• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:24 ]

    Dat klinkt als een hele vervelende situatie, ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Ik zou als ik jou was alleen wel goed nadenken of het dan wel echt goede vrienden zijn, want vrienden horen je natuurlijk te steunen in je 'proces' (ik weet niet of dit het juiste woord is, sorry als het niet goed is ofzo) en horen er voor je te zijn no matter what. Steunen ze je daar wel in? En het klinkt niet goed dat ze die dingen en opmerkingen over je maken, misschien helpt een keer een goed gesprek? En anders zou ik aanraden goed na te denken of het wel echt goede vrienden zijn..

    irisjx schreef:
    Dat klinkt als een hele vervelende situatie, ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Ik zou als ik jou was alleen wel goed nadenken of het dan wel echt goede vrienden zijn, want vrienden horen je natuurlijk te steunen in je 'proces' (ik weet niet of dit het juiste woord is, sorry als het niet goed is ofzo) en horen er voor je te zijn no matter what. Steunen ze je daar wel in? En het klinkt niet goed dat ze die dingen en opmerkingen over je maken, misschien helpt een keer een goed gesprek? En anders zou ik aanraden goed na te denken of het wel echt goede vrienden zijn..


    Ja dat is ook waar, verders doe ik alles met ze, praat ik met alles over ze. Maar echt steunen doen ze me niet.

    Wow, sorry hoor, maar als ze dat soort dingen doen zonder dat je dat wil, is dat gewoon aanranding. Misschien is het toch tijd om nieuwe mensen op te zoeken om mee om te gaan, want dat ze dat bij je doen kan echt niet. Dat is gewoon respectloos.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Wow, sorry hoor, maar als ze dat soort dingen doen zonder dat je dat wil, is dat gewoon aanranding. Misschien is het toch tijd om nieuwe mensen op te zoeken om mee om te gaan, want dat ze dat bij je doen kan echt niet. Dat is gewoon respectloos.


    Ik heb dan ook zijn ouders gebelt. Ik vind het zelf ook niet kunnen.

    LaughingJack schreef:
    (...)

    Ik heb dan ook zijn ouders gebelt. Ik vind het zelf ook niet kunnen.


    Oké beter. Dat hoef je echt niet toe te laten. Soms zijn ze moeilijk te vinden, maar er zijn ook echt wel mensen op deze wereld die jou wel normaal zouden behandelen en waar je vrienden mee kan zijn. Je moet je niet zo laten misbruiken, omdat zij de enige lijken die met je om willen gaan. Je bent vast een hartstikke aardige jongen. Ik zou hierom één keer nog met ze proberen te praten en ze ervan te overtuigen dat ze zo niet met jou om horen te gaan en als ze daar niet naar luisteren afkappen die handel. Je verdient respect, net als ieder ander mens.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Wow, sorry hoor, maar als ze dat soort dingen doen zonder dat je dat wil, is dat gewoon aanranding. Misschien is het toch tijd om nieuwe mensen op te zoeken om mee om te gaan, want dat ze dat bij je doen kan echt niet. Dat is gewoon respectloos.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik snap dat je het fijn vind om goede vrienden bij je te hebben, maar ik ben het wel met de meesten eens. Als het echte vrienden waren dan hadden ze respect voor je en zouden je ze steunen en dan zouden ze hun eigen behoeftes inhouden omdat ze jou respecteren. Maar aangezien ze dat niet doen moet je jezelf echt afvragen of je nog wel bevriend met ze wil zijn. En als je ergens nog wel vrienden met ze wil blijven, houdt het dan op afstand. Want als je goed met ze kan praten snap ik wel als je het lastig vindt om ze los te laten en nieuwe vrienden te zoeken.
    Maar als je merkt dat ze jou niet accepteren en respecteren zoals jij bent dan zou ik als ik jou was, geen vrienden meer met ze zijn. Maar die keus is aan jou.


    “I like nonsense, it wakes up the brain cells. Fantasy is a necessary ingredient in living.” Dr. Seuss