• Hallo, lezend/schoolgaand Quizlet. c:

    Ik heb een beetje een probleem en dat probleem is mijn boekenlijst. Ik ben vorig jaar blijven zitten omdat ik te weinig boeken had gelezen en ik geloof dat dat dit jaar ook weer een valkuil gaat worden, want ik ben ongelofelijk kieskeurig wanneer het op lezen aankomt. Vrijwel alle goedgekeurde, Nederlandse literatuur vind ik echt oersaai of verschrikkelijk frustrerend en hoewel ik me best door een paar saaie boeken per jaar wil worstelen, moet ik er dit jaar zes/acht lezen (hangt ervan af of de twee die ik vorig jaar heb gedaan nog meetellen nu ik ben blijven zitten) en het liefst zou ik daar natuurlijk een paar fijne tussen hebben zitten. :Y)

    Dit is mijn boekenlijst tot nu toe, met korte meningen, zodat jullie misschien een indicatie hebben van wat ik graag/minder graag lees:

    - Isabelle van Tessa de Loo (redelijk boek, niet erg om te lezen)
    - Het Diner van Herman Koch (begon leuk, werd na vijftig bladzijden bijzonder irritant)
    - Het leven uit een dag van A. F. Th. van der Heijden (interessant concept, geen fan van de verhaallijn, over het algemeen niet slecht)
    - Perenbomen bloeien wit van Gerbrand Bakker (tot nu toe mijn favoriet, erg fijn boek)
    - Twee vrouwen van Harry Mulisch (afschuwelijk, afschuwelijk... nee, serieus, dit boek zou ik een -10/10 geven)
    - Het Gouden Ei van Tim Krabbé (leuk boek, lekker dun en toch interessant)

    Deze boeken heb ik geprobeerd te lezen, maar verloor ik interesse in voordat ik het uit had gekregen:

    - Joe Speedboot van Tommy Wieringa (misschien ga ik deze nog wel een tweede kans geven)
    - Vaslav van Arthur Japin


    Vijf boeken moet ik echt voor mijn boekenlijst lezen (of dus drie, afhankelijk van of Het Gouden Ei en Twee vrouwen nog meetellen), drie boeken moet ik lezen voor een literair werkstuk dat ik graag over homoseksualiteit in de Nederlandse literatuur wil houden. Als iemand dus nog een boek weet waarin homoseksualiteit een (grote) rol speelt (en dat boek geen Twee vrouwen of Vaslav is), zijn die titels ook erg welkom! ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    De Engelenmaker van Stefan Brijs vond ik geweldig, maar dat gaat niet over homoseksualiteit. Het is wel een ontzettend mooi boek over geloof en wetenschap.
    Mystiek lichaam van Frans Kellendonk gaat deels over homoseksualiteit en is ook wel interessant om te lezen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind andere boeken van Arthur Japin wel heel erg mooi. Zijn boeken zijn eigenlijk nog het enigste wat ik nog in Nederlands lees. Mijn favoriet is een schitterend gebrek. Maar de zwarte met het witte hart is ook erg mooi.
    Verder kan ik je ook Moenie kyk nie van Henk van Woerden aanraden. Simpel en kort maar met een gigantische impact.


    The truth is out there.

    Oh en trouwens, ik had ook moeite met Joe Speedboot aan het begin, maar ik heb doorgezet en het was echt een tof boek, met gigantisch hilarische droge humor. :Y)


    The truth is out there.

    Clarice schreef:
    Ik vind andere boeken van Arthur Japin wel heel erg mooi. Zijn boeken zijn eigenlijk nog het enigste wat ik nog in Nederlands lees. Mijn favoriet is een schitterend gebrek. Maar de zwarte met het witte hart is ook erg mooi.
    Verder kan ik je ook Moenie kyk nie van Henk van Woerden aanraden. Simpel en kort maar met een gigantische impact.


