• Ja, ik ben naar Zammer Lochputz geweest, een klamm.
    Deze klamm had een ontzettend mooi verhaal aan zich verbonden en die wilde ik graag met jullie delen. Het verhaal is op het internet eigenlijk alleen maar in het Duits te vinden, maar ik heb een poging gedaan het te vertalen. In de werkelijkheid is het verhaal gedetailleerder, maar het gaat om het idee c;

    In de Zammerloch-Klamm woonde ooit een oude smid. Zijn vrouw was vele jaren geleden gestorven. Dat maakte van hem een verbitterde en eenzame man. Maar op een dag keek hij naar de grote waterval waar een mooie stralende licht vandaan kwam. Daar zag hij een vrouw, een nimf. De eenzame oude man begon met de mooie nimf praten en vertelde haar over zijn eenzaamheid. De nimf kwam bij hem te wonen in de oude smidse als zijn dochter. Zo leefden ze vele jaren samen.
    De schoonheid van het meisje bleef natuurlijk niet onopgemerkt en de herder van Lochalm werd ook verliefd op haar. Hij vroeg de smid aan de hand van zijn dochter. De smid wilde de dochter beslist niet laten gaan en gaf hem daarom 3 taken. De herder slaagde alle taken te volbrengen, maar toen hij terugkeerde naar het huis van de smid om de hand van de nimf te vragen, bleek dat de smid de brug had gesaboteerd waardoor de herder in de kloof viel en stierf. De hemel verduisterde, er sloeg een bliksem in en de smid werd levend verbrand samen met zijn bezittingen.
    De nimf en de herder zijn herenigt in een rots waar een stierenkop en een mooi vrouwenhoofd te zien zijn.



    Nog wat foto's die ik zelf heb gemaakt:





    26 - 02 - '16

    Gaaaaf!


    take me back to the basics and the simple life

    Fantastisch verhaal en mooie foto's. Ik zie alleen het hoofd en de kop niet terug


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Astriferous schreef:
    Fantastisch verhaal en mooie foto's. Ik zie alleen het hoofd en de kop niet terug


    Nee, die heb ik helaas ook niet op de foto :c
    We zijn kennelijk een stukje misgelopen in de route en daardoor heb ik dat gedeelte niet. Ik zal even op google kijken voor een foto daarvan ^^



    De onderste uitstulping moet het hoofd van de vrouw/nimf voorstellen en bovenste de stierenkop.


    26 - 02 - '16

    Aaah, dat is jammer. Het ziet er wel vet uit.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ja, vind 't zelf ook best wel jammer :c
    Maar ja, het was al een hele ervaring om dit alles te zien c;

    [ bericht aangepast op 31 juli 2015 - 16:00 ]


    26 - 02 - '16

    Wauw! Wat een tragische gebeurtenis maar schattig einde. Gelukkig zijn ze toch nog een beetje samen dan. Prachtige foto's ook!

    Dankjewel (bloos)


    26 - 02 - '16

    Oeh, mooi


    16 - 09 - '17

    Thank you c;


    26 - 02 - '16