• Alle vragen die je hebt en die gaan over de site Howrse kun je hier stellen. Er zijn mensen die al wat langer op Howrse zitten en dus waarschijnlijk een antwoord kunnen geven. Het is mogelijk dat er geen antwoord op je vraag gegeven kan worden.

    Vragen die al gesteld zijn

    1. Kun je paardenrassen mengen/kruisen?

    Ja, dit kan. Voor zover ik weet kan dat met alle paardenrassen. Ook kan je een paard dat gekruist(vader en moeder zijn van verschillende rassen) is weer opnieuw kruisen met een ander paardenras.

    Onderaan bij een paard bij genetica kan je zien of een paard gekruist is of niet. Daar staat ook voor hoeveel procent hij/zij van een paardenras is. Bijvoorbeeld 75% Fjord en 25% Mustang

    2. Waar ik mijn inventaris vinden?

    Inventaris: (beetje omslachtig maar goed)
    Handel in de blauwe menubalk > De winkel > Items verkopen.
    Zwarte markt items die je hebt (spullen voor pasjes), kan je vinden onder Handel in de blauwe menubalk > De zwarte markt. Rechts zie je een box met wat je hebt.

    3. Waar moet je opletten als je een paard wil kopen via handel (veiling, particuliere verkoop en gereserveerde verkoop)?

    Let vooral op dat het een volbloedje is, te zien aan het blauwe sterretje (eenhoorns zijn altijd raszuiver).
    Verder, let op het genetische potentieel en de prijs die hiermee samenhangt. Houd de handel in de gaten om een idee te krijgen van juiste prijs/'kwaliteit'-verhoudingen, deze verschuiven soms snel.
    Bij de veiling: let op dat je niet per ongeluk een 0 extra achter je bod plaatst. Dan betaal je je ineens blauw en dit krijg je namelijk niet meer zomaar terug, tenzij je wordt overboden.

    4. Wat is goed/hoog genetisch potentieel?

    Genetisch potentieel: hoe hoger, hoe meer vaardigheden het paard kan krijgen en hoe beter het dus presteert in wedstrijden. Wat is de definitie van 'hoog'? Dit hangt van het ras af. Het hoogste gp van de Lusi's is nu 2400 ongeveer en is hiermee het beste paard op de NL server, de Knabstruppers hangen hier heel ver onder, bijvoorbeeld. Een uitgetrainde Lusi zal het dus altijd winnen van een uitgetrainde Knabstrupper.
    Fok je met positief blup, dan zal het gp van het veulen licht stijgen - fok je met negatief blup, dan zal het gp helemaal niet stijgen. Zie de Spelhelp voor gedetailleerde informatie.

    Toevoeging uit Spel Help(Hulp voor fokkers > 4.2 Genetica) : Het genetisch potentieel van een paard wordt berekend op basis van het genetisch potentieel en de BLUP van zijn ouders.
    Wanneer een veulen geboren is, zal het genetisch potentieel niet langer veranderen.
    Aangeboren vaardigheden en vaardigheden gekregen tijdens het spelen en tijdens missies worden niet bij het genetisch potentieel gerekend. Dit betekent dat de vaardigheden van een paard hoger kunnen zijn dan het genetisch potentieel.

    5. Wat is een getraand veulen?

    Een getraand veulen heeft aangeboren vaardigheden, net zoals ieder veulen waarvan de ouders een positieve BLUP hebben of een van de ouders een positieve BLUP heeft. Een getraand veulen heeft 50% meer aangeboren vaardigheden. Hierdoor heeft het veulen sowieso meer vaardigheden en dit is vooral interessant voor de verkoop en voor wedstrijden. Getraande veulens hebben een voordeel bij wedstrijden aangezien zij meer vaardigheden. Want meer vaardigheden betekent meer kans dat het paard in kwestie zal winnen of hoog scoort in de lijst met paarden die mee doen. Daarom zijn deze veulens ook interessant voor de verkoop, omdat als de koper mee doet aan wedstrijden hij/zij dit waarschijnlijk ook zal weten en dus bereid is om meer te betalen voor het veulen.

    Deze "eigenschap" kan niet worden door gegeven aan nakomelingen. Nakomelingen van getraande veulens/paarden hebben dus geen 50% meer aangeboren vaardigheden.

    Om een getraand veulen te krijgen moet je Aphrodite's tranen kopen.

