• Dit is een heropening van deze RPG. Het idee behoort volledig toe aan de oorspronkelijke eigenaar en de wereld van Harry Potter behoort uiteraard enkel J.K. Rowling toe.


    Praattopic.
    Rollentopic.





    Na vijfenveertig jaar in vrede geleefd te hebben, ontstaan er opnieuw spanningen tussen de tovenaars en heksen. De volgelingen van Voldemort zijn maar op één ding uit: wraak. Mensen zijn bang en weten niet wat ze te wachten staat, gezinnen worden wederom verscheurt en opgekropte gevoelens van de vorige tovenaarsoorlogen komen naar boven. Een nieuw jaar op Zweinstein begint, maar daar begint de oorlog zich ook door te dringen. Er is veel verdeeldheid onder de leerlingen en er zijn al vele verliezen geleden.

    Wie kan je vertrouwen in tijden van oorlog?
    Maar nog belangrijker; wie niet?





    R O L L E N
    (HM= Hoofdmonitor [Vrij: Vrouwelijk - Mannelijk] en K= Klassenoudste [Vrij: Griffoendor: Vrouwelijk - Mannelijk / Ravenklauw: Vrouwelijk - Mannelijk / Huffelpuf: Vrouwelijk - Mannelijk / Zwadderich: Vrouwelijk - Mannelijk] en G= Gereserveerd)


    G R I F F O E N D O R
    • Gereserveerd —— Amoare
    • [1,10][K] Fleur Nymphadora Lupin — Halfbloed —— Towns
    • [1,8]Alissa Kayleigh Hastings — Dreuzeltelg —— EthereaI
    •

    • [1,8][HM] Remus Bill Lupin — Halfbloed —— WeasIey
    • [1,6] Hayden Ward Christenson — Halfbloed —— StarkiIIer
    • [G][1,7] Sirius Caleb Remus Potter — Halfbloed —— Daggers
    •



    Z W E R K B A L T E A M
    • Aanvoerder:
    • Zoeker:
    • Jager:
          — Alissa Kayleigh Hastings —— EthereaI
          — Gereserveerd —— Towns
          — Remis Bill Lupin —— WeasIey
    • Wachter: Sirius Caleb Remus Potter —— Daggers
    • Drijver:
          —
          —



    R A V E N K L A U W
    • [1,1] Vivianne Dominique Lupin — Volbloed —— Baelor
    • [1,1][K] Charlotte Luna Genevieve Scamander — Volbloed —— Daggers
    • [1,7] Quinn Ruth Spiegelman — Halfbloed —— GreenIeaf
    • [1,11] Emory Leiy Rookwood — Volbloed —— Sherrinford
    • VOL

    • [1,1] Jasper Ollivander — Volbloed —— Rivetra
    • [G][1,10] Roy Jean Ackerman — Halfbloed —— Rockbell
    •
    •



    Z W E R K B A L T E A M
    • Aanvoerder: Vivianne Dominique Lupin —— Baelor
    • Zoeker: Jasper Ollivander —— Rivetra
    • Jager:
          — Quinn Ruth Spiegelman —— GreenIeaf
          —
          —
    • Wachter: Vivianne Dominique Lupin —— Baelor
    • Drijver:
          — Emory Leiy Rookwood —— Sherrinford
          —

    H U F F E L P U F
    • [1,3] Mila Hae Nishimura — Dreuzeltelg —— Rockbell
    • [1,9] Penelope Pyper Palisson — Halfbloed — WeasIey
    • [G][1,11] Muriël Gillian Hambleton — Volbloed —— BeIIamy
    •

    • [G][1,6] Eren Felix Breckenridge — Dreuzeltelg —— Rivetra
    • [1,7] Stuart Fred Weasley — Volbloed —— GreenIeaf
    •
    •



    Z W E R K B A L T E A M
    • Aanvoerder: Penelope Pyper Palisson —— WeasIey
    • Zoeker: Penelope Pyper Palisson —— WeasIey
    • Jager:
          —
          —
          —
    • Wachter: Eren Felix Breckenridge —— Rivetra
    • Drijver:
          — Muriël Gillian Hambleton —— BeIIamy
          —



    Z W A D D E R I C H
    • [1,2][HM] Ophelia Florence Henderson — Halfbloed —— Rivetra
    • [1,10] Cassandra Lily Scamander — Volbloed —— Towns
    • [G][1,8]Saffriana Justine Walker — Volbloed —— Wiser
    •

    • [1,1] Isaac Carrow — Volbloed —— Rockbell
    • [1,10]William Lysander Victoire Scamander — Volbloed —— Baelor
    •
    •



    Z W E R K B A L T E A M
    • Aanvoerder: Cassandra Lily Scamander —— Towns
    • Zoeker: Cassandra Lily Scamander —— Towns
    • Jager:
          —
          —
          —
    • Wachter:
    • Drijver:
          — Isaac Carrow —— Rockbell
          — William Lysander Victoire Scamander —— Baelor





    I N V U L L I J S T J E
    Naam:
    Leeftijd: Voor het gemak van de RPG zit ieder personage in het zevende jaar.
    Bloedstatus:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Familie:
    Relaties:
    Extra: Toverstok, functies, beste vakken, amortentia, boeman, huisdier, Patronus,...



