• Hi c:

    Ik doe dit niet vaak, dus sorry voor enige onduidelijkheid, of als het verkeerd staat of zo :')

    Eerder deze week kwam ik op een leuk verhaalplot. Maar ik heb er geen idee van of het nog wel origineel is, en/of mensen het nog wel de moeite zouden vinden om het te lezen.
    Ook wil ik het een OP maken, of dat overweeg ik toch sterk, en dat is voor mij een 'nieuw vakgebied' zeg maar, aangezien ik normaal altijd fanfictie schrijf (:.

    Dus, jullie mening wordt enorm gewaardeerd! ( Het plot vind je in de spoiler c:, hopelijk is het duidelijk! )


    Het verhaal is lichtjes gebaseerd op het principe van de film 'In Time', waar mensen een horloge om hun pols hebben, en waar tijd een betaalmiddel is.
    Maar, in mijn verhaal, zullen de horloges worden vervangen door zandlopers, die allemaal op één plek verzameld zijn. Niemand weet precies waar die plek is, en door wie deze plek wordt 'onderhouden' zeg maar.
    In die wereld, is er ook een soort van zwarte markt, waar mensen die er niet zo goed opstaan hun 'zand' kunnen doorverkopen, om zo voor hun familie / zichzelf te kunnen zorgen. Hierdoor hebben de rijkste mensen van de bevolking zo goed als het eeuwige leven.
    Ook had ik nog de 'leuke' additie, dat wanneer iemand erg plots sterft, zonder reden, zijn zandloper omver is gestoten, en daardoor zijn tijd is opgeraakt.
    Mijn verhaal gaat zich vooral focussen op een jongen, wiens vriendin op zo een plotse manier om het leven is gekomen. Maar al snel komt hij erachter dat dit niet een ongelukje was, maar met opzet is gebeurd. ( Hoe hij hier achter komt moet ik nog goed uitwerken (: ) Hij gaat opzoek naar de dader, en komt zo verwikkeld in de wereld van de rijke onsterfelijken.
    Een mogelijke, en erg simpele titel, is 'Hourglass'.


    soul made of stardust and chaos.

    Ik vind het een heel erg leuk idee ^^
    Ik heb de film niet gezien, maar vind het een origineel idee.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Ik vind het een heel erg leuk idee ^^
    Ik heb de film niet gezien, maar vind het een origineel idee.


    Yay, dankje!

    Het is echt best wel een goede film c:. Het concept sprak me gewoon ook heel erg aan haha!


    soul made of stardust and chaos.

    Fisher schreef:
    Ik vind het een heel erg leuk idee ^^
    Ik heb de film niet gezien, maar vind het een origineel idee.


    26 - 02 - '16

    Ik heb de film In Time gezien, maar als je niet gezegd had dat het op de film gebaseerd was, had ik het waarschijnlijk niet geweten :') Ik vind het iig een heel leuk en origineel idee. Als je het online zou zetten, zou ik het misschien zelfs willen lezen (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:
    Ik heb de film In Time gezien, maar als je niet gezegd had dat het op de film gebaseerd was, had ik het waarschijnlijk niet geweten :') Ik vind het iig een heel leuk en origineel idee. Als je het online zou zetten, zou ik het misschien zelfs willen lezen (:



    Haha, naja ik kreeg het idee erdoor, dus vond het maar zo eerlijk dat ook even te vermelden n.n
    Aahw dankje! Dat is heel erg lief om te zeggen c:.


    soul made of stardust and chaos.

    Ohhhh In Time! Ik heb hier op Quizlet een tijd terug ook een verhaal gestart dat op deze film gebaseerd is, maar dat staat momenteel even op pauze. Ik ben van mening dat je vooral moet schrijven wat je leuk vindt om te schrijven en vind dit (logischerwijs haha) een heel leuk plot. :)


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    Ohhhh In Time! Ik heb hier op Quizlet een tijd terug ook een verhaal gestart dat op deze film gebaseerd is, maar dat staat momenteel even op pauze. Ik ben van mening dat je vooral moet schrijven wat je leuk vindt om te schrijven en vind dit (logischerwijs haha) een heel leuk plot. :)


    Echt? Daar ga ik eens naar kijken als ik tijd heb! (Je vind het toch niet erg als ik een gelijkaardig concept uitwerk? Just to be sure haha!)

    Het lijkt me wel een uitdaging c:. Zeker omdat ik normaal dit soort verhalen niet schrijf! En bedankt!


    soul made of stardust and chaos.

