• Lieve users!
    Het is eindelijk weer zover; Quizlet is op zoek naar nieuwe bemiddelaars!

    Net zoals de vorige keer zal de verkiezing uit twee delen bestaan. Eerst wordt je door de moderators en de bemiddelaars gescreend op basis van je aanmelding. Vervolgens wordt een top tien samen gesteld en krijgen de users de kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Deze kandidaten krijgen dan 2 weken de tijd om al jullie vragen te beantwoorden (deze kunnen gaan over bemiddelingszaken tot je leeftijd).
    Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, hoe jong of oud je ook bent. Zelf de kandidaten die door zijn naar de tweede ronde van de bètaverkiezing mogen een kansje wagen. De deadline voor deze verkiezing blijft namelijk open tot na de bekendmaking van de nieuwe bèta’s. Wij raden je wel aan je kandidatuur pas in te dienen nadat de uitslag is bekendgemaakt zodat een nieuwe bètareader plots geen bemiddelaar wordt.

    Ben je al enthousiast? Mooi zo, maar weet je wel wat deze taak precies inhoudt? Neem snel een kijkje onder de spoilerknop zodat je formulier zeker met de nodige musts is ingevuld.

    Positie van bemiddelaars in de crew
    Bemiddelaars werken veel samen met de moderators maar maken geen deel uit van het modteam en zijn onafhankelijk van hen. We kunnen modtopics zien en daarop reageren maar mod taken kunnen wij niet uitvoeren. Bemiddelaars zorgen dat moderators onpartijdig blijven en adviseren hen. Met betareaders hebben bemiddelaars daarentegen weinig te maken.
    Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators maar hebben ook slechts een adviserende functie ipv een wethoudende functie. Doordat we onafhankelijk zijn maar toch op het modforum kunnen komen zijn de bemiddelaars degene die zowel interne als externe enquetes en dergelijke over de mods inzamelen wanneer ze gehouden worden. Verder houden we ook een oogje in het zeil bij de verkiezingen of die wel eerlijk verlopen.

    Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelaars bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen ermee instemmen. Als twee mensen zodanig ruzie hebben dat een melding binnenkomt bij de moderators dan geven zij dit aan ons door en nemen wij contact op met de ruziemakers. Soms komen users met ruzie zelf naar ons toe. Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en te begeleiden bij het uitpraten van hun ruzie.
    Let wel: Als er ruzie wordt gemaakt in een topic grijpen wij niet in maar doen de moderators dat. Wij sturen vervolgens wel een berichtje om te kijken of de betrokken partijen gediend zijn van bemiddeling.
    We hebben eenzelfde rol bij conflicten tussen users en het moderatorteam: Aangezien users niet op het modforum kunnen en het gehele moderator team als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen is het lastig om direct te communiceren tussen de twee partijen. In dat geval spelen wij de vertegenwoordiger van de user.
    Tot slot kunnen de bemiddelaars ook nog helpen als vertrouwenspersoon met een luisterend oor en wellicht met advies.

    Bemiddeling
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen. De bemiddelaar is hierbij slechts een begeleider: Een bemiddelaar lost geen ruzies op maar helpt de twee partijen om samen tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat beide partijen willen bemiddelen. Als een niet wil dan houdt het op. We kunnen iemand proberen te overtuigen maar dwingen gaat niet. Bemiddelen is ook altijd vrijblijvend en vind los van eventuele inmenging van de moderators.

    Bemiddeling aanvragen
    Als je ruzie hebt met een user of om een andere reden denkt een bemiddelaar nodig te hebben kun je een berichtje sturen naar een van ons drieën. De bemiddelaars zijn te herkennen aan de blauwe naam. We staan ook bovenaan bij het tabje "Overige" bij de crew.


    Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om eentje in te dienen!

