• Hey,

    Ik heb geen idee of dit topic hier geplaatst mag worden, dus mijn excuses als dit verkeerd geplaatst is.

    Ik heb afgelopen zomer niet een top zomer gehad. Dit heeft zo zijn redenen. Ik zat voor de vakantie en tijdens de vakantie, mentaal en deels lichamelijk, niet lekker in mijn vel. Ik ga verder niet op de details in want dat heb ik deze vakantie al te vaak gedaan, maar ik heb jullie hulp nodig.

    Ik pieker enorm veel, denk heel snel negatief en nog meer van dat soort dingen. Ik voel me vaal opgesloten in mn eigen hoofd en omgeving en ik word knettergek van mn gedachten.
    Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit herkennen en die eventuele praktische tips hebben. Ik weet dat afleiding zoeken helpt, en naar de positieve dingen kijken heb ik ook al geprobeerd maar dat helpt niet echt goed.
    Hebben jullie misschien praktische tips voor mij waardoor mijn negatieve gedachtenstroom misschien even afgeleid is? Het liefst zou ik een pijp uit mn hoofd laten komen, die alle negatieve gedachten wegzuigt, maar dat is niet echt haalbaar.

    Dus, iemand tips?

    Jullie zouden me er enorm mee helpen!

    Liefs lluitador


    “I like nonsense, it wakes up the brain cells. Fantasy is a necessary ingredient in living.” Dr. Seuss

    Ik kan tips geven via pb? (Vind ik zelf fijner)
    Plus dan doe ik het morgen als ik echt wakker ben.
    Hoop dat het snel beter gaat


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik herken het niet bij mezelf,

    Maar wat misschien zou helpen is om het van je af te schrijven, zodat het in ieder geval wel uit je hoofd is (alhoewel ik snap dat het niet 'poef' weg is) maar dat lucht misschien op. Als je bang bent dat je er alsnog in blijft hangen dan door steeds terug te bladeren en daardoor alleen nog maar negatiever maakt, zou je misschien kunnen proberen dat je het elke nacht voor bed in een word document doet en het vervolgens verwijderd?

    Verder zou ik nu even niks anders weten, hoop dat anderen je wat beter kunnen helpen!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Hmm, wat rottig voor je. Probeer het eens van je af te schrijven; desnoods kras je een heel papier vol scheldwoorden, het helpt echt. Je kunt ook proberen met iemand te praten, gewoon om je gedachten even letterlijk uit je te krijgen. Dit kan een professioneel iemand zijn zoals een psycholoog, maar ik sta ook voor je klaar, mocht je willen praten. Je mag altijd pb'en.

    Heel veel sterkte in ieder geval (: x


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik herken het wel van mezelf. Vaak gaat het is mijn slaap verder ēn droom ik er over of kan niet slapen. Wat bij mijn nog wel eens wil helpen is een dagboek


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Bij mij werkt het uitschrijven echt heel goed. Ik weet natuurlijk de ernst van de zaak niet maar mocht je toch het gevoel hebben dat je zelf niet alleen met deze gevoelens rond kan lopen zou je er baat bij kunnen hebben om iets van een psychologe op te zoeken. Al mijn psychologen die ik door de jaren heb gehad geven natuurlijk ander advies, maar ik heb er wel echt wat aan. Een aantal tips van hun zijn:
    - ga na waarom de negatieve gedachtes er zijn
    - zijn ze er voor een reden?
    - wat zouden de tegenoverstaande positieve gedachtes dan zijn? En hoe bereik ik die?

    Allemaal hele vage vragen voor jezelf maar het is goed om er bij stil te staan want je moet het probleem wat je hebt in jouw geval die negatieve gedachtes echt bij de nek grijpen. Dus je moet op zoek naar de oorzaak. En ik ben er achter gekomen dat het bijvoorbeeld voor mij niet eens zo simpel ligt als chronisch ziek zijn geworden.
    Ik hoop dat dit heel misschien een beetje helpt, en heel veel sterkte en succes. Mijn pb en gb staan altijd open als je hier nog iets uitgebreider over wil praten.


    The truth is out there.




    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Rikiah schreef:
    Ik kan tips geven via pb? (Vind ik zelf fijner)
    Plus dan doe ik het morgen als ik echt wakker ben.
    Hoop dat het snel beter gaat


    Dat is prima!
    Pb me maar wanneer je kan.


    Super bedankt allemaal. Ik vind het sws al lief dat jullie mij tips hebben gegeven.
    Ik weet niet of het gaat helpen,
    maar ik ga jullie tips zeker eens toepassen.


    “I like nonsense, it wakes up the brain cells. Fantasy is a necessary ingredient in living.” Dr. Seuss

    Voiles schreef:
    Ik herken het wel van mezelf. Vaak gaat het in mijn slaap verder en droom ik erover of kan niet slapen. Wat bij mijn nog wel eens wil helpen is een dagboek.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 10:46 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.