    R E G E L S
    • Het woordenminimum is 200 woorden.
    • Houd jongens, meisjes en afdelingen gelijk!
    • Afstammelingen van bekende personages zijn toegestaan, maar bespreek met anderen wanneer die ook een personage als afstammeling wilt zodat alles nog een beetje klopt.
    • Iedereen zit in het zevende jaar. Dit is voor het gemak van de RPG en om onbewust buitensluiten te voorkomen.
    • Bespeel niet de personages van anderen zonder toestemming.
    • Geen Mary Sues of Gary Stu's. Personages worden gekeurd.
    • De huisregels van Quizlet en daarbij in het bijzonder het RPG-forum gelden uiteraard ook hier.
    • 16+ is toegestaan, maar gelieve hier wel voor te waarschuwen zodat anderen het kunnen mijden als zij het liever niet lezen.
    • Reservaties blijven in principe vier dagen staan, maar als er uitstel nodig is kan deze altijd aangevraagd worden. Het is meer dat als je vier dagen zonder goeie reden niet aan je rol werkt, je een waarschuwing krijgt en de reservatie kan verwijderd worden.
    • Alleen ik, Rivetra, of Royai maken nieuwe topics aan, tenzij wij niet online zijn; dan is het de laatste die reageert.
    • Er is geen limiet voor personages, maar hou het wel binnen je bereik zodat je geen personages gaat verwaarlozen. Ik zou ook liever hebben dat je, als je meerder personages maakt, voor elke jongen een meisje maakt en zo de geslachten een beetje balanceert. (Tenzij er bijvoorbeeld bijna geen jongens zijn en je graag twee jongens zou hebben, dan is het geen probleem. (: )


    BEGIN: Het is zaterdag vijftien december. De leerlingen die toestemming hebben om naar Zweinsveld te gaan, zijn enthousiast om hun maandelijkse inkopen te doen aan snoep en nog veel belangrijker; het galabal dat op Kerstmis zal gehouden worden ter ere van schoolhoofd Miranda Dawlish die haar vijftigste verjaardag wilt vieren. De speciale gelegenheid is ook vanwege de verschrikkelijke artikels die de laatste tijd in de Ochtendprofeet verschijnen; om de leerlingen wat moed in te spreken dat de donkere dagen snel over zullen gaan. Maar de dagen worden steeds korter en donkerder; en dat laat ook het weer van zich zien. Zal alles wel zo onbezorgd lopen als iedereen verwacht?

    Het is een hele koude winterdag en het regent al weken aan een stuk. Er hangt ook een constante mist over het domein van Zweinstein en vanavond zal een volle maan het kasteel door de wolken verlichten. Vorige week werd een moord gepleegd waarin een fameuze tovenaarsfamilie uitgemoord werd. De daders zijn nog niet gevonden, maar het Duistere Teken hing boven het huis van de familie. Ondanks hun enthousiasme voelen de leerlingen zich bedreigd.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 12:23 ]


    help

    FEUR NYMPHADORA LUPIN

    "We're just trying to find some color in this black and white world."
    Prefect × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    Met een glimlach loop ik door de gangen van school terwijl ik de mensen om me heen nauwlettend bestudeer - een gewoonte die ik al mijn hele leven heb. Mensen zijn zulke bijzondere wezens, stuk voor stuk zijn ze verschillend. Ze hebben andere persoonlijkheden, andere meningen en een andere manier van hoe ze tegen het leven aankijken. Vaak probeer ik die manier te bedenken - zoals nu bijvoorbeeld. Ik zie een eerstejaars die huilend tegen de muur aangeleund zit. Haar tranen probeert ze verwoed weg te vegen, hopend dat haar vrienden niks hebben gemerkt. Ze wil altijd dat de jongen - die bijzonder lang is voor een eerstejaars - haar cool vindt, maar weet dat hij haar zeker niet cool vindt als ze verteld dat ze huilt omdat haar konijn overleden is. Ze zou willen dat ze net zoals haar zus was - net zo sociaal en moedig en lief. Maar dat is ze niet. Mensen vinden altijd haar zus aardiger - ook de jongen die ze vanaf ze klein was al leuk vindt. Maar dat is wat ik denk - wat mijn hersenen denken dat er aan de hand is. Maar ik kan nog wel zo veel denken, het betekent niet dat het daadwerkelijk de waarheid is. Misschien is de reden waarom ze huilt wel heel anders. Wanneer ik bij de Great Hall aangekomen ben laat ik mijn blik langs de Gryffindor tafel gaan. Ik had verwacht dat Remus en Alissa daar inmiddels zaten te ontbijten - maar dat is niet het geval. Waarschijnlijk worden ze opgehouden door iets, of zijn ze vermoord door enge Death Eaters. Ik hoop het eerste. Ik plof neer op de bank en begin aan mijn ontbijt. Ik heb een erg specifiek ontbijt. Ten eerste neem ik drie vierde glas koffie voordat ik überhaupt iets eet. Daarna neem ik een chocolade muffin, daarna een half glas pompoen sap en daarna een croissant met frambozenjam. Als ik daarna nog honger heb neem ik meestal een banaan, gesneden in zeventien stukjes. Eens in de zoveel tijd werp ik mijn blik op de deur van de Great Hall om te zien of Alissa en Remus al verschenen zijn.