    Indienen kan tot 7 juli om 23:59 uur

    Welke vragen stel je jezelf best tijdens het schrijven van je kandidatuur?
    - Wat motiveert je om bemiddelaar te worden?
    - Waarom vind jij jezelf geschikt voor deze functie?
    - Wat wil je graag bereiken als bemiddelaar?
    - Wat zie je onder de taak van bemiddelaar?


    Indien je nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

    Veel succes en wie weet ben jij binnenkort een nieuw crewlid van Quizlet.

    Liefs,
    Krull
    Administrator
    Namens de bemiddelaars

    PS: Het is misschien interessant om tijdens je inschrijving eens stil te staan over hoe jij jezelf naar de users toe zou promoten voor deze functie in maximum 100 woorden. Dit wordt namelijk verwacht van de tien geselecteerde kandidaten voor de tweede ronde.

    Het zou een beetje jammer zijn moest iemand van jullie de kans laten schieten juist omdat je op vakantie gaat. Indien je toch graag wilt deelnemen, maar met een overlap zit tijdens de vragenronde door vakantie raad ik je aan Krull of iemand van de bemiddelaars te contacteren. We zoeken dan samen naar een alternatief.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 20:07 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juli 2015 - 10:34 ]

    Avandra schreef:
    (...)Dat hangt een beetje van de zaak af. Bij crewzaken mogen bemiddelaars ook gewoon hun mening geven. Sommige wedstrijden die door de crew geregeld worden zijn ook het idee van bemiddelaars of bèta's dus in het begin hebben die ook zeker een inspraak bij de opstart van het idee. Voor zaken die betrekking hebben tot bepaalde users mogen de bemiddelaars de zaken volgen en eventueel optreden als ze vinden dat er niet subjectief genoeg naar een bepaald onderwerp gekeken wordt. Het is niet de bedoeling dat een bemiddelaar de zaak overneemt en meehelpt aan de opbouw van een waarschuwing, maar het is zeker toegestaan om een andere kijk op de zaak te werpen indien de zaak maar via één invalshoek bekeken wordt.


    Duidelijk, bedankt voor het antwoordt!(:

    En als ik zo onbeleefd mag zijn, nog een vraagje:
    Als hier op geantwoord mag worden tenminste.

    Stel jullie vinden dat een moderator onpartijdig wordt, wat gebeurt er dan, kunnen jullie als bemiddelaars bijvoorbeeld een moderator verbieden verder meewerking te geven aan een zaak?
    En stel er gebeurt iets op het modforum dat heel oneerlijk is tegenover users(bijvoorbeeld enkele jaren geleden met die gelekte documenten en er toen werd gelogen) wat is jullie functie dan?

    Sorry als ik moeilijk ben, maar ik ben wel een beetje geïnteresseerd.


    Queer zijn is gewoon alles

    AwkwardTurtle schreef:
    (...)

    Naah, maar dat is ook niet lief om te zeggen x) Stiekem, in een paralleluniversum, is ze de beste bemiddelaar ever x)

    Ik ben bijna nooit lief tegen haar. Maar ze weet wel dat ik van d'r houd, dus het is niet erg. (cat)


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Jongens geen ruzie maken!
    kijk hoe goed ik nu al bezig ben

    grapje


    Spinning around, I'm weightless.

    Nouu, ik heb het toch volledig in weten te vullen :3 Ik vind dat ik een plakje cake heb verdiend ^^
          Er is nog meer cake hier, dus degenen die trots zijn op hun aanmelding, kom maar halen. Wel je eigen vork meenemen graag :Y)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    AwkwardTurtle schreef:
    Nouu, ik heb het toch volledig in weten te vullen :3 Ik vind dat ik een plakje cake heb verdiend ^^
          Er is nog meer cake hier, dus degenen die trots zijn op hun aanmelding, kom maar halen. Wel je eigen vork meenemen graag :Y)


    Ik meld me zonder vork, ik gebruik gewoon me handen because it can :P


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    AwkwardTurtle schreef:
    Nouu, ik heb het toch volledig in weten te vullen :3 Ik vind dat ik een plakje cake heb verdiend ^^
          Er is nog meer cake hier, dus degenen die trots zijn op hun aanmelding, kom maar halen. Wel je eigen vork meenemen graag :Y)

    Mag ik een lepel meenemen?


