• Een tijdje geleden kwam er me ineens weer een verhaallijn te binnen maar ik weet niet helemaal goed hoe ik het moet uitwerken.
    Vandaar dat ik het hier even vraag.
    Het verhaal vind je onder de spoiler.
    opgelet, bevat ook echt spoilers over het verhaal

    De titel wordt waarschijnlijk: 101 dagen lang of iets dergelijks


    Er zijn 100 dingen die het hoofdpersonage nog gedaan wil hebben. Je kan het beschouwen als een bucketlist, zoals vele mensen hier hebben. Alleen is deze bucketlist speciaal. Elke keer neemt het hoofdpersonage een foto die ze dan aan haar muur hangt van een van deze activiteiten die op haar list stonden. Meeste mensen vinden het leuk dat ze zo veel foto's heeft maar weten niet dat ze eigenlijk aftelt tot op het moment dat ze zelfmoord gaat plegen.
    Namelijk de 101ste dag.

    Misschien ga ik er nog iets van een bepaalde muziek in verwerken.


    Maar mijn vragen dus:
    *kan ik best gewoon 101 hoofdstukken schrijven en dus in elk hoofdstuk een ding van die lijst verwerken of eerder zoals een gewoon verhaal zal ik zeggen waarbij er ook een aantal dingen langer beschreven worden en een deel niet
    *kunnen jullie mee helpen originele dingen te verzinnen die op die lijst kunnen staan
    *andere tips zijn welkom

    [ bericht aangepast op 20 juni 2015 - 11:11 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    De quote is best wel vet, maar ik vind het nog wat vaag klinken dat ze hield van het leven maar tegelijkertijd het leven als de vijand van de liefde ziet enkel doordat ze die quote mooi vond. Niet om te zeggen dat je er niets mee kunt, maar ik zou haar gedachte proces daarachter nog wat verder uitwerken ;o

    Ik vond er ook nog eentje die ik wel mooi vond en die vgm wel toepasselijk is:
    “The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.” - Mark Twain

    Ik heb hem hiervandaan geplukt, misschien dat daar nog iets tussen staat:
    http://www.goodreads.com/quotes/tag/death
    En:
    http://www.goodreads.com/quotes/tag/suicide

    Ja daar kan ik inderdaad wel iets mee. Misschien moet ik meerdere quotes gebruiken of nou ja uitspraken.
    Eerst was nog ik nog even aan het denken om er bijvoorbeeld van te maken dat ze ziek is maar haar ouders het niet weten en dan met die quotes. Maar dat wordt waarschijnlijk te druk dus ik denk niet dat ik dat ga doen.
    quotes.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Meerdere quotes zou goed kunnen werken denk ik, dat ze als het ware haar eigen filosofie heeft gevormd over de dood. Misschien dat ze ook beïnvloed is door iemand uit haar omgeving waar ze erg naar opkijkt, en die (zonder het te weten) haar ook op bepaalde ideeen over de dood en zelfmoord heeft gebracht.

    Een ziekte zou ook mee kunnen spelen, dat ze zelf controle wil hebben over wanneer ze sterft en niet de ziekte die macht wil geven. Je kan dat ook hetgene laten zijn wat haar als het ware over het randje heeft geduwd? Zeg maar dat ze sowieso die ideeen al had maar toen ze hoorde dat ze ziek was ze ze ook in de praktijk wou brengen, zoiets?

    Heyy,,

    ik ga niet eerst lezen wat anderen zeggen, dus het kan er dubbel staan maar dan kan ik je even gauw mijn ideeën zo geven.

    - je kunt het hele verhaal vanuit de 101ste dag vertellen, dat ze terug kijkt op bepaalde dagen, en dan kun je dus varieren tussne uitgebreidheid. Je kunt het hebben over de fotowand die dan compleet is etc.

    - 101 hoofdsstukken zou ik niet doen, omdat de kans dan groter wordt dat het afgezaagd of te langdradig wordt.

    - je kunt een aantal belangrijke dagen eruit lichten als echt één hofdstuk en dan koppel hoofdstukken ertussen (dus niet alleen de allerbelangrijkste, het moet ook nog een verhaal worden waarin niet alles in één keer gebeurd)

    - ...

    ik ben de rest vergeten sorry. Blijkbaar kan ik niet snel genoeg typen. Als het nog in mij opkomt laat ik het je weten!

    Veel succes met schrijven!

    groetjes


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Phasia schreef:
    Een gewoon verhaal maken lijkt me het mooist. En ik zou ook wel een waarschuwing willen (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    @scribe zal ik doen en verder iedereen nog bedankt voor de tips.
    En ik heb het misschien al gezegd,maar het gaat nog wel even duren voor dit verhaal online komt want ik wil al een groot stuk van de hoofdstukken op voorhand schrijven.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind