• Ja, ik ben zóóóó ontzettend opgelucht! Ik ga namelijk volgend jaar in Amsterdam studeren en ik zat nog een beetje benauwd met een kamer in Amsterdam vinden.
    En na vandaag heb ik eindelijk een kamer! Maar wat een turbulente dag, sjees.

    We gingen namelijk eerst naar een kamer in Diemen. Mijn vader, ik en nog anderen die uitgenodigd waren om te bezichtigen stonden te wachten op de bewoner. Twee ouders van een meisje dat op vakantie was waren al naar het "hoofdkantoor" van de beheerder gegaan en er werd gezegd dat de bewoner wist dat hij een bezichtiging had. Vervolgens kwam de jongen niet opdagen en is één van ons weer naar het hoofdkantoor gegaan. Toen heeft de beheerder een vergelijkbare kamer laten zien en de verdere afdeling van de kamer. Op zich was ik wel onder de indruk, maar de andere bezichtigden waren nummer één en twee op de wachtlijst, waardoor ik niet veel kans zou maken.
    Gelukkig had ik nog een andere kamer open staan om te bezichtigen, maar daar moest ik nog de sleutel van ophalen bij het hoofdkantoor van de huisvestigingsvereniging DUWO. Eenmaal daar aangekomen vraag ik dus of ik die kamer mag bezichtigen, alleen ontstaat er weer een probleem: de sleutel is niet vindbaar. Beheerders worden gebeld: geen idee waar het is. De kamereigenaar neemt niet op. Vervolgens stelt de mevrouw aan de balie voor om andere huisgenoten proberen te bellen, zodat ik in ieder geval íéts kan zien van het huis wat ik wilde bezichtigen. Lukt ook niet. Ik begin een beetje de moed op te geven, want we komen ook niet echt verder. Mevrouw van de balie loopt weer even weg en komt ineens terug met een hele andere vraag:
    'Ben je toevallig geïnteresseerd in een zelfstandige woning?'
    Ik, overdonderd: 'Eh, ja?'
    Nou, blijkbaar zijn er in de buurt van de kamer die ik wilde bezichtigen nieuwe "containers" met eenmanswoningen gebouwd. Er waren nog een aantal kamers beschikbaar: 21 m2, best een duur prijsje, maar ik kan huurtoeslag aanvragen, waardoor het weer een behoorlijk schappelijk prijsje zou worden. We hebben de sleutel aangenomen, zijn de woning gaan bekijken (voorbeeldwoning, de woning die ik krijg is nog niet helemaal af). Ik helemaal verkocht, acceptatieformulier ingevuld en nu heb ik per 1 augustus een kamer in Amsterdam! Bij de Bijlmer ArenA. *O*
    Zoals mijn vader al zegt: een geluk bij een ongeluk!

    Iemand vandaag ook zo'n succesvolle dag gehad?


    Deep inside, I've never felt alive

    Thats so awesome! Gefeliciflapstaart!


    The truth is out there.

    Leuk! Gefeliciteerd! (hoera)

    Gefeliciteerd! Ik zit op kot in Leuven (:


    What would Emma do?

    Awesome, proficiat! :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gefeliciteerd!


    26 - 02 - '16

    Dankjulliewel! (bloos)


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat een geluk! Gefeliciteerd (:


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Gefeliciteerd!

    Wat fijn dat er blijkbaar ook een zelfstandige woning nog was. Wel lullig dat de bezichtingen niet door gingen, zoiets moet je toch wel goed regelen en ervoor zorgen dat je er bent of dat iemand anders het doet.

    Waar precies bij de Bijlmer (Arena)? (Aangezien ik in Amsterdam woon en de Bijlmer en omgeving wel ken) (De Bijlmer Arena is voor mij trouwens het gebied van het station tot net na de Amsterdam Arena, de rest is gewoon de Bijlmer).

    [ bericht aangepast op 17 juli 2015 - 19:15 ]


    Physics is awesome

    Gefeliciteerd! Ik heb in Bijlmer een keer een kamer ineen container blok gezien x) [/ moest ik aan denken] Waar in Amsterdam staat je school??

    Wat fijn Sofie! Het lijkt me inderdaad hels een kamer in Amsterdam te vinden, want Groningen was al niet echt een pretje. Nu lijkt het mij persoonlijk niet heel fijn in een eenpersoonswoning te leven, want ik hou gewoon te erg van contact met anderen, maar het klinkt behoorlijk goed.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Leuk! Gefeliciteerd!


    Tell me about it, stud.

    Dankjewel allemaal!
    Emma: Ik ga maar de UvA, en dan specifiek het Science Park. Dat is Zuid-Oost.
    Margot: ik moet zeggen dat ik zelf liever ook in een afdeling zit met gedeelde keuken (en evt gedeelde badkamer), maar ik ben al sinds eind april aan het zoeken en ik kreeg deze kans eindelijk in mijn schoot geworpen. Dan zeg je liever geen nee. En ik kan altijd nog op zoek gaan naar een gedeelde woning als ik het liever heb ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ah, jaloers! Niet op de manier waarop je je kamer hebt (beetje stress), maar het resultaat mag er zijn. Ik zou zo zo graag een eenpersoonswoning hebben, maar helaas zit ik op 9m2 zonder woonkamer en een ranzige keuken. En dan zit je ook nog in Amsterdam! Echt heel fijn voor je, en alvast veel succes met de studie en zo! Vita zit er trouwens ook. ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ethan schreef:
    Dankjewel allemaal!
    Emma: Ik ga maar de UvA, en dan specifiek het Science Park. Dat is Zuid-Oost.
    Margot: ik moet zeggen dat ik zelf liever ook in een afdeling zit met gedeelde keuken (en evt gedeelde badkamer), maar ik ben al sinds eind april aan het zoeken en ik kreeg deze kans eindelijk in mijn schoot geworpen. Dan zeg je liever geen nee. En ik kan altijd nog op zoek gaan naar een gedeelde woning als ik het liever heb ^^


    Je hebt helemaal gelijk. Gewoon vanuit je woning naar iets nieuws zoeken als het je niet bevalt. Dat zal ook wel makkelijker gaan als je er al woont en er mensen kent!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Palinoia schreef:
    Awesome, proficiat! :3


    16 - 09 - '17