• Hallo iedereen!

    Ik heb vandaag inspiratie gekregen uit mijn droom voor een OP verhaal. Ik vroeg mij af of hier enige interesse voor is 8D

    Na een vreemd, misgelopen schooluitje met de trein veranderd het leven van drie vrienden voor goed. Elk worden ze de ochtend er op wakker in een vreemde omgeving, terwijl ze vastgekoppeld zitten aan een of andere machine. Een wetenschapper komt naar hen toe, en zegt dat het trio verongelukt is en dat ze de nodige dingen hebben moeten doen om ze in leven te houden. Al snel blijkt dat ledematen missen, waarvoor robot ledematen zijn teruggekomen. Maar wanneer ze weg willen, worden ze “uitgezet” door de wetenschappers. Die besluiten dat ze het best de geheugens van de drie vrienden kunnen wissen. Er komen herinneringen voor terug, ze hebben bijvoorbeeld wel herinneringen aan elkaar. Nu alles volledig op rolletjes loopt, komt de ware aard van de wetenschappers naar boven. Ze willen een nieuw volgende generatie mens creëren, een soort supersoldaten/superpolitieagenten die de criminaliteit bestrijden. De drie vrienden zijn de eerste proefpersonen waarbij de operatie geslaagd is.


    Dit is al ongeveer wat ik heb. Ik zou graag jullie mening willen weten over mijn idee. Alvast bedankt voor het bezoeken van dit topic!

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 22:47 ]


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Ik ben niet neerbuigend, maar jullie kunnen ook niet echt tegen kritische opvattingen. Heb ik gezegd dan dat het een slecht idee is?


    Je bedoelde het waarschijnlijk niet zo, maar als je je eigen reacties even terug leest, zie je misschien waarom je er commetaar op krijgt. Ook al is het misschien goed bedoelt, het komt denk ik niet heel leuk over voor iemand die een idee voor een verhaal online zet. Niet erg motiverend, laat maar zeggen. En ik denk niet dat het jouw bedoeling was haar idee af te kraken, maar zo komt het in ieder geval wel over.

    Anyways, lijkt me een heel leuk verhaal! Zou je mij ook een seintje kunnen geven als hij start ? (A)


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Nay schreef:
    (...)

    Je bedoelde het waarschijnlijk niet zo, maar als je je eigen reacties even terug leest, zie je misschien waarom je er commetaar op krijgt. Ook al is het misschien goed bedoelt, het komt denk ik niet heel leuk over voor iemand die een idee voor een verhaal online zet. Niet erg motiverend, laat maar zeggen. En ik denk niet dat het jouw bedoeling was haar idee af te kraken, maar zo komt het in ieder geval wel over.

    Anyways, lijkt me een heel leuk verhaal! Zou je mij ook een seintje kunnen geven als hij start ? (A)


    Natuurlijk!


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Scribe schreef:
    (...)

    Als we toch kritiek gaan hebben; let even beter op tijdens Nederlands. Het is *zei* niet *zij*
    Zei is van zeggen en zij is van hij-zij-wij.

    *OT, het klinkt in ieder geval als een leuk verhaal.


    Let even op tijdens Nederlands, want je gebruikt een aanhalingsteken en geen ster om aan te duiden wat verbeterd moet worden. ^^
    Btw ben ik hier ook wel klaar mee, en niemand anders gaf kritiek zowat, maar zei dat je idee nu al geweldig is etc.
    Me like: Dit bedacht ik al in groep 3.
    Maar good luck with your story. ^^


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Let even op tijdens Nederlands, want je gebruikt een aanhalingsteken en geen ster om aan te duiden wat verbeterd moet worden. ^^
    Btw ben ik hier ook wel klaar mee, en niemand anders gaf kritiek zowat, maar zei dat je idee nu al geweldig is etc.
    Me like: Dit bedacht ik al in groep 3.
    Maar good luck with your story. ^^


    Nou, reageer dan niet. Je spreekt jezelf enorm tegen.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Ik vind het een hartstikke leuk idee - en best wel origineel ook, iets in die richting heb ik nog nooit gelezen.
    Het enige wat ik zou adviseren is om ipv ledematen kleine dingen in het lichaam te vervangen met technische dingen. Als iemand bijvoorbeeld super sterk is, kan je zeggen dat de spieren zijn veranderd of vervangen en misschien hun biceps en triceps geheel.
    Maar ik vind het een heel leuk en origineel idee - als je het op de juiste manier uitwerkt zou ik het zeker wel lezen :')


    “A queen will always turn pain into power.”