    6. Wat is BLUP?

    Van Howrse(Spel Help > Hulp voor fokkers > 4.2 Genetica): De BLUP-waarde is een genetische index. Hij speelt een rol bij het fokken omdat de BLUP-waardes van de ouders het genetische potentieel en de vaardigheden van het pasgeboren veulen beïnvloeden.
    Het wordt berekend op basis van:

    - Het trainingsniveau (ritjes, training en competities) bereikt door het paard in de beste 3 vaardigheden
    - Het aantal competities dat het paard gewonnen heeft, ideaal tenminste 20
    - De leeftijd, de BLUP kan pas 100 bereiken wanneer het paard tenminste 10 jaar oud is

    Op basis van deze parameters zal de BLUP-waarde altijd ergens tussen -100 en +100 zijn, waarbij -100 de minimale waarde is en +100 de maximale waarde die een paard kan bereiken.
    Hoe hoger de gemiddelde BLUP-waardes van de ouders, des te groter de kans dat het veulen een hoog genetisch potentieel en hoge aangeboren vaardigheden heeft.
    Bovendien, als de gemiddelde BLUP-waarde van de ouders onder 0 is, zal het veulen geen aangeboren vaardigheden hebben.
    Om de best mogelijke veulens te krijgen, is het aan te raden om paarden met een hoge BLUP-waarde te kiezen om te fokken, of op zijn minst paarden met een positieve waarde, d.w.z. paarden die goed getraind zijn en die goed gepresteerd hebben in competities.

    7. Vanaf wanneer kan ik paarden kopen via handel?

    Als je paarden wilt kopen via de Veiling, kun je dit nadat je tien dagen bent ingelogd op Howrse en je moet tenminste 5 karma punten hebben(op je eigen ruiterpagina staat een kopje Karma en daar achter hoeveel punten je hebt). Als je paarden wilt kopen op de Particuliere Verkoop en Gereserveerde Verkoop, kun je dit nadat je dertig dagen bent ingelogd op Howrse. Ook moet je twee paarden en tenminste 5 karmapunten hebben.

    8. Hoe krijgt je paard een element?

    Je kan met sommige acties een vijfde element winnen en die aan een paard naar keuze geven.

    9. Hoe krijgt je paard een zilveren/gouden appel?

    Een Gouden Appel is een zmi ('zwarte markt item') dat je kan geven, wat 1 pasje kost of je moet de losse GA in je inventaris hebben.
    Een GA met een limiet van het aantal gebruiken wordt, als die gebruiken zijn bereikt, vanzelf een zilveren appel (ZA). Deze vachten zijn zeldzaam en dus duur.

    10. Kan je een paard goddelijk maken of is dit een apart paarden ras?

    Godjes zijn een aparte soort. Je hebt rassen, zoals de Lusi en Shetlander, en soorten, zoals paarden, pony's, ezels, godjes, trekpaarden, pegasi en eenhoorns.
    Een paard kan dus nooit een godje worden, evenals dat een ezel geen pegasus kan worden.

    Toevoeging van Serqet: Als je een paard Junior Croesus noemt heeft die één keer in de maand de kans om een Croesus te worden. Al is die kans erg klein omdat iedereen dat doet.

    Toevoeging van Jorah: De Goddelijke paarden zijn inderdaad (naast Junior Croesus) een apart ras. Je kan ze winnen met acties of kopen in de handel.

    11. Hoe moet ik mijn paard bij een manege inschrijven?

    Als je op de pagina van een je paarden bent, staat er onder Verzorg en Nacht nog een kop namelijk Manege. Onder die kop staat: Naam van je paard is nog niet geregistreerd bij een manege. Daar onder staat een knop, Registreer mijn paard. Hiermee kan je dus je paard bij een manege inschrijven. Je komt op een pagina terecht (na het klikken op de knop) waar je kan kiezen uit verschillende maneges en daar zie je ook de prijzen van de verschillende maneges staan.

    12. Hoe ik de naam van mijn paard veranderen?

    Als je op de pagina van een je paarden bent, staat onder de afbeelding van je paard de naam van je paard met daarnaast een groen bolletje met een wit kruisje er in. Daar moet je op klikken en daarna op bewerk profiel.



    ID topic
    Fok topic
    Howrse 2 (Algemeen topic)

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 19:50 ]


    Physics is awesome

    Oh, was ik het? :S Naja. Ontwikkeld bedoel ik. Zal wel autocorrect geweest zijn.