    Credits aan Leonie voor deze opmaak.


    -

    Stuart Fred Weasley
    Hufflepuff 7th year – Jager – [url=]Outfit[/url]


    Blij als een jonge hond zwaai ik mijn benen over de rand van mijn bed. Vandaag kon ik eindelijk alle inkopen doen voor mijn meester prank. Ik had alles al uitgestippeld. Ik had een lijstje met dingen die ik kopen moest en als een stappen plan hoe ik het zou uitwerken. Geniaal al zei ik het zelf. Het zou zo geweldig worden dat niemand het ooit zou vergeten, over 30 jaar zouden ze het nog hebben over 'De held Stuart Weasley die het bal opleuktte'. Ik had vanalles nodig en dat kon ik vandaag allemaal kopen in Hogsmeade. En natuurlijk Butterbeer drinken, hoe lang was dat wel niet geleden? Enthousiast trek ik wat kleding aan en smeer ik een lik gel in mijn haar. Als ik naar buiten kijk zie ik dat het nogsteeds regent en trek mijn favoriete navy met rood gestreepte trui over mijn T-shirt heen.
    Al gapend loop ik naar beneden. Toch is het best koud bedenk ik me als ik stilletjes ril. Maarja zo vroeg was ik normaal ook niet de veren uit, maar omdat ik zo excited was (en ben) kon ik niet meer verder slapen, dus moest ik eruit.
    Bij de Great Hall wordt mijn gevoel dat ik vroeg ben alleen maar bevestigd. Ik ben een van de eerste. Ik zie Fleur aan de Gryffindor tafel zitten en zwaai even kort. Quinn zit al aan haar tafel haar koffie te drinken als ik me bij haar aansluit, een bekker thee inschenk en vertel over mijn grootse plannen.


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Vivianne Appoline Lupin
    Ravenklauw • Zevendejaars • Aanvoerder • Wachter


    [justify]Ondertussen was ook Charlie al aan de ontbijttafel aangekomen, maar Vivianne had enkel ook voor het gebeuren aan de tafel van Griffoendor. Heel de zaal kon het horen - Remus en Alissa hadden zojuist hun geheim verteld. Viv mocht het dan al tijden door hebben - ze was niet voor niets een Ravenklauw, Fleur had het niet door gehad en ze was er totaal niet gediend mee, kennelijk.
    'Excuseer, maat ik kom zodadelikk terug,' zei Viv tegen haar vrienden, terwijl de naar de tafel van Griffoendor liep, waar Fleur Alissa met haar stok bedreigde. 'Fleur, alsjeblieft, doe dat niet,' zei Vivianne tegen haar zus, terwijl ze de stok naar beneden te duwen. 'Kom je anders even mee naar onze tafel?' Stelde ze voor, terwijl ze joviaal haar haarkleur in dat van Fleur veranderde. 'Kom, laat ons gaan.'[justify]

    [ bericht aangepast op 10 aug 2015 - 1:19 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried





    Charlotte Luna       Genevieve Scamander
    "It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.."
    • Ravenclaw • Seventeen years old • Seventh year • Prefect •




    Charlie liep langzaam door de gangen van Hogwarts. Ze had zich een tijdje schuil gehouden in de bibliotheek van de school en had daar wat zitten lezen, dit was haar standaard routine wanneer ze vroeg wakker was en niet kon slapen, vaak was ze er nog wel langer, maar momenteel had ze koffie nodig. En een enige vorm van ontbijt. Een zachte zucht rolde over haar lippen, over negen dagen was ze alweer achttien en ook in de Muggle wereld zou ze dan als volwassenen worden beschouwt. Haar Prefect badge had ze aan haar riem vast gemaakt, die ze eigenlijk altijd droeg, of ze nou lessen had of vakanties op school. Eenmaal bij de Great Hall aangekomen keek ze naar de Ravenclaw tafel en glimlachte. Ze zag Quinn en haar nicht Vivianne al zitten, de drie waren erg goed bevriend met elkaar. Ook Stuart zat erbij, Quinns beste vriend. Charlie liep naar het drietal toe, nam plaats en schonk toen een kop koffie in. ''Goedemorgen,'' glimlachte ze naar iedereen. ''Iedereen een goede nachtrust gehad?'' Na deze woorden nam ze een slok van haar koffie met melk en één schepje suiker, dit laatste voor de smaak er nog bij. Haar blik gleed de Great Hall rond, maar verder zag ze nog geen vrienden of haar jongere broertje; Will. Dus richtte ze zich weer op het drietal, terwijl ze een croissant pakte. Een windvlaag zorgde er voor dat ze eventjes rilde. ''Ik háát dit weer.'' mopperde ze zachtjes terwijl ze aardbeienjam op tussen de croissant smeerde. ''Maar goed, iemand al plannen voor vandaag?'' vroeg ze, geïnteresseerd in aan Vivianne, Quinn en Stuart.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2015 - 9:53 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    REMUS BILL LUPIN
    Gryffindor × Chaser × Head Boy

