Stiekem kan ik personages in HP niet zo goed haten, omdat ik ze allemaal briljant vind passen in het verhaal, waardoor ik ze allemaal eigenlijk geweldig vind. I mean, I love Gilderoy, gewoon omdat hij zo ugh is. En Umbridge, geniaal bedacht gewoon, omdat iedereen zo'n vervelende rotlerares kent waar je niks tegen kunt beginnen en die duidelijk haar macht misbruikt (of leraar, dat kan natuurlijk ook). Idk, haten is gewoon het verkeerde woord.
Oh en al dat gehaat op James Potter, well, beter iemand die als klein kind een pestkop is, dan leert en vervolgens met zijn vrienden door wind en weer gaat om Remus te helpen, Snape redt met gevaar voor eigen leven, strijdt voor gelijkheid en daarmee weer zijn eigen leven in gevaar brengt en verdomme zonder toverstok op Voldemort afstormt om Lily en Harry misschien nog te kunnen redden, dan iemand die de rest van zijn leven kinderen zoals Neville Longbottom blijft pesten, de zwarte kunsten lange tijd verkiest boven zijn beste vriendin en smeekt om haar te redden, maar niks geeft om haar kind of man. Nee ik haat Severus Snape niet en ik ben een echte Snily fan als het om hun vriendschap gaat, maar Lily heeft overduidelijk voor de juiste persoon gekozen. Bovendien is het bekend dat James vlak voor hun dood zijn uiterste best heeft gedaan om Snape en Lily weer bij elkaar te brengen als vrienden (en dat Lily zwanger was van een tweede kind ), dus misschien heeft hij fouten gemaakt, maar hij heeft zichzelf toch zeker wel gebeterd, toen Lily hem bleef afwijzen. Severus Snape ging vrolijk bij de dooddoeners, toen Lily aangaf dat ze zijn gedrag niet goedkeurde. Oh plus, James heeft al zijn geld en kapitaal ingeleverd om Remus te ondersteunen en om met z'n allen alle tijd die ze hadden in de orde te kunnen steken. Er zijn zoveel goede dingen die hij gedaan heeft die iedereen vergeet, omdat hij en Snape niet goed overweg konden en hij hierom Snape heeft "gepest".
Edit: oh en bedenk ook even dat Snape bij het groepje Avery, Mulciber etc. hoorde waarvan het bekend is dat zij voor die ene dag echt een hele nare streek hebben uitgehaald bij Mary McDonald. Like niet slechts pesten en pranks, maar dooddoener gedrag. Niet om het pesten van James en Sirius goed te praten, maar Snape was ook geen lieverdje toentertijd hoor.
[ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 10:39 ]
Happy Birthday my Potter!