• Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, dus dit wordt een zeiktopic. Ik moet het gewoon even kwijt..

    Mijn vriend had een oom, voor mij voelde hij ook gewoon als mijn oom. Hij hielp ons en wij hielpen hem, dat was gewoon normaal. Hij heeft een paar jaar terug kanker gehad, maar dat was allemaal weg.

    Nu voelde hij zich een tijdje al niet zo lekker en is teruggegaan naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Nu bleek dat het terug was. Donderdag 11 juni zou hij zijn eerste chemo krijgen. Omdat het niet goed ging, hebben ze die verplaatst naar donderdag 4 juni.

    ’s Avonds kregen wij een telefoontje dat de chemo niet was doorgegaan. Zijn nieren waren te slecht en hij moest vrijdag terugkomen. Dan zouden ze een drain plaatsen, zodat zijn nieren beter zouden worden en dan zou hij die maandag erop de eerste chemo krijgen.

    Hij is vrijdag naar het ziekenhuis gegaan, waar ze de drain hebben geprobeerd te plaatsen. Dit mislukte en ze wilden het maandag nog een keer proberen. Hij moest nu wel in het ziekenhuis blijven, zodat ze hem in de gaten konden houden. We maakten ons wel zorgen, maar wisten dat we toch niet veel konden doen.

    Zaterdagochtend kregen we een naar telefoontje. ’s Nachts heeft hij een bloeding gekregen en is overgebracht naar de intensive care. Ze wilden die dag nog een drain aanbrengen aan de andere kant, maar hij wilde het niet meer. Wij wisten toen al dat het niet lang meer zou duren, want hij was zichzelf nu aan het vergiftigen.

    ’s Avonds zijn mijn schoonouders heen geweest, mijn vriend wilde/durfde niet. Ik vroeg of hij het zeker wist, want nu kon hij nog afscheid nemen. Hij wist het zeker en ik durfde niet goed alleen te gaan. Ik ben toen ook thuis gebleven.

    De volgende ochtend wilde hij toch wel graag afscheid nemen en ik ben ook meegegaan naar het ziekenhuis. Ik vond het moeilijk om hem daar te zien liggen, het leek alsof het iemand anders was. We zijn daar een paar uur gebleven. Steeds zei hij weer dat hij er bijna was, maar de goede afslag niet kon vinden. We konden gewoon zien dat het bijna afgelopen was.

    We hebben afscheid genomen. Hij wilde met iedereen nog even praten en op zijn manier afscheid nemen. Hij vertelde dat hij blij was dat ik in de familie gekomen was en dat hij blij was dat hij mij had leren kennen.
    Die avond hebben ze een slaapmiddel toegediend en binnen een half uur was hij overleden.

    De week die erop volgde was zwaar. Zijn vrouw verstaat bijna geen Nederlands, zijn dochter zat er helemaal doorheen en de rest van de familie had ruzie met elkaar. Ik heb dus de meeste beslissingen moeten nemen, waarna de rest van de familie het heeft moeten goedkeuren.

    Op de uitvaart heb ik ook gesproken, maar halverwege ben ik gebroken. Normaal huil ik niet snel, al helemaal niet voor veel mensen. Maar nu kon ik niet meer stoppen, ik heb de hele dag gehuild. Op dat moment is het besef pas echt binnengekomen.

    Gisteren was het precies twee maanden terug dat hij is overleden en ik denk er iedere dag aan. Met mijn vriend kan ik niet praten, hij wilt het op zijn eigen manier doen. Hij zondert zich af als hij het moeilijk heeft en wordt boos als ik dan toch contact probeer te krijgen. Dit heb ik dus al opgegeven, maar ik wilde het verhaal toch even kwijt.

    Echt bedankt voor het lezen


    Stop holding me under and let me breathe.

    Dat is echt ontzettend rot. Ik hoop dat het je heef geholpen om je verhaal hier te plaatsen, want het is niets om je gevoelens zo op te bergen als je er wel over wilt praten. Misschien kun je met een eigen familielid erover praten of een vriendin?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Dat is echt ontzettend rot. Ik hoop dat het je heef geholpen om je verhaal hier te plaatsen, want het is niets om je gevoelens zo op te bergen als je er wel over wilt praten. Misschien kun je met een eigen familielid erover praten of een vriendin?


    Het lucht wel iets op ja (:

    Ik heb er veel over gepraat met mijn beste vriendin, maar ik wil er niet over doorgaan.. Dan voel ik me net zo'n oude zeur, en ik ben normaal al niet zo'n prater ):


    Stop holding me under and let me breathe.

    Wat rottig meid, het is goed om er wel over te praten. En je bent absoluut geen zeur als je dat doet. Probeer er inderdaad over te praten, en misschien als je dat fijner vind voor jezelf er iets over te schrijven. Heel veel sterkte. Moch je nog iemand nodig hebben hier om even mee te praten staan mijn gb en pb open. (flower)


    The truth is out there.

    Scully schreef:
    Wat rottig meid, het is goed om er wel over te praten. En je bent absoluut geen zeur als je dat doet. Probeer er inderdaad over te praten, en misschien als je dat fijner vind voor jezelf er iets over te schrijven. Heel veel sterkte. Moch je nog iemand nodig hebben hier om even mee te praten staan mijn gb en pb open. (flower)


    Dankjewel! <3


    Stop holding me under and let me breathe.

    Wat een nare situatie zeg. Ik wens jou en je vriend veel sterkte bij het verwerken en ik wil even mijn complimenten geven dat je zoveel hebt kunnen betekenen voor de familie en voor de overleden oom.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Heftig hoor, heel veel sterkte!


    Sarah = ongewoon sexy