    Backbiter schreef:
    (...)

    Die ik bedoel maar klinkt niet al te vriendelijk hè. Het gaat mij meer om de toon waarop de kritiek gegeven wordt. Opbouwende kritiek, helemaal prima, maar het moet wel vriendelijk blijven, vind ik. En of je het nu wel of niet zo bedoelde, het blijft het internet, sorry. Ik heb dit duidelijk geïntepreteerd als neerbuigend.


    Hahahahahaha, dit is grappig. Cx
    Jij hebt wss geen idee wat voor mensen er op het internet zitten zeker? Ik kan je zo een link sturen naar een site waar mensen geholpen moeten worden en in tegenstelling daarvan gezegd wordt dat ze zichzelf moeten laten afsterven, wie probeert ze dan goeie hulp te geven? Moi. Ga niet zeggen dat ik niet vriendelijk ben ofzo, ik houd er alleen niet van als mensen om ideeën gaan vragen en te zien of het goed aantrekt, want schrijven gaat niet om de hoeveelheid lezers, het gaat erom dat je je verhalen kunt vertellen aan anderen.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Hahahahahaha, dit is grappig. Cx
    Jij hebt wss geen idee wat voor mensen er op het internet zitten zeker? Ik kan je zo een link sturen naar een site waar mensen geholpen moeten worden en in tegenstelling daarvan gezegd wordt dat ze zichzelf moeten laten afsterven, wie probeert ze dan goeie hulp te geven? Moi. Ga niet zeggen dat ik niet vriendelijk ben ofzo, ik houd er alleen niet van als mensen om ideeën gaan vragen en te zien of het goed aantrekt, want schrijven gaat niet om de hoeveelheid lezers, het gaat erom dat je je verhalen kunt vertellen aan anderen.


    Het is helemaal niet mijn intentie om veel lezers te trekken. Ik vroeg mij af of dit wel een aantrekkelijk idee is, en of er misschien dingen in zitten die anders kunnen.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Let even op tijdens Nederlands, want je gebruikt een aanhalingsteken en geen ster om aan te duiden wat verbeterd moet worden. ^^
    Btw ben ik hier ook wel klaar mee, en niemand anders gaf kritiek zowat, maar zei dat je idee nu al geweldig is etc.
    Me like: Dit bedacht ik al in groep 3.
    Maar good luck with your story. ^^

    Als je dit al bedacht had in groep 3 waarom heb je het dan niet uitgewerkt of uitgegeven. Ik bedoel ik zie nergens eens boek zoals dit.
    Wat je gaf was geen kritiek. Kritiek is als je er iets aan hebt, jij was aan het afkraken. Het is namelijk een goed bedacht idee dat geef ik eerlijk en de aanvulling van de tweestrijd tussen de twee wetenschappers is een goed punt. Het is een samenvatting en dus geen super mega uitgewerkt verhaal. Sws zou ik nooit een heel uitgewerkt verhaal op internet zetten het kan altijd gebruikt worden door een ander. Niet ieder verhaal is perfect envolgens mij weet ze dat ook wel, maar het is een idee en aan ideeën word altijd nog aan gewerkt.


    The Clock Is An Illusion And We Are All Trapped In It. Fye • Onism • Astrophe • Alazia

    Astrophe schreef:
    (...)
    Als je dit al bedacht had in groep 3 waarom heb je het dan niet uitgewerkt of uitgegeven. Ik bedoel ik zie nergens eens boek zoals dit.


    Omdat het naar mijn idee te slecht was. Done.
    Ik wil zelf het liefst genieten van mijn verhalen eh.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    StarkiIIer schreef:
    (...)

    Het is helemaal niet mijn intentie om veel lezers te trekken. Ik vroeg mij af of dit wel een aantrekkelijk idee is, en of er misschien dingen in zitten die anders kunnen.


    Je spreekt jezelf nu best tegen hoor.
    Niet je intentie om lezers te trekken, maar wel om te kijken of het aantrekkelijk is om te lezen? Dat is hetzelfde alleen dan in andere woorden omschreven.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Je spreekt jezelf nu best tegen hoor.
    Niet je intentie om lezers te trekken, maar wel om te kijken of het aantrekkelijk is om te lezen? Dat is hetzelfde alleen dan in andere woorden omschreven.