    « « « « « » » » » »

          Pas wanneer Alissa haar haar uit haar nek veegt, heb ik door wat ik aan het doen ben. Ondanks dat stop ik niet, blijf ik gewoon kleine vlinderkusjes drukken over haar hele nek, onbewust een patroon makend dat een hartje vormt. Alissa maakt me langzaam een grote softie - als ik die niet al was. Maar niet dat ik het erg vind. Ze leunt achterover, tegen me aan, waardoor ik haar hartslag kan voelen. Het wordt langzamer en rustiger en regelmatiger. Wat ik bijzonder knap vind - als ik in de buurt ben van Alissa lijkt het alsof mijn hart continue een marathon aan het rennen is.
          Voor een tijdje is het stil - maar geen ongemakkelijke stilte. Gewoon een stilte dat duidelijk maakt dat als wij bij elkaar zijn, de tijd niet altijd gevuld hoeft te worden met woorden.
          "Maar wanneer?" vraagt Alissa uiteindelijk. "Want ik wil niet dat Fleur vandaag verdwijnt via Hogsmeade omdat ze boos is. Maar ik wil óók niet dat we vandaag niet eens sámen door Hogsmeade kunnen lopen. Remus.. Ik wil dit moment gewoon overslaan. Ik wil het overslaan en pas weer op play drukken wanneer alles goed en opgelost is..."
          Haar woorden worden eerst normaal uitgesproken maar de laatste paar zijn gefluisterd. Daarna zegt ze zo zacht dat ik het bijna niet kan verstaan: "Ik wil jullie gewoon geen van beiden verliezen..." Ze draait zich om zodat ze half tegen me aan ligt, waarna ze haar armen om me heen slaat. Het doet pijn om haar zo verdrietig te zien.
          "Misschien overdrijven we gewoon," opper ik, ook al klinken mijn woorden maar halfhartig. "Misschien is Fleur wel gewoon blij voor ons." We weten beide dat dat niet zo is. Zo is Fleur gewoon niet. Weer zitten we eventjes in stilte, totdat ik uiteindelijk opsta en Alissa mee omhoog trek.
          "Kom, laten we naar de zaal gaan," zeg ik. Fleur zal zich wel afvragen waar we blijven. Ik piek even door de spleet van de deur om te kijken of er niemand is. Wanneer de kust veilig is, trek ik Alissa naar buiten en doe de deur dicht. Dan, met wat ongelofelijk veel wilskracht kost, laat ik haar hand los en begin richting de Grote Zaal te lopen.


    “A queen will always turn pain into power.”

    ALISSA KAYLEIGH HASTINGS

    "Because I love you, even though nobody can know."
    Outfit × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    "Misschien overdrijven we gewoon. Misschien is Fleur wel gewoon blij voor ons." Oppert Remus zachtjes. En ik wil het geloven. Echt waar. Ik wil kunnen geloven dat Fleur het prima vind, dat ze het alleen maar leuk vind en er blij van wordt. Maar zo gaat dat niet. Zo is Fleur niet, hoe graag ik dat ook zou willen. Ik zucht en duw mijn gezicht nog een stukje verder in Remus' shirt. Het blijft stil. Het zou geen nut hebben als ik iets zou zeggen. We weten toch allebei dat Fleur waarschijnlijk boos wordt.
    "Kom, laten we naar de zaal gaan," zegt Remus na een tijdje, om vervolgens op te staan en mij omhoog te trekken. Wetende dat ik hem zo los moet laten druk ik voor enkele seconden mijn lippen nog even op de mijne, hopend dat de mint-smaak rond zijn lippen de hele dag blijft hangen. Of in ieder geval tot de volgende kus. Remus kijkt even door een kleine spleet van de deur en niet veel later opent hij deze en trekt hij mij zachtjes mee naar buiten. Ik probeer zijn ogen te zoeken, al weet ik niet waarom. Bemoedigend glimlach ik even naar hem en niet veel later glijd zijn had uit de mijne. Mijn hand voelt ineens koud en ik steek mijn beide handen in mijn broekzakken. Zo voorkom ik ook nog eens dat ik tijdens het lopen richting de grote zaal als automatisme zijn hand vast pak. Naast elkaar, misschien iets te ver uit elkaar, lopen we naar de zaal. Voordat we echter de zaal binnen loop sta ik stil naast de deuren, waar we vanuit de zaal net niet zichtbaar zijn. Ik pak Remus' arm vast en draai hem richting me toe. Met mijn ogen zoek ik de zijne.
    "Remus.. Vertel haar het. Zometeen, tijdens het ontbijt. Want ik kan dit niet langer, en ik wil.. Ik wil niet dat ze er achter komt omdat ik in een paniekerige praatmodus kom of dergelijke. Asjeblieft?" Het laatste woordje fluister ik, en ik bedenk me dat ik zijn arm vast heb, waar ik weer rondjes over heen wrijf met mijn duim. Abrupt trek ik mijn arm terug en steek ik mijn handen weer in mijn broekzak en bijt ik op mijn lip.


