• Afgelopen schooljaar heb ik mijn havo diploma gehaald met 2 vakken op vwo niveau, Nederlands en Engels.
    Dit jaar wil ik mijn andere vakken halen via het volwassenonderwijs.
    Nu zit ik erover na te denken om Nederlands opnieuw te doen, ik had namelijk maar een 6 gemiddeld terwijl ik weet dat ik veel beter kan.
    Ik heb donderdag intakegesprek en dan moet ik aangeven welke vakken ik wil volgen.
    Zou ik Nederlanda opnieuw doen of niet?
    Ik wil heel graag met een hoog geniddelde slagen zodat de kans dat ik wordt aangenomen bij de opleiding waar ik heen wil groter is.
    Aan de andere kant betekent dat wel 4 lesuren per week meer en Nederlands is niet echt mijn favoriete vak, maar ik vind een 6 eigenlijk onacceptabel.
    Hebben jullie nog goeie raad voor mij?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Zo te horen heb je meer redenen om het vak wél over te doen dan om het niet te doen. Als ik jou was zou ik het dan gewoon doen. Kun je bewijzen dat je inderdaad beter kunt dan je destijds hebt laten zien. ^^

    Succes in ieder geval met je studie. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Je moet vooral nagaan of het inderdaad invloed heeft op wat je later wil gaan doen. Als het niet uit maakt of je een zes of een zeven staat zou ik zeggen, doe het niet en focus op de andere vakken. Maakt het wel uit voor je studie, en verhoogt het kansen, ja dan zou ik het wel doen. Dan werk je voor je toekomst en je hebt het gelukkig allemaal al een keertje gedaan. Dan gaat het ook wat makkelijker. Daarbij komt wel dat het volwassenenonderwijs wel even wat anders is dan gewone middelbare, iets wat juist beter bij je kan passen of slechter. Heel veel succes met kiezen!


    The truth is out there.

    Gibbs schreef:
    Zo te horen heb je meer redenen om het vak wél over te doen dan om het niet te doen. Als ik jou was zou ik het dan gewoon doen. Kun je bewijzen dat je inderdaad beter kunt dan je destijds hebt laten zien. ^^

    Succes in ieder geval met je studie. (:


    There is nothing more badass than being yourself

    Als je Nederlands over wil doen, denk goed na of je dit op kan halen. Gaat het je lukken om die 6 te verhogen? Bedenk namelijk dat je ook op dit vak kan zakken als je aan het einde van het jaar niet haalt, het laatste cijfer telt, niet de hoogste. Dat is het nare van een examen overdoen. (Dus dan heb je geen volledig VWO diploma).

    **Je kan natuurlijk wel het vak volgen en in april alsnog beslissen dat je geen examen gaat doen, dan telt die van vorig jaar nog wel. Dat was ten minste mogelijk op mijn school.

    Bedenk daarbij ook dat VWO examen Nederlands vaak echt lastige examens zijn. Het is niet het gemakkelijkste vak.

    Klinkt misschien allemaal negatief wat ik zeg (': maar ik heb het zelf op deze manier ervaren. Ik ging er bijna op onderuit dat ik Nederlands opnieuw deed, en dus geen diploma bijna had. Daarom vind ik dat je even goed na moet denken of je zeker weet dat je beter kan presteren dan die 6 (;


    It's never gonna happen, Guys.