• Of in ieder geval hier, in het noorden van Nederland. Dus, in het kader van 'laten we eens wat meer positieve topics op Quizlet openen', hierbij een verslagje van hoe mijn school de opening dit jaar heeft aangepakt. :')

    Even wat achtergrondinformatie: mijn school is een tikkie apart. Deels omdat het een vrije school is (uitgebreide uitleg is hier te vinden, in het kort is het een creatieve school waar geitenwollensokken types hun kinderen op doen), deels omdat het ook gewoon een beetje een ongeorganiseerde rotzooi is, maar waar wel iedereen leuk met elkaar omgaat en veel leuke dingen worden georganiseerd 'voor de ontwikkeling van het kind'.

    Nou, één van die dingen is dat er ieder jaar een opening wordt georganiseerd waarin de leraren zichzelf ietwat voor schut zetten (op een leuke manier, dat wel) en de leerlingen wat positieve energie meegeven voor de rest van het jaar. Dit jaar was de opening een optocht door de buurt, waarin we allemaal begroet werden door leraren in vrij unieke kledij. De eerste groep was recht voor de hoofdingang te vinden, allemaal agressief djembé spelend onder een soort camouflagenet:



    Als je daar doorheen was gelopen, moest je even doorlopen naar een verder deel van de straat, waar we werden begroet door een groep toga-dragende bloemetjeskrans mensen met stippen op hun voorhoofd (tbh had ik geen idee wat die gasten voor moesten stellen). Iedereen die langsliep kreeg een bloemenkrans en een rode verfstip op hun hoofd.



    Direct daarna werden alle leerlingen gezegend door nonnen met toiletborstels en emmers met water. O, en de kok deelde het lichaam van Jezus uit (in de vorm van Tuc achtige crackers).




    Even de hoek om, en dan... jawel, een heel koor dat allerlei liedjes uit de musical Hair aan het zingen was! En nog met (enigszins?) gepaste kleding ook.



    Daarna was de tour alweer over, maar we hebben genoten. :Y) Nu hangen er overal bloemenkransen in de school, haha.

    Hoe waren de eerste dagen voor mijn mede regio Noordenaars? ^^

    [ bericht aangepast op 19 aug 2015 - 22:27 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh mijn gooood, wat geweldig. Ik wil jouw school. Oh, het lijkt me echt leuk als dat bij ons gedaan zou worden. Ik zie sommige van mijn leraren al voor me in dat soort kleding :')

    Maar ik ben regio Midden, dus nog geen school voor mij :Y)


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ahah, wat leuk. Mijn school is nog niet begonnen. Ook al zit ik ook in het noorden. (:

    Een Steinerschool! Dat zijn over het algemeen toch losserescholen, he? Ik ben regio Vatzig Dialect, dus pas één september weer school. :Y)

    [ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 0:17 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oh, wat een leuke verwelkoming! :') Ik herinner me mijn eerste schooldag, yay, die begon al met een eerste overhoring Latijn (als popquiz hoe goed je de leerstof nog kende)

    Pfoeh, het is vreemd dat jullie al beginnen met school en ik zaterdag nog op Clip vertrek voor een week! :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ah, wat een ontzettend leuke manier om het schooljaar te beginnen ^^ Maakt het feit dat je weer naar school misschien tot nog een beetje leuk. Ik wou dat ze dat op onze school gedaan hadden, wij kregen eigenlijk elk jaar alleen maar een suf introductiepraatje.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Superleuk om zo te starten!
    Op Thomas z'n school hebben ze ook altijd zo van zulke activiteiten en ondernemingen, maar dat is een Freinetschool, wat zo'n beetje onder dezelfde groepering valt ^_^ (Volgens mij hebben we het daar al eens over gehad in het Q-writers topic, lang geleden :3 )
    Ik kijk dus ook uit naar 1 september, want geheid zullen de leerkrachten ook weer met een leuk origineel theaterstukje afkomen zoals elk jaar, verkleed en al en met de nodige humor (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Superleuk om zo te starten!
    Op Thomas z'n school hebben ze ook altijd zo van zulke activiteiten en ondernemingen, maar dat is een Freinetschool, wat zo'n beetje onder dezelfde groepering valt ^_^ (Volgens mij hebben we het daar al eens over gehad in het Q-writers topic, lang geleden :3 )
    Ik kijk dus ook uit naar 1 september, want geheid zullen de leerkrachten ook weer met een leuk origineel theaterstukje afkomen zoals elk jaar, verkleed en al en met de nodige humor (:


    Nou ja, je moet ook wel geluk hebben met op welke Steiner of Freinetschool ke terecht komt. Mijn ma heeft nog mes gegeven op de laatste en die school was dan weer te los - en mijn "stiefzus" heeft op een Steinerschool gezeten en dat was ook gene vetten. Niet dat je dat met katholiek onderwijs niet hebt, though.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Baelor schreef:
    (...)

    Nou ja, je moet ook wel geluk hebben met op welke Steiner of Freinetschool ke terecht komt. Mijn ma heeft nog mes gegeven op de laatste en die school was dan weer te los - en mijn "stiefzus" heeft op een Steinerschool gezeten en dat was ook gene vetten. Niet dat je dat met katholiek onderwijs niet hebt, though.

    Zelf ben ik echt wel tevreden met de school die we gekozen hebben - anders had ik Thomas ook allang op een andere school gezet die dichterbij zou zijn, want het ligt toch een 20tal minuten met de auto van ons vandaan. Dus 's morgens met alles erop en eraan ben ik ruim een uur bezig om hem op school te krijgen, en dan 's middags ruim een uur om hem te halen. Ik ben allang blij dat hij tussen de middag op school blijft XD
    Maar je hebt zeker gelijk, de ene school is de andere niet. Maar dat heb je wel in alle 'groeperingen' zo. Binnen het Freinet waar Thomas gaat hebben ze zeker een bepaalde 'vrijheid', maar er is zeker niet te spreken over 'te los'. Want 'te los' is ook zeker niet goed, nee.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik begon dinsdag heerlijk met les en ik was zowaar op tijd. Mag ik een applausje?


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Dat is echt supercoool:D


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Jaaa vrije school haha. Ik heb daar vanaf dat ik een peuter was tot ik klaar was met de middelbare school gezeten.
    Vooral als ik met mijn zelf uitgeholde en versierde poempoen door de buurt liep tijdens sintmaarten voelde ik me een diehard vrijescholer (':

    Ah superleuk! Onze uni heeft zoals alle uni's een introductieweek, maar die van ons is wel heftig. Vorig jaar was ik kindje en ging ik gewoon dood door alle activiteiten. Nu ben ik tweedejaars en ga ik alleen nog maar uit, en dat is gewoon ideaal omdat je dan tenminste kan uitslapen. Ik kom ook net terug van uitgaan en probeer een beetje te ontnuchteren. (:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Wat een chille school! Dit ziet er echt Superleuk uit! Mijn studie heeft een soort introductiekamp van 3 dagen, heel erg leuk. Dit jaar ben ik tweedejaars en mentor :]


    Travel far enough, you'll meet yourself