    Spinning around, I'm weightless.

    AwkwardTurtle schreef:
    Nouu, ik heb het toch volledig in weten te vullen :3 Ik vind dat ik een plakje cake heb verdiend ^^
          Er is nog meer cake hier, dus degenen die trots zijn op hun aanmelding, kom maar halen. Wel je eigen vork meenemen graag :Y)


    Is het als ik gewoon langs kom voor de cake Wendy :Y)? Ik moet m nog invullen, het formulier I mean c;


    I just caught the wave in your eyes

    Ik denk dat ik van 't weekend maar eens tijd maak om het hele zaakje in te vullen c;


    26 - 02 - '16

    Cordon schreef:
    (...)

    Duidelijk, bedankt voor het antwoordt!(:

    En als ik zo onbeleefd mag zijn, nog een vraagje:
    Als hier op geantwoord mag worden tenminste.

    Stel jullie vinden dat een moderator onpartijdig wordt, wat gebeurt er dan, kunnen jullie als bemiddelaars bijvoorbeeld een moderator verbieden verder meewerking te geven aan een zaak?
    En stel er gebeurt iets op het modforum dat heel oneerlijk is tegenover users(bijvoorbeeld enkele jaren geleden met die gelekte documenten en er toen werd gelogen) wat is jullie functie dan?

    Sorry als ik moeilijk ben, maar ik ben wel een beetje geïnteresseerd.

    Op de eerste vraag: we nemen even aan dat je partijdig bedoeld, in plaats van onpartijdig. =P
    In eerste instantie is het de verantwoordelijkheid van de moderator zelf om aan te geven in het topic dat die het topic wel gezien heeft, maar zich bewust niet met de inhoud zal mengen omdat die de persoon bijvoorbeeld kent. Mengt zij zich toch zonder aan te geven dat ze partij kan trekken, dan is de rest van het modforum doorgaans niet zo goed gezind op die actie. Moest het nu toch gebeuren dat een mod zich mengt én er niets van zegt dat die mogelijk partijdig is én een bemiddelaar weet toevallig iets meer van wat die gezien heeft op het forum of iets dergelijks, dan heeft die een aantal opties. Die kan het tegen de mod in kwestie zeggen dat die zich best zou kunnen terugtrekken. Hij/zij kan ook het rechtstreeks in het topic opwerpen. Of hij/zij kan in overleg gaan met Emma. Iets verbieden kunnen bemiddelaars niet, maar als ze naar Emma gaan, dan kunnen ze in samenspraak met haar dus wel dingen doen, want Emma kan als admin wel een bepaald verbod leggen op een moderator.

    Op de tweede situatie: een bemiddelaar heeft op het modforum grotendeels een adviserende functie. Maar een bemiddelaar kan zeker in het topic de zaak in een ander daglicht zetten, op een adviserende manier. Of zoals hierboven ook al gezegd: hij/zij kan hiermee naar Emma gaan en in samenspraak iets ondernemen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Avandra schreef:
    (...)Een goed voorbeeld is SOTY. Daar help heel de crew. Dus dan is je mening evenveel waard als deze van een moderator of een betareader.

    Een voorbeeld met een users (ik neem nu even jou als voorbeeld).
    Als jij bijvoorbeeld agressief hebt gereageerd op een user en de mods willen je een waarschuwing geven, maar ik merk dat een andere user het heeft uitgelokt, kan ik bijvoorbeeld zeggen; 'En wat doe je dan met die andere users, want die heeft duidelijk de ruzie uitgelokt blabla ...'
    Ik toon ze dus een andere kant van het verhaal, waardoor zij de 'straf' kunnen herzien.