    Het trekken van lezers doe je door middel van een topic in het subforum promoten, en meestal is die story dan ook al geactiveerd. Kijken of het aantrekkelijk is om te lezen is eerder vragen of mensen het zouden lezen mocht het online komen te staan. Dit topic staat niet voor niets onder het subforum Story problemen.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Het kan aan mij liggen, maar volgens mij discussiëren jullie over een verschil van smaak.
    Dit idee is iets wat de schrijver/schrijfster heel graag wilt uitwerken en dat het idee slecht of goed is doet niet ter zaken.
    But that's just my opinion.

    Thanks btw dat jullie mijn aanvulling leuk vinden ^^
    Always good to hear :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Omdat het naar mijn idee te slecht was. Done.
    Ik wil zelf het liefst genieten van mijn verhalen eh.


    Het is nu wel overgekomen dat je het slecht vindt.
    Je hoeft dat niet 100 keer te herhalen. Zoals je al zegt wil je het liefst zelf van je verhalen genieten, dus mag Starkiller dit verhaal ook schrijven om er zelf van te genieten.

    We weten dat je het niet goed vindt, dus ik denk dat je nu beter dit gesprek kunt verlaten, want het wordt zo langzamer hand echt gemeen. Dit topic is niet aangemaakt om andere af te kraken.


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Je spreekt jezelf nu best tegen hoor.
    Niet je intentie om lezers te trekken, maar wel om te kijken of het aantrekkelijk is om te lezen? Dat is hetzelfde alleen dan in andere woorden omschreven.


    Ze bedoeld hiermee dat ze niet perse wilt dat duizenden mensen het gaan lezen, maar het wel fijn zou vinden als op zijn minst een paar mensen het lezen, zodat dat voor haar ook motiverend werkt en zij plezier heeft in het schrijven. als niemand namelijk je verhaal leest dan stoppen mensen al snel, omdat zij geen motivatie vinden. Als men het namelijk niet uit maakt of veel mensen het lezen, dan zullen zij hun verhalen wel in Word schrijven. Quizlet is er namelijk voor bedoeld dat mensen die het een leek verhaal vinden, het kunnen lezen. And now, my darling, zou je je commentaar alsjeblieft iets vriendelijker kunnen houden? De meeste mensen vinden een beetje kritiek oké, maar als ik dit zo bekijk ben je het al de hele tijd aan het afkraken. En my dear, afkraken is heel iets anders dan kritiek of commentaar. Daarbij vind ik het ook eigenlijk niet kunnen dat je gaat zeggen dat het slecht is, en dat vind ik simpelweg gemeen. Dus zou je het alsjeblieft voor jezelf kunnen houden in plaats van het allemaal zo te zeggen? Zo kan het namelijk ook nog gebeuren dat je de TS zodanig kwetst en onzeker maakt over het idee dat zij het helemaal niet meer durft te schrijven, en dat lijkt me niet de bedoeling.


    take me back to the basics and the simple life

    Maar XANTHA (Excuza) het is een goed idee. Het is een samenvatting dus ik snap dat het nog niet super uitgewerkt is. Ik weet niet zeker wie je de hoofdrol wil laten spelen, dat is voor mij nog niet duidelijk. Je zou namelijk twee kanten op kunnen. Je kan voor de jongeren een voor en na doen zodat de lezers wel weten wie ze zijn. Dit laat de lezer wat machtiger voelen, omdat ze meer weten dan de personages zelf. Je kan dan doen tijdens hetgeen wat die jongeren doen ervoor zorgen dat een jongere zijn normale geheugen begint terug te krijgen. Dit is natuurlijk raar aangezien diegene voor zijn/haar gevoel twee levens hebben geleefd. Die jongere kan in paniek raken en de wetenschappers hebben het door. De jongere kan uiteindelijk toch slecht reageren op de proef en zijn lichaam kan beginnen met falen. De wetenschappers zijn dan natuurlijk teleurgesteld en de twee andere vrienden gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Dit maakt het wat spannender en zorgt ervoor dat het niet alleen gaat over misdaden bestrijder maar het geeft iets extra's.
    Het is maar een idee. Ik kreeg het toen ik je samenvatting las :/

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 22:44 ]


    The Clock Is An Illusion And We Are All Trapped In It. Fye • Onism • Astrophe • Alazia