• Hallo iedereen!

    Ik heb vandaag inspiratie gekregen uit mijn droom voor een OP verhaal. Ik vroeg mij af of hier enige interesse voor is 8D

    Na een vreemd, misgelopen schooluitje met de trein veranderd het leven van drie vrienden voor goed. Elk worden ze de ochtend er op wakker in een vreemde omgeving, terwijl ze vastgekoppeld zitten aan een of andere machine. Een wetenschapper komt naar hen toe, en zegt dat het trio verongelukt is en dat ze de nodige dingen hebben moeten doen om ze in leven te houden. Al snel blijkt dat ledematen missen, waarvoor robot ledematen zijn teruggekomen. Maar wanneer ze weg willen, worden ze “uitgezet” door de wetenschappers. Die besluiten dat ze het best de geheugens van de drie vrienden kunnen wissen. Er komen herinneringen voor terug, ze hebben bijvoorbeeld wel herinneringen aan elkaar. Nu alles volledig op rolletjes loopt, komt de ware aard van de wetenschappers naar boven. Ze willen een nieuw volgende generatie mens creëren, een soort supersoldaten/superpolitieagenten die de criminaliteit bestrijden. De drie vrienden zijn de eerste proefpersonen waarbij de operatie geslaagd is.


    Dit is al ongeveer wat ik heb. Ik zou graag jullie mening willen weten over mijn idee. Alvast bedankt voor het bezoeken van dit topic!

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 22:47 ]


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Klinkt bekend in de oren, is het misschien afgeleid van de film 'The Signal'?
    Anyways, het klink heel erg leuk!

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 15:07 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Doet me denken aan The winter soldier met die ledematen! Ik zou het zeker doen!


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Mij doet het eerder denken aan de Disney serie genaamd Lab Rats, ik bedoel maar.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Dit lijkt me echt een superspannend verhaal en ik wel hem echt heel graag lezen!!
    Kun je mij ook even seinen wanneer hij begonnen is?

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 17:49 ]


    'Do it for the vine!'

    Debbiexbijtje schreef:
    Dit lijkt me echt een superspannend verhaal en ik wel hem echt heel graag lezen!!
    Kun je mij ook even seinen wanneer hij begonnen is?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    GreenIeaf schreef:
    Klinkt bekend in de oren, is het misschien afgeleid van de film 'The Signal'?
    Anyways, het klink heel erg leuk!


    Ik denk dat het eerder wat op RoboCop lijkt, maar ja, zo ging mijn droom in grote lijnen ook :Y)

    @Blackfyre het gaat niet echt zo'n standaard misdaadbestrijdingsverhaal worden, vooral omdat de drie vrienden er zelf niet veel keuze in hebben.

    @Debbiexbijtje & Backbiter zeker weten!


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Klinkt leuk Xantha :Y)


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    StarkiIIer schreef:
    (...)

    Ik denk dat het eerder wat op RoboCop lijkt, maar ja, zo ging mijn droom in grote lijnen ook :Y)

    @Blackfyre het gaat niet echt zo'n standaard misdaadbestrijdingsverhaal worden, vooral omdat de drie vrienden er zelf niet veel keuze in hebben.

    @Debbiexbijtje & Backbiter zeker weten!


    In elk misdaadverhaal hebben ze niet echt een keuze schat. Cx En RoboCop zou het ook wel kunnen zijn, maar die is meer robot dan mens en ik verwacht niet de lezers constant uit een robot perspectief willen lezen.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Persoonlijk vind ik het goed klinken, hoewel ik niet echt thuis ben in sci-fi,
    maar ik vind dit wel erg cliché: Ze willen een nieuw volgende generatie mens creëren, een soort supersoldaten/superpolitieagenten die de criminaliteit bestrijden

    Ik zou een diepere reden hierachter zetten en sowieso geloof ik niet zo in dat wetenschappers met deze wetenschap zo nobel zijn om soldaten/agenten te maken die criminaliteit bestrijden xd Als zij soldaten/agenten kunnen maken die beter zijn dan de huidige dan zal er minstens 1 wetenschapper tussen zitten die andere doeleinde heeft xd

    Dit is natuurlijk opbouwend bedoeld, maar viel me gwn op dat de reden te nobel is naar mijn reden om in deze wereld te passen.
    maar dat is slechts mijn mening :d


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Blackfyre schreef:
    (...)

    In elk misdaadverhaal hebben ze niet echt een keuze schat. Cx En RoboCop zou het ook wel kunnen zijn, maar die is meer robot dan mens en ik verwacht niet de lezers constant uit een robot perspectief willen lezen.


    Je hebt het verhaal zelf nog niet eens gelezen. Lijkt me niet dat je aan de hand van een samengevat idee conclusies kunt trekken? Het kan namelijk ook heel anders uitpakken :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Je hebt het verhaal zelf nog niet eens gelezen. Lijkt me niet dat je aan de hand van een samengevat idee conclusies kunt trekken? Het kan namelijk ook heel anders uitpakken :/


    Een robot voert opdrachten uit en is gevoelloos(in fictie vaak minder), dus als POV heb je er dan weinig aan.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Een robot voert opdrachten uit en is gevoelloos(in fictie vaak minder), dus als POV heb je er dan weinig aan.


    "..Al snel blijkt dat ledematen missen, waarvoor robot ledematen zijn teruggekomen."

    Klinkt naar mijn idee niet als een robot, dus gok niet dat ze dan gevoelloos zijn. Dus als POV heb je er dan wel degelijk wat aan.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Blackfyre schreef:
    (...)

    In elk misdaadverhaal hebben ze niet echt een keuze schat. Cx En RoboCop zou het ook wel kunnen zijn, maar die is meer robot dan mens en ik verwacht niet de lezers constant uit een robot perspectief willen lezen.


    Zoals ik al zei, het verhaal zelf is nog in ontwikkeling. Bovendien ben ik ook niet van plan om standaard vanuit één perspectief te schrijven.

    @Xerxes Bedankt voor je mening! Het is inderdaad wel cliché als ik het zo terug lees, maar ik ben er nu iets op aan het bedenken (:


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    StarkiIIer schreef:
    (...)

    Zoals ik al zei, het verhaal zelf is nog in ontwikkeling. Bovendien ben ik ook niet van plan om standaard vanuit één perspectief te schrijven.

    @Xerxes Bedankt voor je mening! Het is inderdaad wel cliché als ik het zo terug lees, maar ik ben er nu iets op aan het bedenken (:


    No problem. :)
    Je zou iets kunnen doen met een tweestrijd bij de wetenschappers, dat de een de criminaliteit wilt bestrijden en de ander de agenten en soldaten (vanwege meer macht, geld of een traumatisch verleden?). De reden waarom de wetenschappers mensen in halfrobot's veranderen is echt erg belangrijk voor dit plot, dus hier over zal ik echt goed over nadenken. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Xerxes schreef:
    (...)

    No problem. :)
    Je zou iets kunnen doen met een tweestrijd bij de wetenschappers, dat de een de criminaliteit wilt bestrijden en de ander de agenten en soldaten (vanwege meer macht, geld of een traumatisch verleden?). De reden waarom de wetenschappers mensen in halfrobot's veranderen is echt erg belangrijk voor dit plot, dus hier over zal ik echt goed over nadenken. :)


    Hm, ik denk dat ik daar wel wat mee kan :Y) Bedankt!


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."