• Hooi! (:

Al sinds dat ik klein ben heb ik last van tics. Eerst puur heel veel met mijn ogen knipperen, maar tegenwoordig ook sniffen, met mijn hoofd heen en weer gaan, mn rug bollen, mijn schouders bewegen, tijdens het accordeon spelen met mijn vingers ook en weetikveel wat nog meer. Het is een beetje veel geworden dat ik het niet precies meer onthoudt.

Anyways, ik ken eigenlijk bijna niemand die ook tics heeft. Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die er ook last van hebben. In welke mate heb je het (heel erg, of nog niet zo heel storend etc.) en hoe beïnvloed het je leven? Ga je er hulp voor zoeken/ krijg je er hulp voor en zo ja; Wat voor hulp en helpt het?

[ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 21:31 ]

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Als ik stil zit ga ik vaak automatisch met m'n been trillen. :')

stay safe because I like being alive at the same time as you

Ginoble schreef:
    Ik bijt heel vaak op mijn lip (ook als ik het niet door heb), maar ik weet niet zeker of het een tic is :'D

Dit; + knipper veel te vaak met mijn ogen dan nodig en ik krijg soms een vage rilling door mijn lichaam waardoor ik het opeens heel koud krijg en ik opeens kort begin te trillen... Het klinkt nogal mislukt nu maar het valt mee denk ik xd.

[ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 0:16 ]

I just caught the wave in your eyes

Yep, tandenknarsen. Het is opzich niet heel erg, omdat je het niet kan zien, maar stoppen gaat heel moeilijk worden. Ik heb wel eens ergere tics gehad.

What do we say to the god of death? ''Not today.''

Ginoble schreef:
    Ik bijt heel vaak op mijn lip (ook als ik het niet door heb), maar ik weet niet zeker of het een tic is :'D

Dat is het Ana Steele-syndroom. (cat)

"She was fury, she was wrath, she was vengeance."

Ik heb er te veel.

Ik knak met mijn vingers en tenen, ik stoot met me arm in de lucht, toen ik klein was ging ik de hele tijd mijn hoofd naar voor en achter doen, ik ruik aan mijn handen en vingers, ik kuch de hele tijd, ik knipper heel overdreven, ik haal me neus steeds op, ik bijt velletjes, ik bijt op mijn lip, ik krab mijn neus kapot, tanden bijten etc etc etc

[ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 8:25 ]

Aire schreef:
    Yep, tandenknarsen. Het is opzich niet heel erg, omdat je het niet kan zien, maar stoppen gaat heel moeilijk worden. Ik heb wel eens ergere tics gehad.

Gehad, dus je bent over andere tics heen? Hoe ben je dr vanaf gekomen dan? (:

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Palinoia schreef:
    (...)

Gehad, dus je bent over andere tics heen? Hoe ben je dr vanaf gekomen dan? (:

Ik deed ooit iets raars met mijn neus, draaien ofzo. Maar daar wezen mijn ouders me steeds op dus daar ben ik langzaam vanaf gekomen. En ik draaide altijd m'n haar om mijn vinger tot er een knoop in kwam en dan moest ik die eruit trekken. Klinkt heel raar, haha. Geen idee hoe ik daar vanaf gekomen ben, eigenlijk.

What do we say to the god of death? ''Not today.''