    Dat is nu natuurlijk wel een heel simplistisch voorbeeld.


    Oh, ja, bedankt voor het antwoord! Dus om het concreet te stellen: Jullie kunnen zeggen dat iets niet subjectief genoeg is, dat iets ook anders bekeken kan worden, maar uiteindelijk beslissen de moderators wel of er een straf/waarschuwing komt en de zwaarte daarvan?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    AwkwardTurtle schreef:
    Nouu, ik heb het toch volledig in weten te vullen :3 Ik vind dat ik een plakje cake heb verdiend ^^
          Er is nog meer cake hier, dus degenen die trots zijn op hun aanmelding, kom maar halen. Wel je eigen vork meenemen graag :Y)

    Vork of niet, cake gaat er altijd wel in :Y)


    Seasons will change, but I shall remain

    Naoko schreef:
    (...)

    Oh, ja, bedankt voor het antwoord! Dus om het concreet te stellen: Jullie kunnen zeggen dat iets niet subjectief genoeg is, dat iets ook anders bekeken kan worden, maar uiteindelijk beslissen de moderators wel of er een straf/waarschuwing komt en de zwaarte daarvan?
    Precies.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vorken, handen, alles is welkom :3 Geen zorgen, er is cake genoeg! (Tenzij iemand besluit de gehele cake alleen op te eten. Dat zou niet zo aardig zijn). En tuurlijk, als je het nog in gaat vullen mag je heus wel een stukje cake nemen voor de goede moed ^^ Wat ben ik toch aardig :') (Neuh, hoe bedoel je eigendunk?)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Misschien kan de cake ergens anders verdeeld worden? (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Scandal schreef:
    (...)
    Op de eerste vraag: we nemen even aan dat je partijdig bedoeld, in plaats van onpartijdig. =P
    In eerste instantie is het de verantwoordelijkheid van de moderator zelf om aan te geven in het topic dat die het topic wel gezien heeft, maar zich bewust niet met de inhoud zal mengen omdat die de persoon bijvoorbeeld kent. Mengt zij zich toch zonder aan te geven dat ze partij kan trekken, dan is de rest van het modforum doorgaans niet zo goed gezind op die actie. Moest het nu toch gebeuren dat een mod zich mengt én er niets van zegt dat die mogelijk partijdig is én een bemiddelaar weet toevallig iets meer van wat die gezien heeft op het forum of iets dergelijks, dan heeft die een aantal opties. Die kan het tegen de mod in kwestie zeggen dat die zich best zou kunnen terugtrekken. Hij/zij kan ook het rechtstreeks in het topic opwerpen. Of hij/zij kan in overleg gaan met Emma. Iets verbieden kunnen bemiddelaars niet, maar als ze naar Emma gaan, dan kunnen ze in samenspraak met haar dus wel dingen doen, want Emma kan als admin wel een bepaald verbod leggen op een moderator.

    Op de tweede situatie: een bemiddelaar heeft op het modforum grotendeels een adviserende functie. Maar een bemiddelaar kan zeker in het topic de zaak in een ander daglicht zetten, op een adviserende manier. Of zoals hierboven ook al gezegd: hij/zij kan hiermee naar Emma gaan en in samenspraak iets ondernemen.


    Ik heb net elf examens achter de rug, de vermoeidheid slaat toe.:')

    Okay, dus ook daar blijft het puur adviserend, al dan niet naar Emma toe.

    Oké, dus als er iets oneerlijks gebeurt dan mag een bemiddelaar nog altijd geen klokkenluider zijn.

    Bedankt voor jullie antwoorden, dan ga ik me maar eens bezighouden met dat formulier!
    Overigens ben ik wel blij dat jullie tips geven waar je rekening mee moet houden bij het opstellen van je inzending. Top!

    [ bericht aangepast op 24 juni 2015 - 21:01 ]


    Queer zijn is gewoon alles