeft dat een averechts effect. Dat is als 24 uur/24 uur jezelf erop wijzen: je mag niet aan een gorilla denken, je mag niet aan een gorilla denken. Het gevolg is dat je 24 uur aan gorilla's zal gedacht hebben. Dus die Mindfullness is misschien wel een goede tip om met ongewenste emoties om te gaan, want je verliefdheid is er, en je gaat het niet kunnen weg manipuleren.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2015 - 22:38 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.