• Hallo,

    Mijn moeder heeft nu al een maand of 2 een nieuwe vriend. Hier lijkt ze heel gelukkig mee en ik ben dan ook blij voor haar, maar ik zit toch wel met een probleem.
    Ik moet hem niet zo. De eerste keer dat ik hem zag, had ik er meteen een niet al te goed gevoel bij. Ik voel me verre van op mijn gemak bij hem en tot overmaat van ramp is hij dus ook zo'n iemand die het nodig vind een aai over mn hoofd te geven e.d. Ik ken hem niet, dus vind dit vreselijk. Ik heb het ook wel met mijn moeder erover gehad dat ik het gevoel heb dat hij mij als een klein kind beschouwd, terwijl ik over 3 maanden al 18 wordt en ik er heel slecht tegen kan als ik niet serieus wordt genomen.

    Kortom, ik kan het dus niet met hem vinden. Is er iemand die tips heeft om hiermee om te gaan? Want ik weet het even niet meer. Mn ma heeft ook al tegen hem gezegd dat ik het niet zo fijn vond, maar hier heeft hij dus niks mee gedaan.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Afstand nemen. Als hij zoiets weer doet duidelijk zijn en zeggen dat je hier niet van gediend bent. Je hoeft niet poeslief tegen hem te zijn, after all het is niet jouw vriend. Ik zou ook je moeder nog een keer waarschuwen dat ze het er echt duidelijk nog een keer met hem over moet hebben. Misschien jullie wel met z'n 3-en. Heel veel succes. (flower)


    The truth is out there.

    Bah, ik snap wel dat je hem niet helemaal mag. Ik word ook helemaal geïrriteerd als een vreemde de hele tijd aan me zit. Zoals Clarice al zegt, zeg een keer duidelijk tegen hem dat je het niet pikt.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Afstand nemen, daar was ik al wel mee bezig ja x) (en daarmee bedoel ik net zo makkelijk aan de anderr kant v/d kamer zitten. Misschien overdreven, maar wel duidelijk). Waarschijnlijk moet ik het hem wel duidelijk zeggen ja.. Bedankt, zal eens kijken of dat helpt :3


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik denk dat je gewoon met hem moet gaan praten. Heeft hij zelf kinderen? Zo niet, misschien weet hij niet zo goed hoe met jou om te gaan.

    En wie weet.moet.je gewoon een keer wat leuks gaan doen met je moeder en hem erbij. Dan leer je hem ook wat beter kennen. Misschien dat je daardoor wat meer op je gemak bij hem voelt. (:

    [ bericht aangepast op 10 aug 2015 - 15:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Cleiona schreef:
    Ik denk dat je gewoon met hem moet gaan praten. Heeft hij zelf kinderen? Zo niet, misschien weet hij niet zo goed hoe met jou om te gaan.

    En wie weet.moet.je gewoon een keer wat leuks gaan doen met je moeder en hem erbij. Dan leer je hem ook wat beter kennen. Misschien dat je daardoor wat meer op je gemak bij hem voelt. (:


    Hij heeft zelf ook twee dochters

    En we zijn laatst wel uit eten geweest, wat wel gezellig was. Het neemt enkel niet weg dat ik het echt vervelend vind als hij me aanraakt :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Hij heeft zelf ook twee dochters

    En we zijn laatst wel uit eten geweest, wat wel gezellig was. Het neemt enkel niet weg dat ik het echt vervelend vind als hij me aanraakt :/


    Dat moet je toch echt dan heel duidelijk aan hem melden, dat werkt nog altijd het best.


    The truth is out there.

    Backbiter schreef:
    (...)

    Hij heeft zelf ook twee dochters

    En we zijn laatst wel uit eten geweest, wat wel gezellig was. Het neemt enkel niet weg dat ik het echt vervelend vind als hij me aanraakt :/


    Daar moet je het gewoon met hem over hebben, en is beter als je zelf doet dan je moeder, dat komt beter over (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Oei. Mijn moeder had ook een touchy ex. Telkens moest hij me aaien, hugs geven en van die 'lieve' dingens. Dat deed hij niet alleen bij mij, maar ook bij mijn nicht die vaak over de vloer was. Ik maakte het hem gewoon duidellijk dat ik niet wou. Door geven hard nee te schreeuwen. Oke, schreeuwen niet, maar wel hardop en duidellijk nee zeggen zodat hij merkt dat je echt niet wilt. Mijn nicht had alleen wel een minder grote mond en hij bleef eeuwig doorgaan. Dus ik zeg je: maak het duidellijk. Straks doet hij het al maanden en word het moeilijker om nee te zeggen. Dus doe het vanaf nu.