    take me back to the basics and the simple life


    PENELOPE ‘PENNY’ PYPER PALISSON
    Hufflepuff • Seventh Year • Seeker and Captain

          De open ramen boven aan de Grote Zaal staren me dreigend aan zoals iedere ochtend.
          Elke ochtend weer ben ik bang voor de uilen die door die ramen heen vliegen om de post te bezorgen. Niet omdat ik uilen zo angstaanjagend vind - helemaal niet. Uilen zijn hartstikke leuk. Ik ben bang voor de brieven die aan hun poten gebonden zijn of vast gepakt door hun kleine bekjes. Ik ben bang voor het nieuws dat deze brieven brengen - bang voor mijn familie en bang voor de familie's van iedereen die op Hogwarts zit. Niemand verdient dode ouders.
          Dus zoals elke ochtend zit ik aan de Hufflepuff tafel, terwijl mijn hart steeds zwaarder wordt en ik alleen maar staar naar die grote open ramen die zo meteen de uilen door zal laten.
          En wanneer de uilen eindelijk komen, maar geen eentje bij mij land, haal ik zoals elke ochtend opgelucht adem waarna ik me meteen weer schuldig voel - ik ben niet de enige hier die familie en vrienden buiten Hogwarts heeft.
          Toch weet ik mijn blik dan eindelijk van de ramen te scheuren en schenk wat koffie voor mezelf in. Mila, Muriël en Eren zijn er allemaal nog steeds niet, alhoewel ik wel Stuart aan de Ravenclaw tafel zie zitten - ondanks dat hij wel een Hufflepuff is.
          Weer een slok koffie gaat er naar binnen, waarna ik mijn blik op de deuren vestig. Wachtend totdat iemand van de Huf Puf Gang Bang mijn vrienden binnen komt om me gezelschap te houden.


    “A queen will always turn pain into power.”


    REMUS BILL LUPIN
    Gryffindor × Chaser × Head Boy

    « « « « « » » » » »

                Het is absoluut niet leuk. Om alleen met z'n tweeen te lopen, maar alsnog geen handen vast te kunnen houden, of mijn arm om haar schouders te kunnen slaan.       Om te zorgen dat de neiging niet te groot wordt, laat ik toch een redelijke afstand tussen Alissa en mij terwijl we in stilte lopen.
          Wanneer we bijna bij de enorme deuren van de Grote Zaal zijn, pakt Alissa tot mijn verassing mijn arm vast en draait me naar haar toe. Ze bijt op haar lip - wat er overigens heel lief uitziet - en begint dan te ratelen.
          "Remus... Vertel haar het. Zometeen. Tijdens het ontbijt. Want ik kan dit niet langer, en ik wil... Ik wil niet dat ze erachter komt omdat ik in een paniekerige praatmodus kom of dergelijke."
          Ik staar haar aan voor wat voelt als uren terwijl het in werkelijkheid maar een paar seconden was. Dan fluistert ze: "Alsjeblieft?" waardoor ik een besluit neem. Zonder iets te zeggen trek ik haar naar me toe en kus haar. Als ik het Fleur toch ga vertellen... en we staan toch niet in het zicht van de Grote Zaal zelf. Dan draai ik me om en loop de Zaal in, naar de Gryffindor tafel en zak neer tegenover mijn tweelingzus.
          "Heey," zeg ik tegen haar, terwijl ik met licht trillende handen wat koffie voor mezelf inschenk. Ik werp een blik op de lucht."Vanavond volle maan," merk ik op. Het is iets dat voor andere niets betekent, maar voor Fleur en mij weer een tripje naar de Forbidden Forest. Het is niet zo dat we gewone weerwolven zijn - nee, we hebben alleen maar kleine trekjes en we kunnen veranderen in een wolf naar wil. Vergelijkbaat met een Animagus is het niet echt - we moeten het eens per maand doen om niet te wolf-achtig te worden. En als het volle maan is, is het minder pijnlijk - aangezien het een marteling is om te veranderen. Je bloed dat kookt, al je botten die breken, je vlees wordt aan stukken gereten. Maar goed.


    “A queen will always turn pain into power.”

