• Laat hieronder achter!

    Voldemort for sure!:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Luna :3 Al vind ik Neville en Bellatrix bijvoorbeeld ook geweldig. En in de film Barty Crouch Jr :Y)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Hm, waarschijnlijk Luna.

    Fred, George en Luna toch wel.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Luna


    Our brains are sick, but that's okay.

    Snape, Lucius, Draco, Voldie & Luna *O*


    Life is a beautiful struggle

    Lupin, Hermione, Snape and Bill (:


    The truth is out there.

    Pfuh, ik weet het niet zo goed. Luna, Anderling, Sneep, Hermelien. Ginny in ieder geval absoluut niet, lol.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    Pfuh, ik weet het niet zo goed. Luna, Anderling, Sneep, Hermelien. Ginny in ieder geval absoluut niet, lol.

    Ik vind Ginny in de boeken geweldig, in de films... not so much. Ik ship ook echt alleen de boek
    Hinny.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BIack schreef:
    (...)
    Ik vind Ginny in de boeken geweldig, in de films... not so much. Ik ship ook echt alleen de boek
    Hinny.


    Ik vind haar veel te perfect. Like really Mary Sue. Ik zoek even iets wat iemand ooit over d'r zei, want ik ben het er wel mee eens.

    Okay, ik heb niet snel kritiek op JKR d'r schrijven, maar met Ginny slaat ze echt de plank volledig mis. In London had ik een discussie over het hekel hebben aan bepaalde characters. Uiteindelijk was de conclusie dat je Characters in 2 groepen in kan delen. "Character you hate and are supposed to hate" (Denk aan personages als Peter Pettigrew, JKR heeft hem geschreven om een hekel aan hem te hebben.) en "Characters you hate, but are supposed to like." Voor mij valt Ginny in die laatste groep.

    Ginny begint als meisje dat enorm tegen Harry op kijk en niet normaal kan praten als hij in de buurt is. In de loop van tijd komt ze steeds meer los. Tenminste, dat gold voor de eerste 4 boeken. In OotP is Ginny ineens dat kick-ass meisje dat door de hele school aanbeden wordt. En hier gaat Rowling verschrikkelijk de fout is, want Ginny is daardoor een enorme Mary Sue. Ze scoort zo hoog op het Mary Sue vlak.

    Uiterlijk; Op zich is Ginny's uiterlijk niet zo heel bijzonder. Ze is een redhead, iets knapper dan gemiddeld, bruine ogen, sproeten en niet zo heel groot. Dit alles maakt haar geen Mary Sue, de reacties van de anderen op haar echter wel. Heel veel jongens vinden haar knap, zelf een kieskeurig iemand als Blaise Zabini, die blijkbaar normaal gesproken bloodtraitors verafschuwd. (Add daarbij dat Ginny extreem veel op Lily lijkt, en het wordt lichtelijk creepy)

    Innerlijk; Ginny is fierce en laat niet met zich sollen. Ook daar is niets mis mee, Hermione excepteert ook geen crap, maar het wordt continu benadrukt hoe speciaal dit is bij Ginny.

    Skillz; Quidditch, curses, humor, leiderschap, magic skillz, pranks, de lijst van Ginny's skills gaat nog wel even door. Opnieuw vinden we al deze eigenschappen ook bij andere characters (Harry is hier een goed voorbeeld van, hij heeft ook zo'n beetje al deze skills.), maar bij Ginny komen ze allemaal uit het niets. Ze zou al jaren extreem bezig zijn met Quidditch, terwijl we daar helemaal niets van merken. Tijdens de Quidditch World Cup is ze in shock als eens speler gewond raakt, bemoeit ze zich niet met gespreken over Quidditch en zelfs Hermione lijkt meer intresse te tonen. En dan ineens blijk Ginny al JAREN aan Quidditch te doen. Whut?

    Het overal mee wegkomen; Van kleine beledigingen tot het cursen of het in vliegen op leerlingen. Ginny komt letterlijk overal mee weg. Ze maakt rotopmerkingen naar Ron en zelfs naar Harry en Hermione, maar weinig mensen lijken het onterecht te vinden. Ze curset haar medeleerlingen en wordt daar gepresen voor door Slughorn. Ze vliegt in op Zacharias Smith, maar schijnt er geen straf aan overgehouden te hebben. Als Harry zoiets gedaan zou hebben zonden er gelijk 100 punten van Gryffindor afgetrokken worden en zo hou een maand lang iedere dag detention hebben.

    In PS zegt Dumbledore iets als: "What happened between you and Professor Quirrell down there is an absolute secret, so obviously the whole school knows." en laat Ginny nou net betrokken zijn bij een soort gelijk event in CoS. Toch horen we er daarna niets meer over. Ginny wordt (in tegenstelling tot Harry) niet de oren van de kop gevraagd, de mensen die aangevallen zijn nemen haar niets kwalijk en niemand komt d'r nog op terug. Natuurlijk krijgen we niet alles mee, omdat de boeken uit Harry's PoV zijn geschreven, maar dan nog.

    Okay TL;DR: Ik vind Ginny nogal een Mary Sue, omdat ze overal mee weg komt, mensen die een hekel aan d'r moeten hebben d'r als knap beschrijven en ze iets te veel skillz (die uit het niets komen) heeft, for my liking. Ze is mijn minst favoriete personage.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2015 - 14:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cordon schreef:
    Voldemort for sure!:Y)



    jij kon zo doorgaan voor dooddoener xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ik vind the characters in de boeken veel beter...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Naoko schreef:
    (...)[/i]

    Yep, daar zit inderdaad wat in, ik heb het echter nooit zo bekeken tbh


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Resilience schreef:
    Hermoine c;


    16 - 09 - '17