    Zijn zijn andere boeken anders dan Vaslav? Want na de hele vloedgolf aan Arthur Japin aanraders uit mijn omgeving vond ik Vaslav best wel teleurstellend en langdradig, maar als een schitterend gebrek totaal anders is, wil ik dat nog wel een kans geven.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Zijn zijn andere boeken anders dan Vaslav? Want na de hele vloedgolf aan Arthur Japin aanraders uit mijn omgeving vond ik Vaslav best wel teleurstellend en langdradig, maar als een schitterend gebrek totaal anders is, wil ik dat nog wel een kans geven.


    Ja ik vond deze twee ver boven de anderen uitsteken. Misschien vind jij de zwarte met het witte hart leuker, dat gaat over ongelijkheid/rassen etc. Een schitterend gebrek is op en top roman, een slowmover met ontzettend veel zelf-reflectie van de hoofdpersoon.

    En moenie kyk nie is wat sneller en minder oud en langdradig zoals we van de meeste oudere Nederlandse literatuur gewend zijn, ik vind dat 'langdradige' geweldig maar ik snap dat de meesten wat snellers willen lezen.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 12:21 ]


    The truth is out there.

    Voor boeken over homoseksualiteit heb ik geen aanraders, maar ik mocht vorig jaar (6 vwo) de boeken van Arjen Lubach lezen voor Nederlands en dat vond ik écht leuke boeken. Ik heb verder ook wel eens een boek van Rascha Peper gelezen voor Nederlands dat ik niet verschrikkelijk vond. Volgens mij kunnen haar boeken ook best leuk zijn.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik heb het diner van Herman koch ook gelezen, en dat vond ik inderdaad niet zo geweldig. Zijn andere boek, zomerhuis met zwembad, daarentegen is wel heel leuk. Het is grappig, spannend en af en toe een beetje bizar. Dat vind ik ingeval een aanrader!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Boeken van Carry Slee!!!


    No Music, No Life.

    Ik vind Suikerspin van Erik Vlaminck echt geweldig. Het is wel Vlaams, ik weet niet of dat ook mag?
    En ik denk dat Sofie (de moderator, ik kan zo niet op haar username komen) een story heeft met verschillende boeken in ^^
    Els Beerten zou je ook kunnen lezen, maar ik vind haar wat minder.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    BlueJays schreef:
    Voor boeken over homoseksualiteit heb ik geen aanraders, maar ik mocht vorig jaar (6 vwo) de boeken van Arjen Lubach lezen voor Nederlands en dat vond ik écht leuke boeken. Ik heb verder ook wel eens een boek van Rascha Peper gelezen voor Nederlands dat ik niet verschrikkelijk vond. Volgens mij kunnen haar boeken ook best leuk zijn.


    Jaaa, wie scheep gaat van Rascha Peper was ook echt leuk, heel modern.


    The truth is out there.

    Ikzelf heb onder andere de boeken Een Schitterend Gebrek, De Tweeling, Zomerhuis met Zwembad, Ik Kom Terug en De Engelenmaker op mijn lijst staan, en deze vond ik zelf erg leuk om te lezen. (:

    Geen homoseksualiteit, maar wel boeken waar ik in ieder geval snel doorheen kwam!

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 13:51 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Ik heb toen voor mijn "boekenlijst" (want die hadden we niet echt) een paar boeken van Maarten 't Hart gelezen. Ze zijn niet allemaal even interessant, maar je komt er wel vrij goed doorheen en ze zijn best interessant. Er was geloof ik niets over homoseksualiteit in de boeken die ik heb gelezen, maar hij is wel een interessant figuur.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Op lezenvoordelijst.nl kun je boeken zoeken op tag en daar homoseksualiteit kiezen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ew, Harry Mulisch stond op je lijst hahaha. Nee, I don't like his books.

    Uh, ik heb eigenlijk geen aanraders voor de boekenlijst :/


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het Franciscus komplot, Dean R. Koontz is echt een aanrader. Heel mooi geschreven en erg spannend.