• Heyhey,
    Ik heb moeite met het schrijven van conversaties, heeft er iemand tips?


    Living The dream

    Kun je een beetje specifieker zijn? (:
    Wat lukt er niet zo goed dan? (:
    Of heb je eventueel een voorbeeld van een stukje tekst van jou?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2015 - 12:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Niet altijd "zei hij" gebruiken. Maar ook eens "schreeuwde hij" of iets dergelijks.
    Laat ook dingen gebeuren tijdens een gesprek. Bijvoorbeeld: iemand kucht, iemand draait met zijn ogen, iemand onderbreekt de ander,...


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    Niet altijd "zei hij" gebruiken. Maar ook eens "schreeuwde hij" of iets dergelijks.
    Laat ook dingen gebeuren tijdens een gesprek. Bijvoorbeeld: iemand kucht, iemand draait met zijn ogen, iemand onderbreekt de ander,...


    + omschrijf de gevoelens van de personen over het gezegde of wat ze erbij denken. En dit zag ik nog op internet laatst:
    In natural dialogue direct questions are rarely used, so using them begins to sound like an interrogation. If you have some dialogue you've written, take another look and see if it has questions you can turn into simple statements.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Firenzee schreef:
    Niet altijd "zei hij" gebruiken. Maar ook eens "schreeuwde hij" of iets dergelijks.
    Laat ook dingen gebeuren tijdens een gesprek. Bijvoorbeeld: iemand kucht, iemand draait met zijn ogen, iemand onderbreekt de ander,...

    Yush this. Of gewoon helemaal niks. Ehh...
    "Henry wendde zich tot Eric en vroeg: 'Heb jij Sally gezien?' 'Nee, niet vandaag.'"


    No growth of the heart is ever a waste

    Histoire schreef:
    Kun je een beetje specifieker zijn? (:
    Wat lukt er niet zo goed dan? (:


    yess, inderdaad met de conversatie levendig houden.
    Ik wil geen ééntonig dialoog schrijven waar je bijna moe van word.
    Het overbrengen van emotie op de lezer, maar het wel realistisch houden


    Living The dream