• Ik krijg 's avonds altijd de beste ideeën voor verhalen, maar ik kon toen natuurlijk niet meer op de computer, dus nu pols ik maar even of het een goed idee is. c: Het klinkt misschien cliché, maar ik denk dat ik er wel wat mee zou kunnen doen.

    Ambrosia (dat betekent onsterfelijk in het oudgrieks) heeft een speciale gave: Ze kan haar lichaam verlaten wanneer ze dat wil. Haar lichaam is een soort omhulsel dat enkel dient zodat mensen geen vragen zouden stellen, iets waarmee ze kan leven zonder vragen en om gezien te worden. Wanneer ze haar lichaam verlaat, is ze onzichtbaar.
    Wanneer ze op een nacht besluit haar lichaam weer te verlaten, kan ze het niet terugvinden. Overal gaat ze ernaar op zoek, maar ze vind het niet terug. Uiteindelijk hoort ze haar naam vallen, in de context 'Ambrosia is dood. Ze hebben haar lijk uit het ziekenhuis gehaald en morgen wordt ze begraven.' Doodsbang speurt ze alle mortuaria in de omgeving af, maar ze vind het niet terug.
    Uiteindelijk vindt ze haar graf wel terug, maar als ze dan eenmaal terug in haar lichaam wil kruipen, kan ze niet meer uit de kist: Ze ligt begraven. Zal het haar lukken uit de kist te raken? Hoe kan ze mensen laten weten dat ze niet dood is? En hoe lang kan Ambrosia leven zonder haar lichaam?


    Ik heb het nog niet geheel uitgewerkt, maar ik vroeg me af of het aansprak?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2015 - 11:57 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hmmm, ik vindt het wel leuk klinken hoor ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Klinkt wel goed! Maar het lijkt voor mij wel moeilijk om het te schrijven, vooral dan als ze in de kist ligt.
    Maar zeker een leuk idee! Zeker uitwerken (: !


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    Klinkt wel goed! Maar het lijkt voor mij wel moeilijk om het te schrijven, vooral dan als ze in de kist ligt.
    Maar zeker een leuk idee! Zeker uitwerken (: !


    Daar zat ik ook wat mee, haha. Ze is like echt de hele tijd alleen en dat moet supermoeilijk zijn om te schrijven, denk ik. Geen dialogen, enkel beschrijvingen, want niemand kan d'r zien. En het uit andere opzichten doen, gaat ook niet, want die hebben geloof ik niet veel anders dan verdriet, lol. Ik zou wel kunnen doen dat er één iemand is die Ambrosia kan zien/horen en haar wil helpen of zo?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Beauregard schreef:
    Hmmm, ik vindt het wel leuk klinken hoor ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Naoko schreef:
    (...)

    Daar zat ik ook wat mee, haha. Ze is like echt de hele tijd alleen en dat moet supermoeilijk zijn om te schrijven, denk ik. Geen dialogen, enkel beschrijvingen, want niemand kan d'r zien. En het uit andere opzichten doen, gaat ook niet, want die hebben geloof ik niet veel anders dan verdriet, lol. Ik zou wel kunnen doen dat er één iemand is die Ambrosia kan zien/horen en haar wil helpen of zo?

    Anders kan je ook flashbacks enzo doen ^^ of dat ze gaat hallucineren wat haar vrienden zouden zeggen, of dat iemand haar graf bezoekt en ze dat kan horen.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Klinkt best interessant Leah. Ik heb nog nooit van iets dergelijks gehoord of zoiets gelezen!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Firenzee schreef:
    Klinkt wel goed! Maar het lijkt voor mij wel moeilijk om het te schrijven, vooral dan als ze in de kist ligt.
    Maar zeker een leuk idee! Zeker uitwerken (: !


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het is wel erg origineel vind ik, en zeker interessant

    Klinkt interessant! Origineel idee ook, ik zou het zeker lezen.
    Ik denk dat het wel pittig is om te schrijven, maar het resultaat is dan wel heel boeiend. Het is nou eenmaal anders dan anders en dat vind ik altijd positief.

    Als je besluit het te gaan schrijven, wil je me dan waarschuwen als het online staat? (:


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.