• Well hello there,

    Aangezien ik met trots kan zeggen dat ik gisteren ben afgestudeerd, mag ik als beloning een reisje maken naar New York van mijn ouders. Het was een onderlinge overeenkomt aangezien ik van mijn 12 tot mijn 14 zwaar gepest ben geweest en niet langer de motivatie had om mijn best te doen op school. Dussss...Eindelijk is het zo ver!!
    Van 3 tot 8 september ga ik dus met mijn meter (iemand die een tweede moeder/zus voor me is), naar New York en ik heb het voor het zeggen. Dat wil dus zeggen dat ik helemaal zelf mag beslissen wat we juist allemaal gaan bezoeken. We zitten beperkt met de tijd en aangezien ik nog nooit Europa heb verlaten, weet ik niet zo erg goed wat er juist allemaal de moeite is om te bezoeken in New York. Daarom dat ik hier ook eens rond kom horen.

    Ik heb zelf al enkele dingen die ik zéker ga bezoeken;
    • Het Vrijheidsbeeld (Uiteraard)
    • Het Guggenheim Museum
    • de M&M store
    • Museum of Natural History
    • Times Square
    • Central Park
    • Ground Zero
    • Broadway
    • Ook gaan we een tourbus opstappen die ons allerlei plekjes in New York laat zien.

    Ik wil echter nog meer suggesties aangezien ik een beetje vrees dat ik met mijn ideeën mijn dagen niet ga kunnen vullen. Dus bij deze: Wat is er nog de moeite om eens te bezichtigen in New York?

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 23:31 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    *Times Square, en als ik me niet vergis is daar precies de M&M store ^^ de Disneystore is ook een aanrader.
    Voor Natural History moet je echt 2-3 dagen rekenen als je alles gezien wil hebben (zeiden ze ons).
    The Empire State Building?
    Toen wij in NY waren, namen we een New York-pass, waardoor je gratis/met korting toeristische dingen kan bezoeken (ik weet niet meer precies waar we die gekocht hebben, moet je eens opzoeken)
    Ground Zero is ook de moeite waard.
    New York Zoo?
    En sowieso een musical op Broadway meepikken :Y) Fun Home schijnt enorm goed te zijn, of kijk naar andere musicals die Tonys gewonnen hebben ofzo :')

    Edit: ze hebben ook ergens Central Perk, het cafe uit Friends nagemaakt, dat lijkt me ook gezellig.
    En volgend jaar zoeken wij eventueel een Tonightshow te bezoeken (Fallon, als het lukt), misschien is dat een ideetje?

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 23:23 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Noblezada schreef:
    *Times Square, en als ik me niet vergis is daar precies de M&M store ^^ de Disneystore is ook een aanrader.
    Voor Natural History moet je echt 2-3 dagen rekenen als je alles gezien wil hebben (zeiden ze ons).
    The Empire State Building?
    Toen wij in NY waren, namen we een New York-pass, waardoor je gratis/met korting toeristische dingen kan bezoeken (ik weet niet meer precies waar we die gekocht hebben, moet je eens opzoeken)
    Ground Zero is ook de moeite waard.
    New York Zoo?
    En sowieso een musical op Broadway meepikken :Y) Fun Home schijnt enorm goed te zijn, of kijk naar andere musicals die Tonys gewonnen hebben ofzo :')

    Ground Zero gaan we ook bezoeken, die was ik er vergeten bij te zetten. :')
    Is dat museum echt dan zo groot dat je er 2 à 3 dagen voor nodig hebt? Ha, daar ga ik me dan echt wel mee vermaken.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Haerolin schreef:
    (...)
    Ground Zero gaan we ook bezoeken, die was ik er vergeten bij te zetten. :')
    Is dat museum echt dan zo groot dat je er 2 à 3 dagen voor nodig hebt? Ha, daar ga ik me dan echt wel mee vermaken.


    Jep, en het is eigenlijk zo goed als hetzelfde als elk ander natuurhistorisch museum, dus heel erg interessant vond ik het persoonlijk niet echt.
    -en de binnenkant lijkt ook in de verste verte niet op Night At The Museum :')-


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    MoMA (Museum of Modern Art) en Broadway?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Noblezada schreef:
    (...)

    Jep, en het is eigenlijk zo goed als hetzelfde als elk ander natuurhistorisch museum, dus heel erg interessant vond ik het persoonlijk niet echt.
    -en de binnenkant lijkt ook in de verste verte niet op Night At The Museum :')-

    Ik hou wel van zulke dingen. ^^


    Astolat schreef:
    MoMA (Museum of Modern Art) en Broadway?

    Moderne kunst is niet echt mijn ding. Al ga ik Broadway wel toevoegen aan mijn lijstje. (:
    Thanks!


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Times Square is op Broadway :')
    Madame Tussauds is ook zo'n basis-toeristenplek, tbh. En die in NY was best wel groot ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Alles is al zo'n beetje opgenoemd! Maar 34th street is ook vrij leuk, vooral om te shoppen, maar daar moet je dan natuurlijk wel van houden!
    Verder raad ik je aan om goed je dagen in uptown en downtown te verdelen, zodat je niet te veel uitgeeft aan de metro. Je kan namelijk bv makkelijk vanaf de veerboot van t beeld naar het WTC lopen, of van 42nd street (Times Square) naar 34th.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Noblezada schreef:
    Times Square is op Broadway :')
    Madame Tussauds is ook zo'n basis-toeristenplek, tbh. En die in NY was best wel groot ^^

    Ik ben naar die van Engeland geweest en op zich was die ook wel leuk alleen denk ik niet dat ik het nog eens wil bezoeken.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oh! Er is ook zo'n gigantische speelgoedwinkel, waar ze The Smurfs hebben gefilmd. Ik dacht dat het Hamley's heette, maar het kan dat ik me vergis.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ayano schreef:
    Alles is al zo'n beetje opgenoemd! Maar 34th street is ook vrij leuk, vooral om te shoppen, maar daar moet je dan natuurlijk wel van houden!
    Verder raad ik je aan om goed je dagen in uptown en downtown te verdelen, zodat je niet te veel uitgeeft aan de metro. Je kan namelijk bv makkelijk vanaf de veerboot van t beeld naar het WTC lopen, of van 42nd street (Times Square) naar 34th.

    Mijn meter is er al eens geweest dus ik denk wel dat ze ongeveer weet wat het goedkoopste is om te reizen. Ik moet niet naar het geld kijken aangezien mijn ouders en mijn meter betalen maar ik zal het zeker wel in gedachten houden. ^^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Overigens ook nog Coney Island en Empire State Building


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Noblezada schreef:
    Oh! Er is ook zo'n gigantische speelgoedwinkel, waar ze The Smurfs hebben gefilmd. Ik dacht dat het Hamley's heette, maar het kan dat ik me vergis.

    Hamley's is in Londen. c:

    Verder, geen idee want ik ben ook nooit in NY geweest, maar veel plezier!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Manderly schreef:
    (...)
    Hamley's is in Londen. c:

    Verder, geen idee want ik ben ook nooit in NY geweest, maar veel plezier!


    In NY heb je hem ook (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Als je in Manhattan komt kun je langs Carlo's bakery, dat is de bakkerij van dat programma op tlc 'cake boss'. Als ik naar ny ging zou ik daar sowieso langs gaan :'-D


    You were born original, don't die as a copy.