    ALISSA KAYLEIGH HASTINGS

    "Because I love you, even though nobody can know."
    Outfit × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    voordat ik goed en wel door heb wat er gebeurd drukt Remus zijn lippen op de mijne. De kus is allesbehalve lang maar het is iets. Ik glimlach naar hem, en zet daarna mijn standaard brede glimlach op en loop iets achter Remus, de grote zaal in richting de Gryffindor tafel. Fleur zie ik al zitten en vrolijk zwaai ik. Keep smiling Al. Er is niks aan de hand. Niks wat verteld moet worden. Het is gewoon een normale morgen zoals altijd. Remus gaat tegenover Fleur zitten wat mij een moeilijke keuze overlaat, gezien er zowel naast Remus als naast Fleur nog plek is. Als ik heel eerlijk ben, dan zou ik naast Remus gaan zitten, als hij het toch gaat vertellen is dat misschien handiger. Maar ik zit altijd naast Fleur, dus zo ook deze keer. Voordat ik ga zitten geef ik haar een knuffel.
    "Heey," zegt Remus, en aangezien ik Fleur al met een knuffel heb begroet, ga ik niet ook nog een 'hoi' of iets dergelijks zeggen.
    "Vanavond volle maan," merkt Remus nog geen drie seconden later op.Alsof ik uitgehongerd ben pak ik meteen een chocolade muffin en stop ik die in mijn mond. In werkelijkheid echter, wil ik gewoon zo veel eten dat ik niks hoef te zeggen en dat Fleur hopelijk vergeet dat ik hier zit als Remus het verteld. Terwijl ik mijn chocolade muffin op eet schenk ik wat thee in voor mezelf en verzamel ik mijn ontbijt op mijn bord. Bacon, nog een chocolade muffin, een derde stokbrood, wat ik vervolgens beleg met kipfilet, kaas, ei, salade, tomaat en komkommer. Mijn dagelijkse ontbijt. Terwijl ik, nu een heel stuk langzamer, kleine stukjes van mijn muffin pluk, verschuift mijn blik zenuwachtig van Fleur naar Remus en weer terug.


    take me back to the basics and the simple life

    FEUR NYMPHADORA LUPIN

    "We're just trying to find some color in this black and white world."
    Prefect × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    Terwijl ik een hap van mijn chocolade muffin neem - die overigens verrukkelijk is - zie ik Stuart naar me zwaaien. Vrolijk zwaai ik naar hem terug en glimlach ik zover dat mogelijk is met chocolade muffin in mijn mond. In een beweging pak ik mijn zwarte notitieboekje uit mijn zak - je zou het een dagboek kunnen noemen, maar zo noem ik het liever niet omdat dat gelijk zo kinderachtig klinkt. Misschien is het eerder een herinneringen boekje. Een boekje voor dingen die het waard zijn om te onthouden. Ik zet mijn pen op het papier - een geweldige Muggle uitvinding die Alissa aan me heeft geïntroduceerd en ik sinds toen altijd ben gaan gebruiken. Ik schrijf een aantal letters op die woorden en zinnen vormen en net wanneer ik bij mijn croissant ben aanbeland en zo'n drie pagina's verder ben zie ik Remus en Alissa de Great Hall binnenkomen. Alissa gaat naast me zitten en begroet me met een knuffel. Remus laat zich ook zakken maar dit keer op de bank tegenover mij en schenkt koffie in. Het kan ook aan mij liggen maar het lijkt alsof zijn handen een beetje trillen.
          "Heey," klinkt zijn stem.
          "Vanavond volle maan," Oh, ugh, nee. De laatste volle maan is nog meer heel erg kort geleden. Als ik het me goed kan herinneren zo'n - eh - achtentwintig dagen.
          "Bedankt voor deze opmerking die mijn favoriete dag zeker beter maakt," zeg ik sarcastisch terwijl ik de laatste hap van mijn croissant neem.
          "We gaan zo wel naar Hogsmeade, toch? Ik begin aardig door mijn snoepvoorraad heen te raken en ik heb ook nog een jurk nodig voor het bal - niet dat ik met iemand ga ofzo. Maar we kunnen alle drie gewoon alleen gaan toch? Dat is veel beter dan de hele tijd aan je date vast geplakt zitten," ratel ik aan een stuk door. Ik heb echt zin om naar Hogsmeade te gaan en ook echt zin in het bal.

    Credits aan Leonie voor deze opmaak.


    -


    REMUS BILL LUPIN
    Gryffindor × Chaser × Head Boy

    « « « « « » » » » »