    -

    Ik snap je probleem — mijn moeders (nieuwe) vriend mag ik ook niet zo graag, maar dat doet er niet toe. Ik lees dat hij ook twee dochters heeft, misschien weet hij niet hoe hij zich moet gedragen rondom iemand anders zijn kind? Ik weet niet hoe oud zijn dochters zijn, maar misschien vind hij het ook lastig om zich 'op de juiste manier' te gedragen rond iemand die bijna achttien is. Het enigste wat ik aan je mee kan geven is ga eens een gesprek met hem aan en zeg heel duidelijk dat je het niet fijn vind dat hij je aanraakt.

    Heel veel succes en hopelijk komt alles goed (:


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Mijn zus heeft dus zon vriend die mij steeds aanraakt (Mijn zus is al iets van 30)

    Ik zou gewoon eerlijk zijn als ik jou was. Ikzelf gruwel echt van het feit dat mensen met hun handen aan mijn gezicht/hoofd komen, gewoon omdat ik niet weet waar die handen allemaal hebben gezeten. Misschien beter dat ik het gewoon niet weet, lol.

    Als mensen dus met hun handen aan mijn gezicht of hoofd willen komen, zeg ik eerlijk dat ik dat niet kan verdragen. Meestal hebben ze daar wel begrip voor. Zo lang je kalm en beleefd kan blijven, denk ik niet dat hij er een probleem van zal maken hoor. Ik wens je in ieder geval veel succes. (bloos)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou juist geen afstand van hen nemen. Het is vervelend dat jij niet met hem op kan schieten, maar je gunt je moeder natuurlijk ook alle geluk. Je zegt zelf dat je als volwassene gezien wilt worden omdat je bijna 18 wordt, dat kan! Praat dan niet via je moeder met hem, maar spreek hem zelf aan. Probeer dan vooral geen ruzie te maken, maar leg uit waarom je dat niet fijn vindt. Misschien probeert hij gewoon net iets te hard om er goed bij te horen. Op die manier laat jij zien dat je een volwassen gesprek met hem aan kan gaan en dat bouwt vaak wederzijds respect op. (:


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Ik zou juist geen afstand van hen nemen. Het is vervelend dat jij niet met hem op kan schieten, maar je gunt je moeder natuurlijk ook alle geluk. Je zegt zelf dat je als volwassene gezien wilt worden omdat je bijna 18 wordt, dat kan! Praat dan niet via je moeder met hem, maar spreek hem zelf aan. Probeer dan vooral geen ruzie te maken, maar leg uit waarom je dat niet fijn vindt. Misschien probeert hij gewoon net iets te hard om er goed bij te horen. Op die manier laat jij zien dat je een volwassen gesprek met hem aan kan gaan en dat bouwt vaak wederzijds respect op. (:


    Fysiek afstand nemen he. Ik heb geen zin om hem op mn lip te hebben zitten. En het is via mn moeder gegaan, omdat ze met hem aan het appen was en ik simpelweg zijn nummer niet heb en hem dan ook lastig aan kan spreken op dat moment (hij vroeg wat wij van hem vonden namelijk, geloof ik)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Fysiek afstand nemen he. Ik heb geen zin om hem op mn lip te hebben zitten. En het is via mn moeder gegaan, omdat ze met hem aan het appen was en ik simpelweg zijn nummer niet heb en hem dan ook lastig aan kan spreken op dat moment (hij vroeg wat wij van hem vonden namelijk, geloof ik)


    Ik probeer je ook niet te vertellen wat je fout hebt gedaan, het is niet aanvallend bedoeld. Ik wil enkel zeggen dat het goed is om te laten zien dat je ook echt een volwassene bent. Wat Rheagal ook al zegt: misschien weet hij niet goed hoe hij met andermans kinderen om moet gaan. Hij komt tenslotte ook in een nieuwe situatie terecht.


    everything, in time

    Meraki schreef:
    (...)

    Ik probeer je ook niet te vertellen wat je fout hebt gedaan, het is niet aanvallend bedoeld. Ik wil enkel zeggen dat het goed is om te laten zien dat je ook echt een volwassene bent. Wat Rheagal ook al zegt: misschien weet hij niet goed hoe hij met andermans kinderen om moet gaan. Hij komt tenslotte ook in een nieuwe situatie terecht.


    Oh maar dat begreep ik wel, het ging er alleen om dat ik wou aangeven hoe het precies zat.

    En ik weet het niet. Hij "zegt" ook met jongeren te hebben gewerkt die het thuis niet meer trokken e.d. dus dan zou je zeggen dat hij wel met verschillende jongeren om kan gaan


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."