Maar dat is dus één van mijn grootste angsten. Spinnen...
De reden dat ik dit topic open, is omdat ik afgelopen nacht rond 1u een serieuze paniekaanval heb gehad. Ik was naar televisie aan het kijken, toen er van onder de kast een grote, dikke, zwarte spin kroop. Het is zelfs zo, dat ik er nog nooit zo'n grote had gezien en ik heb er wel al wat gezien aangezien ik vlak bij het bos woon. Uit angst had ik er dus een boek op gegooid vanuit mijn zetel maar durfde niet kijken of ze echt wel dood was.
In ieder geval, ik had zo'n erge paniekaanval dat ik om 1u 's nachts naar mijn meter heb gebeld om te vragen of ze me kon helpen aangezien mijn ouders in Frankrijk zitten en ik alleen thuis ben. Ik durfde mijn zetel niet meer uit. Ik huilde echt tranen met tuiten, liep rood aan, zweet liep over mijn voorhoofd, ik trilde als een rietje en begon ook nog eens te hyperventileren waardoor mijn hart op hol sloeg. Gewoon uit pure angst voor een dode spin.
Gelukkig is mijn meter meteen gekomen, al woont ze wel op een halfuurtje afstand van mij met de auto. Zij heeft dus het boek opgeraapt, vertelde me dat de spin morsdood was en heeft mijn boek opgekuist met een doekje. Uiteraard schaamde ik mij echt dood nadat ik gekalmeerd was.
Nu is het zo dat mijn meter me vertelde dat ik er echt iets aan moet laten doen. Ik ben ondertussen al 20, in januari 21, en weet me niet staande te houden als er een spin in mijn buurt is. Ik vraag me alleen af hoe ik van mijn angst af geraak. Ik geen angstaanval meer hebben, ik wil er echt doooodgraag van af en ik vroeg me af of iemand soms weet hoe je dat doet?
Mijn meter stelde therapie voor, al weet ik niet of dit ook echt gaat werken. Help...Iemand? (no_chears)
Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.