          Fleur legt haar niet-dag-boek-maar-gewoon-boekje weg waarna ze zucht.
          "Bedankt voor deze opmerking die mijn favoriete dag zeker beter maakt," zegt ze sarcastisch. Eventjes kijk ik naar Alissa, die er weer helemaal niets van begrijpt - niemand mag weten over Fleur en mij, maar dan ook echt helemaal niemand. Zelfs Alissa niet. Dit was een belofte die we moesten doen om naar Hogwarts te mogen. De enige mensen op school die ervan weten is ons zusje Vivianne, die zelf het probleem niet heeft, ons school en afdelingshoofd.
          Fleur neemt nog een hap van haar croissant en lijkt de tensie die om mij en Alissa hangt totaal niet op te merken. "We gaan zo wel naar Hogsmeade, toch? Ik begin aardig door mijn snoepvoorraad heen te raken en ik heb ook nog een jurk nodig voor het bal - niet dat ik met iemand ga ofzo. Maar we kunnen alle drie gewoon alleen gaan toch? Dat is veel beter dan de hele tijd aan je date vast geplakt zitten."
          Ik wissel een ongemakkelijke blik met Alissa. Wat moeten we hier nu op zeggen? Officieel heb ik Alissa nog niet gevraagd voor het bal, maar dat was ik zeker wel van plan - ik wilde het alleen niet doen in een bezemkast.
          "Eh, Fleur?" begin ik dan, nadat ik diep adem heb gehaald. "Er is iets dat ik je moet vertellen." Expres houd ik het op ik, om Alissa er niet teveel in te betrekken. Fleur is mijn tweelingzus - ze kan boos worden maar uiteindelijk komt het wel goed. Alissa is in een veel onzekere positie.

    Sorry voor de spam

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 11:05 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    ALISSA KAYLEIGH HASTINGS

    "Because I love you, even though nobody can know."
    Outfit × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    Bij de opmerking dat het vanavond volle maan is wordt Fleur lichtelijk chagrijnig en hoewel mijn gedachtes op het moment niet aan hun verdwijnen met volle maan staat, vraag ik me toch af wat er dan altijd is. De twee hebben mijn vraag daarop nooit beantwoord, hoe vaak ik het ook vroeg, dus ik heb besloten het niet meer te vragen aangezien het toch geen nut heeft. "We gaan zo wel naar Hogsmeade, toch? Ik begin aardig door mijn snoepvoorraad heen te raken en ik heb ook nog een jurk nodig voor het bal - niet dat ik met iemand ga ofzo. Maar we kunnen alle drie gewoon alleen gaan toch? Dat is veel beter dan de hele tijd aan je date vast geplakt zitten." Begint Fleur vrolijk te ratelen, de ongemakkelijkheid die hangt tot mijn opluchting niet opmerkend. Echter nadat ze gestopt is met praten kijk ik zenuwachtig naar Remus. Dit is hét moment waarop hij het zou kunnen vertellen. Maar ik ben bang. Bang voor Fleurs reactie. Ik bedoel, Remus is haar tweelingbroer, die kan ze niet zomaar verbannen uit haar leven. Maar wat mij betreft kan ze dat makkelijk doen. Jw vrienden kan je kiezen en daar zit je niet aan vast. Ik bijt op mijn lip en neem een klein slokje thee om er vervolgens achter te komen dat die eigenlijk nog te heet is. Hoewel ik normaal gesproken binnen no time mijn eerste lading eten op heb, kan ik ju bijna niks eten door de knoop zenuwen in mijn maag en pluk ik daarom maar wat aan mijn tweede chocolademuffin. Mijn blik verplaatst zich nog steeds van Remus, die er lichtelijk zenuwachtig uit ziet, naar een nietsvermoedende Fleur. Remus haalt een keer diep adem, en begint dan, lichtelijk twijfelend, aan zijn zin.
    "Eh, Fleur? Er is iets dat ik je moet vertellen." En onbewust houd ik mijn adem in, hopend dat Fleur het zal begrijpen, of toch op zijn minst mij niet meteen krijsend verband uit haar leven.

    Sorry for the spam. We just love this RPG (flower)


    take me back to the basics and the simple life


    M I L A      H A E      N I S H I M U R A
    Huffelpuf // Klassenoudste // Jager