    WlLD schreef:
    (...)

    Echt? Daar ga ik eens naar kijken als ik tijd heb! (Je vind het toch niet erg als ik een gelijkaardig concept uitwerk? Just to be sure haha!)

    Het lijkt me wel een uitdaging c:. Zeker omdat ik normaal dit soort verhalen niet schrijf! En bedankt!
    Uit mijn hoofd gezegd heb ik hem op het moment op inactief, helaas, haha. En nee, absoluut niet hoor! (: Zoals ik al zei heb ik hem al een lange tijd op pauze staan en zelfs als dat niet zo zou zijn, zou het van de zotte zijn als ik een idee dat niet van mij is, zou proberen te 'claimen' haha. Daar komt nog bij dat het me ook heel erg leuk lijkt om te lezen, dus ik hoop dat je je weg vindt in het plot, zodat we het snel op Q mogen lezen! (nerd)


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    (...)Uit mijn hoofd gezegd heb ik hem op het moment op inactief, helaas, haha. En nee, absoluut niet hoor! (: Zoals ik al zei heb ik hem al een lange tijd op pauze staan en zelfs als dat niet zo zou zijn, zou het van de zotte zijn als ik een idee dat niet van mij is, zou proberen te 'claimen' haha. Daar komt nog bij dat het me ook heel erg leuk lijkt om te lezen, dus ik hoop dat je je weg vindt in het plot, zodat we het snel op Q mogen lezen! (nerd)


    Ooh oké! Wel, laat mij ook zeker weten wanneer 'ie terug online komt c:. Ik wil al een tijdje meer OP lezen haha!
    Heel erg bedankt!


    soul made of stardust and chaos.

    Atrox schreef:
    Ik heb de film In Time gezien, maar als je niet gezegd had dat het op de film gebaseerd was, had ik het waarschijnlijk niet geweten :') Ik vind het iig een heel leuk en origineel idee. Als je het online zou zetten, zou ik het misschien zelfs willen lezen (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Super leuk!! Ik zeg doen!! De zandlopers maken het juist heel eigen!

    Ik weet niet of je Person of Interest kent (serie) maar hier is een bepaalde machine en die wil iedereen besturen en iedereen is op zoek naar die plaats (iedereen is een beetje overdreven haha, iedereen die ervan weet) en niemand vindt hem en dat is heel spannend. Dus zeker een plus voor je verhaal denk ik!

    Ook dat omstoten is heel goed, pakkend. Mooi detail.

    Ik ben erg benieuwd, ik zou een linkje als het online staat helemaal niet erg vinden :$

    Heel veel succes en plezier natuurlijk! (flower)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Jaa leuk idee! Ik vond de film in time ook erg leuk dus dat zou ook wel goed komen met dit verhaal!


    Treat people with kindness

    Perffect schreef:
    Super leuk!! Ik zeg doen!! De zandlopers maken het juist heel eigen!

    Ik weet niet of je Person of Interest kent (serie) maar hier is een bepaalde machine en die wil iedereen besturen en iedereen is op zoek naar die plaats (iedereen is een beetje overdreven haha, iedereen die ervan weet) en niemand vindt hem en dat is heel spannend. Dus zeker een plus voor je verhaal denk ik!

    Ook dat omstoten is heel goed, pakkend. Mooi detail.

    Ik ben erg benieuwd, ik zou een linkje als het online staat helemaal niet erg vinden :$

    Heel veel succes en plezier natuurlijk! (flower)


    Aahw dankje!

    Ik heb al wel eens van de serie gehoord! Maar ik kijk er momenteel al zoveel hahah, ik ga het zeker wel aan mijn lijstje met 'nog te bekijken' toevoegen n.n

    Als ik eraan denk, zal ik zeker een link plaatsen c:. Maar het kan nog eventjes duren voor ik eraan begin, aangezien ik nog een cover enzo moet hebben n.n Maar erg bedankt voor je mening!


    soul made of stardust and chaos.

    Nadine23x schreef:
    Jaa leuk idee! Ik vond de film in time ook erg leuk dus dat zou ook wel goed komen met dit verhaal!


    Yes c: Bedankt voor je mening!


    soul made of stardust and chaos.

    Zeker kijken! Ik ben al bij seizoen 3 hihi. Maar ik begrijp dat je een lijstje hebt haha, same here.

    Geen probleem anders, ik stuit er vast wel eens op (:


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.