• [face=times]Wat vinden jullie? Moet dit, of niet?

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 aug 2015 - 18:07 ]

    Iedereen zou zo nu en dan zijn bloed moeten laten testen. Verplicht.

    30.0% (6 stemmen)
     
    Voor.

    70.0% (14 stemmen)
     
    Tegen.

    Het is een verspilling van mankrachten en tijd. Als er iets mis is, dan wordt het wel getest, als er niets mis is, waarvoor is het dan nodig? Ik heb bijvoorbeeld een laag ijzergehalte en op afspraak met de dokter laat ik me ieder jaar testen. Maar dat is dus op afspraak en niet zomaar uit het niets. En wie weet vinden ze wel iets terwijl het in feite niets is en dan is de patiënt weer ongerust voor niets, terwijl voor de belangrijke dingen kun je toch niet allemaal testen.
    Daarnaast mogen alleen moderators stellingen plaatsen meen ik.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Het is een verspilling van mankrachten en tijd. Als er iets mis is, dan wordt het wel getest, als er niets mis is, waarvoor is het dan nodig? Ik heb bijvoorbeeld een laag ijzergehalte en op afspraak met de dokter laat ik me ieder jaar testen. Maar dat is dus op afspraak en niet zomaar uit het niets. En wie weet vinden ze wel iets terwijl het in feite niets is en dan is de patiënt weer ongerust voor niets, terwijl voor de belangrijke dingen kun je toch niet allemaal testen.
    Daarnaast mogen alleen moderators stellingen plaatsen meen ik.

    Ik mag het niet doen, dan val ik flauw, want ik wordt heel snel misselijk als ik val of iets van mijn bloed wordt weggenomen


    tiptoe through the tulips...

    In de huisregels staat:

    - Een stelling-topic dat er uit ziet als een stelling van de week-topic. Een topic mag wel een stelling bevatten, mits deze geen [stelling] in de titel heeft en niet in het subforum "stellingen" wordt gepost. In de overige subfora mag hij wel gepost worden.


    Dus je mag wel degelijk een topic maken met een stelling, maar niet in dat subfora of met [stelling] erin. Vandaar dat ik dat uit de titel heb gehaald. Ook heb ik ''dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling'' eruit gehaald.


    Pretty is just a pretty word.

    Nee.


    26 - 02 - '16

    Daar ben ik het niet mee eens. Je staat ten allen tijden vrij te kiezen of je een bepaalde behandeling, test of onderzoek wil ondergaan. Zoiets mag dan ook niet verplicht worden. Het is in het grootste deel van de gevallen nutteloos en kost veel geld. Normaal gezien laat je je bloed alleen testen als je denkt dat er iets mis is.


    What would Emma do?

    Anzu schreef:
    Daar ben ik het niet mee eens. Je staat ten allen tijden vrij te kiezen of je een bepaalde behandeling, test of onderzoek wil ondergaan. Zoiets mag dan ook niet verplicht worden. Het is in het grootste deel van de gevallen nutteloos en kost veel geld. Normaal gezien laat je je bloed alleen testen als je denkt dat er iets mis is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik denk dat dat een grote verspilling zou zijn. Als je naar de totale bevolking zou kijken, procentueel gezien, hoeveel mensen zou je daarmee dan ergens van redden? Praktisch gezien, denk ik dan dat al dat geld beter naar kankeronderzoek en dergelijke zou gaan. Daarmee zul je mensen pas echt verder helpen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.