    Mila's hand gleed over de gladde leuning van de trap, terwijl ze zich een weg baande door de gangen van Zweinstein op weg naar de Grote Zaal. Ze had belachelijk veel honger en had gedacht dat Penny of Mo wel op haar zouden wachten in de Huffelpuf leerlingenkamer, maar dat bleek het geval niet. Ze kon het hen ook niet kwalijk nemen. Mila had langer dan normaal onder de douche gestaan en daarna uitgezocht welke kleren ze die dag zou aantrekken om naar Zweinsveld te gaan — en natuurlijk ook welke juwelen. Uiteindelijk was ze gegaan voor een simpele zwarte jeans en een gebloemd blousje uit de H&M. Ze had uitgebreid de tijd genomen om haar haar te krullen — gekoppeld met hevige protesten van vele Volbloedmeisjes — met de krultang die ze van haar tante had gekregen vorige Kerst. Met een spreuk had ze ervoor gezocht dat het ding geen elektriciteit nodig had en ze was best trots dat het haar gelukt was. (Als je die keer dat ze een pluk van haar haar verbrandde niet meerekent.)
          Mila begroette een aantal mensen die de Zaal verlieten en liep toen zelf naar de Huffelpuf tafel. Haar chocoladebruine ogen gingen op zoek naar haar vrienden en toen ze uiteindelijk Penny vond, welke net een kop koffie voor zichzelf inschonk, wandelde — of eerder huppelde — Mila naar haar vriendin toe en nam plaats naast haar.
          "Goedemorgen." Ze glimlachte breed, zich niet bewust van de eerder ongeruste houding van haar vriendin. Mila's handen reikten naar de schalen met voedsel en ze legde twee broodjes op haar bord, waarna ze er een dikke laag aardbeienconfituur op smeedde. "Wat zullen we straks doen in Zweinsveld? Ik moet sowieso nog even naar postkantoor met brieven voor mijn ouders en Alice, en naar Pluimplukkers Verenwinkel voor een nieuwe veer aangezien Tigger dacht dat het een vogel was. En misschien dat we daarna naar De Drie Bezemstelen kunnen gaan om ons op te warmen — of naar Madame Kruimelaars!" ratelde Mila aan één stuk door. Toen ze eindigde hapte ze ademloos naar lucht en keek Penny toen vragend aan. "Tenzij jij, Eren of Mo wat anders willen doen, natuurlijk. Dan zoek ik wel iemand om met me mee te gaan of ga ik alleen. Zweinsveld is zo prachtig in de winter, vind je niet? Natuurlijk niet als het regent. Ik vraag me af wanneer het zal beginnen sneeuwen."
          Mila nam een hap van haar ene broodje en vulde ondertussen een glas met fruitsap.



    kindness is never a burden.

    FEUR NYMPHADORA LUPIN

    "We're just trying to find some color in this black and white world."
    Prefect × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    Ik merk dat mijn stemming een plotselinge wending heeft gekregen nadat Remus vertelde dat het vanavond volle maan was. Ik haat volle manen, echt heel heel erg. Misschien wel zo erg als Voldemort Harry haatte. Ik heb wel eens geprobeerd volle maan over te slaan - wat geen succes was en ervoor zorgde dat ik buiten de volle maan moest veranderen, wat nog heel veel pijnlijker is.
          "Eh Fleur? Er is iets dat ik je moet vertellen," hoor ik mijn tweelingbroer met een serieuze stem zeggen. Vragend kijk ik naar hem op. Ik zou niet weten wat er moet zijn wat hij zou moeten vertellen. Meestal zeggen mensen het op die manier als ze zwanger zijn, of vreemd gegaan zijn. Gelukkig is geen van die opties mogelijk.
          "Brandt los," zeg ik tegen hem terwijl ik de laatste hap van mijn croissant in mijn mond stop.

    Credits aan Leonie voor deze opmaak.


    -

    PENELOPE ‘PENNY’ PYPER PALISSON
    Hufflepuff • Seventh Year • Seeker and Captain


          Heel lang hoef ik niet te wachten - na een aantal minuten verschijnt het hoofd van mijn Mila. Mij ziet ze niet onmiddellijk, maar nadat ze een aantal vrienden heeft begroet vallen haar grote bruine ogen toch op mij en huppelt ze vrolijk naar me toe. Alleen al haar gezellige houding laat mijn ongerustheid langzaam verdwijnen.
          "Goedemorgen," zegt Mila, met een grote glimlach op haar gezicht. Ze zit nog niet of ze is al aan het ratelen over de aankomende dag.
          "Wat zullen we straks doen in Zweinsveld? Ik moet sowieso nog even naar postkantoor met brieven voor mijn ouders en Alice, en naar Pluimplukkers Verenwinkel voor een nieuwe veer aangezien Tigger dacht dat het een vogel was. En misschien dat we daarna naar De Drie Bezemstelen kunnen gaan om ons op te warmen — of naar Madame Kruimelaars!" Na dit allemaal in één keer gezegd te hebben, moet ze eventjes pauze nemen om adem te halen. Ik wil antwoorden dat ik het allemaal prima vind, maar Mila heeft haar mond alweer opengetrokken.
          "Tenzij jij, Eren of Mo wat anders willen doen, natuurlijk. Dan zoek ik wel iemand om met me mee te gaan of ga ik alleen. Zweinsveld is zo prachtig in de winter, vind je niet? Natuurlijk niet als het regent. Ik vraag me af wanneer het zal beginnen sneeuwen."
          Even wacht ik met antwoorden — deels omdat ik net een slok koffie nam en deels om te weten of Mila wel echt klaar is.
          "Ik vind het allemaal prima, hoor," vertel ik mijn vrolijke vriendin. Haar humeur maakt mij opslag ook wat blijer. "Mijn voorraad aan snoep is ook enorm geslonken, dus daar moeten we ook wel wat aan doen," voeg ik toe aan het rijtje met dingen die we gaan doen. Mijn blik vliegt weer terug naar de ingang van de Zaal, om te kijken of Eren of Mo nog komen.
          "Anyway, sorry dat ik niet op jou en Mo gewacht heb — maar ik had zo een honger," vertel ik Mila met een gebaar naar mijn bord waar alleen nog maar wat broodkruimels op liggen.


    “A queen will always turn pain into power.”