Elles glimlachte breed.
"Wauw! Dankjewel, Io!" Meteen vloog ze in een innige omhelzing.
"Graag gedaan," glimlachte ze enthousiast.
"Ik open hem wel als we het samen even rustiger hebben," zei ze en trok haar op verzoek mee naar boven.
"Ja, tuurlijk wil ik mijn kamer tonen!" Ze keek even rond en zag Lynn en Elisa al druk in de weer.
"Ik toon Io even mijn kamer, verwelkomen jullie de gasten even? Ik ben zo terug," glimlachte ze en trok Io mee naar boven.
"Ja, natuurlijk," riep Elisa iet wat sarcastisch, maar ze waren alweer te hoog om dat te horen.
"Dit is het verdiep van ouders en oma," vertelde ze, maar ae bleef niet staan en rende naar het volgende verdiep.
"Dit van mijn zussen en broers en net onder het dak is de mijne. Ik heb heel dit verdiep," zei ze smalend. "Tadaa!" Met gestrekte armen toonde ze haar kamer en legde het cadeautje op haar bureau.
"Wauw! Wat leuke kamer," zei Io enthousiast.
"Dankjewel," glimlachte Elles. "Ik toon je wel even de circuskamer." Samen wandelde ze de andere grote kamer in, die nu zo goed als leeg was. Alle spullen waren opzij geschoven.
"Deze is ruim! Oh, je hebt een airtrack! Super voor overslag te oefenen!" riep Io enthousiast uit.
"Jep, al gebruik ik die niet vaak meer. Hij maakt ook vreselijk vel lawaai. Blijf je slapen vannacht? Ja toch?!" Io knikte bevestigend.
"De mensen die blijven slapen zullen hier of in mijn kamer liggen. Of in de tuin, als ze te dronken zijn om de trap op te rennen," voegde ze er snel aan toe.
"Aah, ik heb er zin in!" kirde Io. "Laten we eens gaan kijken waar iedereen blijft." Er klonken al heel wat stemmen beneden en Elles ging even aan het raam kijken. Al verscheidene auto's blokkeerde de oprit en de meeste moesten alweer terugrijden om een parkeerplaats te vinden.
"Oh wauw, die zijn er ook snel!" Ze trok Io weer naar beneden, zo snel ze kon op haar hpge hakken.
"Gefeliciteerd, Elles!" Meteen kreeg ze drie smakkerds op haar wang van mensen die ze nauwelijks meende te kennen.
"Bianca, ik zit bij je bij chemie," zei ze als antwoord op de vragende uitdrukking van Elles. Ze knikte even snel en nam onhandig het tasje aan.
"Veel plezier hier!" wenste ze Bianca toe en trok Io mee naar de keuken.
"Hoeveel mensen komen er?" vroeg Io doelend op mensen zoals Bianca.
"Eh, veel? Elisa stelde de lijst op," zei ze met getuitte lippen. "Laten we hen eens opzoeken..."
Ze keek even zoekend rond en zag haar in wat verderop in de keuken staan.
"Dat moet ze zijn," zei Io. Deze keer was het Io die haar meetrok.
"Hoi, we zijn terug," meldde ze vrolijk. Elisa rolde even met haar ogen.
"Net op tijd anders had ik die Reagan meid haar haar nog in de fik gestoken. Hoe dan ook, Elle, ga naar de oprit en verwelkom de gasten. Het begint drukker te worden," commandeerde ze haar en maakte een wegwerpgebaar dat ze moest gaan.
"Kom je mee?" vroeg Elles en trok Io al mee de richting uit.
"Prima, dan leer ik nog wat mensen kennen," glimlachte ze. Onderweg daarnaartoe kwamen er weer een paar nieuwe mensen bij die Elles begroette en feliciteerde. De pakjes dropte ze ergens onhandig in een hoekje.
"Hallo, welkom. Graag op de gelijkvloers, kelder of tuin blijven. Veel plezier," herhaalde ze haar zin die ze naderhand al beu begon te worden.
"Het gaat beginnen," smaalde ze enthousiast en begroette nog wat mensen die binnenkwamen. De deur werd zowat platgelopen.
Pak dat Alex en Max al binnen zijn.
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys