• Oké. Ik heb een vraag voor jullie: zouden jullie ooit daten met een stiefbroer?

    De reden dat ik het vraag is dat ik een zwaar vermoeden dat mijn oudste stiefbroer verliefd op me is. Ik zie hem niet zo vaak, maar hij stuurt me elke dag berichtjes, antwoordt altijd meteen, plaagt me altijd, heeft een bijnaam voor me verzonnen, staart altijd naar me op school van op een afstandje als ik bij vrienden sta, zegt niet gewoon "slaapwel" maar "ik wens je mooie zachte dromen over alle mooie dingen zoals je toekomst, geluk en de liefde"...

    Wat denken jullie? Hij is echt een superlieve, attente jongen. En ook nog eens intelligent en ik zou echt zo verliefd op hem kunnen worden, maar het het dat hij mn stiefbroer is schrikt me wat af. Is dat niet zo'n beetje tweedegraadsincest ?

    Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden, vooral als ik erover nadenk dat zijn vader/moeder een relatie heeft met één van mijn ouders. Ik vind dat onprettig en vreemd, maar dat is gewoon mijn mening. Als jij het wilt, dan moet je dat doen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hoe lang is hij je stiefbroer?
    Als je echt met hem bent opgegroeid dan voelt het misschien inderdaad wat verkeerd omdat je hem als broer ziet. Maar als het nog vrij recent is, ja het is geen familie dus incest is het niet. Sowieso zou ik als ik jou was voordat je iets begint wel zeker weten dat je verliefd bent, want als het misgaat wordt het verdomd akward


    Can't control my second personality

    Mijn moeder is zo'n jaartje samen met zijn vader ;) Maar ik heb co-ouderschap en hij woont meestal bij zn moeder, dus het is niet alsof we samenwonen ofzo

    Opzich zou het niet heel veel uitmaken of je hem wel- of niet zou daten, denk ik. Wel denk ik dat het in dit geval heel belangrijk is om je even te bedenken of je hem echt zo leuk vind, aangezien het best awkward wordt als jullie uit elkaar zouden gaan. Succes ermee in ieder geval!


    I don't understand that reference. - Castiel

    Het ligt er een beetje aan hoelang hij al je stiefbroer is en hoe erg hij als een broer aanvoelt voor jou.

    Daarnaast vind ik het sowieso een vreemd verhaal aangezien het voor mij echt overkomt als: 'Hij is verliefd op mij, ik moet ook verliefd op hem worden want hij vind mij leuk.' Kijk eerst of je hem wel echt leuk vindt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    JBarakat schreef:
    Het ligt er een beetje aan hoelang hij al je stiefbroer is en hoe erg hij als een broer aanvoelt voor jou.

    Daarnaast vind ik het sowieso een vreemd verhaal aangezien het voor mij echt overkomt als: 'Hij is verliefd op mij, ik moet ook verliefd op hem worden want hij vind mij leuk.' Kijk eerst of je hem wel echt leuk vindt.


    Dit dus.

    No offence, maar ik herken dit verhaal ergens van hahaha.

    Maar als je niet zeker weet of je hem leukt vind en of hij jou wel echt leuk vind, zou ik er niet te drama over maken.


    wat was dit ookalweer

    Alleen maar omdat het "broer" heet zou het ineens niet kunnen? Het is een gewone jongen, maar alleen omdat jullie ouders een relatie hebben is hij ineens een soort familie van je. Zolang jullie niet hetzelfde bloed delen kan alles, toch? (:

    Het is geen incest aangezien jullie geen bloedverband hebben ^-^ en het aangetrouwd is :3

    Hetzelfde heb ik 'ongeveer ook' met mijn neef. Ik ben geadopteerd dus zou een relatie 'wel kunnen hebben, zonder incest', maar langs de andere kant is het ontzettend ongemakkelijk en vreemd. Niet dat ik het zie zitten een relatie op te bouwen met hem of iemand anders van de familie

    — Maar om op je vraag te antwoorden, misschien. Hangt allemaal van de situatie af.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 12:18 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ookal is hij geen bloedverwant, ik zelf vind het een vies idee. Het is indirecte familie. Like, jullie ouders doen het met elkaar. Stel ze krijgen nog een kind. Dan heeft dat kind een broer en zus die het met elkaar doen. Dat klint in mijn hoofd gewoon niet gezond.

    In ieder geval het is niet strafbaar, maar het is maar wat je eigen gedachten erover zijn.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Fabsel schreef:
    Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden, vooral als ik erover nadenk dat zijn vader/moeder een relatie heeft met één van mijn ouders. Ik vind dat onprettig en vreemd, maar dat is gewoon mijn mening. Als jij het wilt, dan moet je dat doen. (:


    26 - 02 - '16

    TylerJoseph schreef:
    Ookal is hij geen bloedverwant, ik zelf vind het een vies idee. Het is indirecte familie. Like, jullie ouders doen het met elkaar. Stel ze krijgen nog een kind. Dan heeft dat kind een broer en zus die het met elkaar doen. Dat klint in mijn hoofd gewoon niet gezond.

    In ieder geval het is niet strafbaar, maar het is maar wat je eigen gedachten erover zijn.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Qingsel schreef:
    Het is geen incest aangezien jullie geen bloedverband hebben ^-^ en het aangetrouwd is :3

    Hetzelfde heb ik 'ongeveer ook' met mijn neef. Ik ben geadopteerd dus zou een relatie 'wel kunnen hebben, zonder incest', maar langs de andere kant is het ontzettend ongemakkelijk en vreemd. Niet dat ik het zie zitten een relatie op te bouwen met hem of iemand anders van de familie

    — Maar om op je vraag te antwoorden, misschien. Hangt allemaal van de situatie af.


    Ik heb exact hetzelfde.
    – Maar gezien jullie inderdaad geen bloedverband hebben is het geen incest en zijn de gevolgen ervan qua DNA problemen niet gevaarlijk, behalve dat het natuurlijk ongemakkelijk is af. Het is ook niet strafbaar maar het lijkt me wel vreemd om iets te hebben met iemand die nu ook een groot deel van je leven uitmaakt doordat hij de zoon is van de partner van je ouder.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 13:35 ]


    I just caught the wave in your eyes

    JBarakat schreef:
    Het ligt er een beetje aan hoelang hij al je stiefbroer is en hoe erg hij als een broer aanvoelt voor jou.

    Daarnaast vind ik het sowieso een vreemd verhaal aangezien het voor mij echt overkomt als: 'Hij is verliefd op mij, ik moet ook verliefd op hem worden want hij vind mij leuk.' Kijk eerst of je hem wel echt leuk vindt.


    Roger that!

    Ik zou in principe niet met hem in een relatie gaan, omdat het toch een vreemde situatie is. Maar stel dat je erachter komt dat je hem écht leuk vindt, dan zou ik er voor gaan. Maar ga hier niet op in alleen omdat hij jou leuk vindt - daar staat toch net even iets te veel voor op het spel.

    Ik vind persoonlijk dat het wel kan. Als je hem graag ziet en hij jou, is het toch geen probleem? En het feit dat jullie niet samenwonen is ook een pluspunt en daarbij zijn jullie geen echte familie. Dus als ik in jou plaats was, zou ik er voor gaan hoor!


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Hoe oud zijn jullie? Ik denk dat dat er ook wel toe kan bijdragen. Ben je 19 - 20? Dan vind ik het kunnen, jullie zijn dan wel oud genoeg om daar serieus over te zijn, en zelf al bijna volwassen, en hebben niet echt een bloedband. Dan zijn jullie gewoon, recent, samen beland door jullie ouders, en vind ik het op zich zo vreemd niet dat jullie een relatie/seks zouden hebben. Ben je 14 - 15 - 16? Dat vind ik dan toch wel al een andere situatie, en nog meer "kinderen - minderjarigen onder hetzelfde dak wonend.'' En als ik zelf terugkijk naar die leeftijd en mensen van die leeftijd. Ik weet niet of je dan echt al rijp en serieus genoeg bent daarin, om hiermee volwassen en juist om te kunnen gaan.
    Om eerlijk te zijn, ik zou eerst heel goed nagaan. Hoe serieus is dit? Begrijp me niet verkeerd, het is maar een visie, maar ik krijg een beetje de indruk dat het meer een verliefdheidje is, en dat je hem wel leuk vindt, en de aandacht flatterend vindt.
    Je kunt iemand leuk vinden, en je kunt echt geven om iemand. Dat is echt nog iets compleet anders en veel dieper, en zodra er iets misloopt dan - echt, verga je en ga je bijna dood aan die persoon. Die indruk krijg ik nu niet bepaald uit je bericht. Dat die jongen echt iets voor je betekent.
    Ik zeg nu niet dat je niet eens verliefd mag zijn. Je moet aftasten, maar in dit geval... Zeker als je nog jong bent, zou ik hier wel verstandig mee omgaan, en niet gewoon zomaar met je stiefbroer in een relatie springen omdat hij je bestookt met berichtjes en er hormonen in het spel zitten.
    Wat ik zou doen: rustig aan. Het draait niet om een relatie hebben of een vriendje in eerste plaats. Leer hem eerst wat beter kennen. Je hoeft geen relatie te hebben om positieve interactie te hebben met hem. Het gaat toch gewoon om hem in de eerste plaats en zijn gezelschap? Als je hém echt heel graag ziet en binding begint te hebben en merkt van: dit is echt liefde, het kan niet anders. Dan ja. Maar ik zou niet eerst een relatie om er dan achter te komen dat jullie elkaar eigenlijk toch niet graag zien, maar het gewoon leuk vonden. Opnieuw het is maar een mening. Ik zeg niet dat het niet kan, of niet zou mogen, maar ik zou er wel heel verstandig mee omspringen.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 19:06 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.