• Als jullie dit lezen, denken jullie waarschijnlijk allemaal: WTF!?
    Geloof het of niet, maar het is echt zo.

    Ik ben als de dood voor ballonnen en alles wat knalt. (Denk aan vuurwerk, geweerschoten, onweer etc.) Dat niet alleen.
    Vroeger rende ik al weg als tijdens de vakantie mijn overgrootouders de rubberboot leeg lieten lopen. Ik sloot mezelf toen op in de caravan, en ik bleef wachten tot de boot helemaal leeg was. Eerder ging ik niet naar buiten.

    Ik werd tijdens mijn basisschool tijd al geterroriseerd met ballonnen. Als mijn juf of meester jarig was bijvoorbeeld. Of als er een verjaardagspartijtje was van een klasgenoot. Als al die kinderen kraakgeluiden gingen maken met die griezels, of ze expres lieten knappen.
    Of als na het "feest" alles moest worden opgeruimd. Als ze de ballonnen lek gingen steken, zat ik op de WC te wachten tot ze klaar waren, met mijn handen in mijn oren.

    Ook met de kinderspeelweek = kinderen die gezellig een hutje bouwen en met hun groepje leuke activiteiten doen. Het thema van dit jaar was spoken en griezelen. We hadden met z'n allen een groot spookhuis gebouwd, waar op de laatste dag de ouders doorheen moesten lopen. Hier en daar hing een spookje gemaakt van stof, of een babypop, onder gesmeerd met rode verf, en een spijker door het handje heen. Het was dan aan de kinderen om de ouders zo erg mogelijk te laten schrikken. En als klap op de vuurpijl hadden ze een apparaat was om de zoveel seconden een flinke klap liet horen. Ik begon te praten alsof ik ieder moment kon janken van angst. Ik heb me op een gegeven moment maar op de WC verstopt... En als ik dat thuis tijdens het eten aan mijn ouders vertelde, gingen ze stuk van het lachen en zeiden ze dat ik me niet moest aanstellen. Nou. Begrijpt dan niemand dat ik hier bang voor ben!?

    Of mijn stiefbroertje, die expres voor mijn deur gaat staan en een paar ballonnen laat knappen. Grrr! Daar word ik zó boos van!
    Als je mijn in mijn broek wilt zien plassen én super boos wilt maken, moet je in mijn buurt komen met ballonnen en alles wat knalt.

    Herken jij dit, of heb je tips? Ik heb je hulp nodig. Ik schaam me nogal voor deze angst.

    Groetjes, Nadine


    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 23:54 ]

    Mijn zus is er ook bang voor. Zelf houd ik ook niet zo van knallend geluid. Misschien is therapie een optie? Het ligt er ook aan in wat voor mate je er bang voor bent en hoe hinderlijk je het zelf vindt. Als je er echt van af wil, omdat het enorm hinderlijk is, zou ik een therapie of iets dergelijks overwegen.

    Heel veel succes alvast!


    26 - 02 - '16

    Oh, dat lijkt me echt heel naar. ;c Weet je ook waar het door komt, misschien een nare ervaring als kind? Als je dat weet, kan je het waarschijnlijk wel gemakkelijk zelf aanpakken.


    Your make-up is terrible

    Ik weet niet precies hoe je er vanaf kan komen. Ik heb wel hetzelfde, maar dan met karton en piepschuim, oh bah dat laatste. Ieehh..


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik kan mezelf hier prima in vinden. Alleen heb ik het iets minder erg. Maar vooral dat balonnen en vuurwerk probleem herken ik heel goed. Als ik wist hoe je er af komt dan zou ik je dat graag vertellen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Misschien een gekke vraag, maar heb je een bril of lenzen?
    Mijn broer is ook heel bang van knallen(en ik een beetje) en dat komt omdat we beide slechtziend zijn.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb wat voor je gegoogled, hier, en het hoeft ook niet perse zo te zijn want elk ding is anders, maar je kunt het altijd lezen. Misschien heb je er wat aan (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Ik heb wat voor je gegoogled, hier, en het hoeft ook niet perse zo te zijn want elk ding is anders, maar je kunt het altijd lezen. Misschien heb je er wat aan (:


    Ik ben inderdaad ook even gaan googlen (;.

    Zelf hebben wij dit ook wel eens als voorbeeld van angsten behandeld tijdens colleges op school, maar nooit lang. Dat dit besproken word kan wel duiden op het feit dat een grote groep mensen een angst en/of fobie hebben voor harde geluiden. Zelf vond ik deze website, die ik heel verhelderend vond. Het kan zij dat het voor jou nog niks verklaard, maar wie weet heb je er wat aan!

    http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-gezondheid/104603-fobie-voor-harde-geluiden.html


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    LadyDi schreef:
    Misschien een gekke vraag, maar heb je een bril of lenzen?
    Mijn broer is ook heel bang van knallen(en ik een beetje) en dat komt omdat we beide slechtziend zijn.


    Nee, ik draag geen bril of lenzen.

    En als ik dat thuis tijdens het eten aan mijn ouders vertelde, gingen ze stuk van het lachen en zeiden ze dat ik me niet moest aanstellen.

    Pft, ik vind dat je ouders wel iets begripvoller mochten reageren, om eerlijk te zijn.

    Maar goed, ik weet niet echt hoe ik je zou kunnen helpen. Therapie is inderdaad een goede optie, denk ik.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wow ik herken mezelf hier zo erg in.
    Ik ben niet bang voor vuurwerk of andere knallen maar ballonnen.
    Alleen als ik ze al zie gaat er een kriebel over mijn rug heen.
    Vroeger was het zelfs zo erg dat ze op de basisschool bij mij in de klas geen eens ballonnen meer opbliezen op verjaardagen van de juffen/meesters of de kinderen. Daar werd ik zo op gehaat :'D
    Clowns & ballonnen zijn mijn grootste angsten, vooral samen. Ik heb verder geen tips aangezien ik er zelf ook nog mee zit (en dat als 18 jarige oops)
    Het begint wel steeds minder te worden des te ouder ik word. Ik hoop dat dat ook bij jou gebeurd.


    Life is a beautiful struggle

    Ik herken dit echt zo erg! Ik heb er niet zo heel veel last van maar mijn moeder wel dus als er in de supermarkt iets valt ben ik altijd bang dat ze een hartaanval krijgt :X
    Ik heb er geen goede tips voor en ik zou niet weten hoe je er vanaf moet komen maar ik herken je angst dus wel.


    "Just because you've got the emotional range of a teaspoon, doesn't mean that we all have" Hermione Granger

    Ik heb wel hetzelfde, maar dan met karton en piepschuim, oh bah dat laatste. Ieehh..

    Mod: deel van de post leeggehaald vanwege reclame.

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 aug 2015 - 17:35 ]