• Hallo, lezend/schoolgaand Quizlet. c:

    Ik heb een beetje een probleem en dat probleem is mijn boekenlijst. Ik ben vorig jaar blijven zitten omdat ik te weinig boeken had gelezen en ik geloof dat dat dit jaar ook weer een valkuil gaat worden, want ik ben ongelofelijk kieskeurig wanneer het op lezen aankomt. Vrijwel alle goedgekeurde, Nederlandse literatuur vind ik echt oersaai of verschrikkelijk frustrerend en hoewel ik me best door een paar saaie boeken per jaar wil worstelen, moet ik er dit jaar zes/acht lezen (hangt ervan af of de twee die ik vorig jaar heb gedaan nog meetellen nu ik ben blijven zitten) en het liefst zou ik daar natuurlijk een paar fijne tussen hebben zitten. :Y)

    Dit is mijn boekenlijst tot nu toe, met korte meningen, zodat jullie misschien een indicatie hebben van wat ik graag/minder graag lees:

    - Isabelle van Tessa de Loo (redelijk boek, niet erg om te lezen)
    - Het Diner van Herman Koch (begon leuk, werd na vijftig bladzijden bijzonder irritant)
    - Het leven uit een dag van A. F. Th. van der Heijden (interessant concept, geen fan van de verhaallijn, over het algemeen niet slecht)
    - Perenbomen bloeien wit van Gerbrand Bakker (tot nu toe mijn favoriet, erg fijn boek)
    - Twee vrouwen van Harry Mulisch (afschuwelijk, afschuwelijk... nee, serieus, dit boek zou ik een -10/10 geven)
    - Het Gouden Ei van Tim Krabbé (leuk boek, lekker dun en toch interessant)

    Deze boeken heb ik geprobeerd te lezen, maar verloor ik interesse in voordat ik het uit had gekregen:

    - Joe Speedboot van Tommy Wieringa (misschien ga ik deze nog wel een tweede kans geven)
    - Vaslav van Arthur Japin


    Vijf boeken moet ik echt voor mijn boekenlijst lezen (of dus drie, afhankelijk van of Het Gouden Ei en Twee vrouwen nog meetellen), drie boeken moet ik lezen voor een literair werkstuk dat ik graag over homoseksualiteit in de Nederlandse literatuur wil houden. Als iemand dus nog een boek weet waarin homoseksualiteit een (grote) rol speelt (en dat boek geen Twee vrouwen of Vaslav is), zijn die titels ook erg welkom! ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mijn favoriete boeken uit mijn leeslijst waren twee moderne romans: Mama Tandoori van Ernest van der Kwast en Zo gaan we niet met elkaar om van Renske Jonkman. Maar mijn mening over het laatste boek is misschien niet helemaal objectief aangezien het in Heerhugowaard afspeelt en dat is cool.


    i put the fun in funeral

    Ik heb Eten met Emma gelezen van Herman Koch. Dat vond ik echt een super leuk boek. Ook Kaas van Willem Elsschot. Beetje oud taalgebruik, maar toch wel iets wat mij aanspraak.
    En Twee Zusters van eh iemand, die was ook wel aardig maar dat was niet zo'n vrolijk thema (persoonlijkheidsstoornissen, depressies etc..)
    Ook Erik of het Klein Insectenboek. Nou dat is dus echt het meest vreselijke boek dat ik ooit gelezen heb :') geen aanrader! Verder Hart van Steen van Renate Dorrestein enzo. Dat vond ik echt een heel mooi boek, maar is wel best lastig geschreven, maar toch erg mooi met een aangrijpend thema! De rest kan ik me even niet meer herinneren :')
    Succes!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Mijn favoriete boeken waren
    De onzichtbare jongen - Bernlef
    Marcel - Edwin Mortier
    Het leven is vurrukkuluk - Remco Campert


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Het diner was vooral een succes door de climax op het einde. (:
    Ik vond hem niet zo denderend; niet slecht; maar niet dénderend, tijdens het lezen zelf, maar had wel een nablijvend effect toen ik hem uithad. Maar je moet daarvoor wel eerst door de karakterontwikkeling lezen, waarin het personage steeds agressiever wordt. Dus het wordt beter hoor! (:
    Verder kan ik niet meteen iets zeggen wat ik je zou aanraden.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 14:37 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Joe Speedboot, wat een verschrikkelijk boek. Die was bij mij in de derde verplicht (hele klas moest hem lezen en dan moesten we vervolgens een presentatie geven in tweetallen over een klein onderdeel wat er een beetje in voor kwam; in mijn geval samoerai's omdat de hoofdpersoon op een gegeven moment obsessed was met samoerai's --')
    Au Pair is wel een leuk boek, die stond bij mij op de leeslijst voor mijn examenjaar. De schrijver is Willem Frederik Hermans. Dat boek is namelijk nog een beetje spannend en je wilt proberen meer te leren over de vreemde mensen die je ergens in de eerste drie/vier hoofdstukken ontmoet ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dankjulliewel, allemaal! Ik zal er binnenkort eens een paar opzoeken in de bieb. :Y)

    @Histoire: Het Diner is er dus eentje die ik wel helemaal heb gelezen, maar ik vond hem persoonlijk niet echt beter worden. De "climax" was een beetje een anticlimax na al die overdramatische opbouw, in mijn ogen dan, maar goed. Hij was in ieder geval altijd nog beter dan het einde in de film, want die was al helemaal teleurstellend en de rest van de film ook, oeps. Ik ben in ieder geval blij dat jij er wel van hebt kunnen genieten, want dat maakt het lezen natuurlijk al een stuk makkelijker. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Dankjulliewel, allemaal! Ik zal er binnenkort eens een paar opzoeken in de bieb. :Y)

    @Histoire: Het Diner is er dus eentje die ik wel helemaal heb gelezen, maar ik vond hem persoonlijk niet echt beter worden. De "climax" was een beetje een anticlimax na al die overdramatische opbouw, in mijn ogen dan, maar goed. Hij was in ieder geval altijd nog beter dan het einde in de film, want die was al helemaal teleurstellend en de rest van de film ook, oeps. Ik ben in ieder geval blij dat jij er wel van hebt kunnen genieten, want dat maakt het lezen natuurlijk al een stuk makkelijker. :Y)


    De film ken ik niet, ik wist wel dat er een toneelstuk over was. (:
    Tsja, zoals je zegt, hoe je iets ervaart is altijd subjectief, of een boek goed is of niet. Ik vond wel dat hij zijn personages mooi naar voren bracht, daar had ik ook van genoten, maar iedereen let op andere dingen. Spijtig voor jou dan dat jij het als anti - climax hebt moeten ervaren.! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.