• Yoo mensen, ik kom jullie even om hulp vragen.

    Binnenkort houd ik een barbecuefeest met een aantal vriendinnen, maar een kwart is vegetariër en er is een meisje dat voor zoveel dingen allergisch is dat het ook heel lastig wordt om voor haar iets te regelen (maar dat wil ik wel, ze neemt altijd haar eigen eten mee en ik wil er nu gewoon voor zorgen dat er ook aan haar gedacht wordt).

    Nu moet ik dus bedenken wat ik allemaal bij die barbecue wil gaan eten.
    Er zijn al een aantal dingen die ik al wel van plan was; wat hamburgers, saté en worstjes voor de vleeseters, vleesvervangers voor de vegetariërs (die we dan in aparte bakken grillen, want dat gaat natuurlijk niet tussen het vlees) en gepofte aardappels (dat mag dat meisje wel). Ook wilde ik een salade gaan maken (met groente uit de tuin) en fruitsalade o.i.d. Natuurlijk ook stokbrood en misschien wat smeerseltjes en ijs toe.
    Ik wilde muffins doen, maar m'n moeder vind dat niet bij een barbecue horen.
    Pizza's bakken zou eventueel ook nog kunnen (alleen geen idee hoe we dat zouden moeten doen, we hebben niet echt een barbecue maar zo'n stenen ding waar je kolen in gooit en dan een rooster erop doet met zo'n lange afvoerpijp.)

    Nu wilde ik jullie dus vragen:
    Hebben jullie nog tips voor een (vegetarische) barbecue?
    Oh, en vis komt er trouwens sowieso niet op :')

    Alvast bedankt voor de antwoorden!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Groente en geitenkaas met wat kruiden in aluminiumfolie (:
    Of gewoon groentespiesjes in het algemeen.


    I am an idiot, I move.

    Ik vind een koude d sperziebonen salade altijd zoooo lekker. Gewoon een pot bonen een paar uur koud zetten en dan met luchtige calve mayonaise mengen. Heeeerlijk.(: Verder weet ik het niet zo een twee drie.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Je kan bij de barbecue ook salades serveren, pasta salade met zongedroogde tomaatjes ;3


    26 - 02 - '16

    Een vegetarische bbq vind ik eigenlijk heel makkelijk, het is alleen dat veel mensen zo ziekelijk veel vlees gebruiken op een bbq dat zelfs ik zoiets heb van: jonge, why? Ik mis mijn groenten. Het enige aan groenten dat ik vaak zie is een miezerig bakje Lidl-salade waarvan je niet eens wil weten wat voor troep er in zit. Anyway! Ik vind vlees zalig, maar om er nu meer dan een halve kilo van weg te werken (hoewel de 'oude' ik daar geen moeite mee zou hebben AHAHAHA)... eh.. yea. No.
    Trek het in een breder perspectief; je kan eigenlijk van alles op de bbq gooien. Champignons, groenten (paprika, courgette, broccoli of als je lui bent een cheapass zak roerbakgroenten) groentenburgers, misschien ook soja of seitan, maar daar heb ik niet veel ervaring mee. Voor het marineren zou ik de soja eerst uit laten lekken als je dat gebruikt. Ik zou gewoon naar de supermarkt gaan, kijken naar groenten en jezelf afvragen: kan ik dit op de grill flikkeren?
    Je kan ook vegetarisch gehakt nemen, eieren koken that kinda stuff.

    En neef van mij heeft een zo'n beetje alles-allergie en kan ook zo'n beetje niks hebben, hij is dus gedwongen veganist. So yea in dat soort gevallen, áltijd onbewerkte dingen kopen. Als je precies ziet wat het is (een wortel for instance) en je weet wat ze wel kan hebben dan is het goed. Je kan ook eventueel zelf groentenburgers voor haar maken met de dingen die ze wel mag hebben maar yea, dat kost tijd. Ik ben er zelf ook altijd even zoet mee XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Groentenspiesjes, couscoussalade met verse kruiden, vegaburgers met portobello's als broodjes.

    Pizza bakken kan trouwens prima op zo'n barbecue hoor! Op kamp deed ik niets anders :Y)


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Ik heb een link gevonden waar een boel tips en do's staan. Hmm, hier. Ik heb ze allemaal al doorgelezen en ik raad de maïs, opgevulde paprika en wraps echt aan :x.


    † Love? I want to sleep.

    Portobello's gevuld met kruidenkaas


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Of bananen met rum en bruine suiker ^^
    Ook erg lekker.


    26 - 02 - '16

    Gepofte appel is heel erg lekker! Ik heb er een linkje gevonden hoe je dat op de barbecue moet maken :hier


    Seasons will change, but I shall remain

    De zoete bataat met peper en zout en van die grote champignons gevuld met kruidenkaas en dat dan in folie op de bbq leggen zijn mijn favoriet. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    De zoete bataat met peper en zout en van die grote champignons gevuld met kruidenkaas en dat dan in folie op de bbq leggen zijn mijn favoriet. ^^


    Wat the hell is bataat?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Serenata schreef:
    Gepofte appel is heel erg lekker! Ik heb er een linkje gevonden hoe je dat op de barbecue moet maken :hier


    Nog nooit van gehoord, maar bedankt voor de tip! Het klinkt al heel lekker dusja :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nebthet schreef:
    Ik heb een link gevonden waar een boel tips en do's staan. Hmm, hier. Ik heb ze allemaal al doorgelezen en ik raad de maïs, opgevulde paprika en wraps echt aan :x.


    Dankjewel!!!!!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Tokugawa schreef:
    Een vegetarische bbq vind ik eigenlijk heel makkelijk, het is alleen dat veel mensen zo ziekelijk veel vlees gebruiken op een bbq dat zelfs ik zoiets heb van: jonge, why? Ik mis mijn groenten. Het enige aan groenten dat ik vaak zie is een miezerig bakje Lidl-salade waarvan je niet eens wil weten wat voor troep er in zit. Anyway! Ik vind vlees zalig, maar om er nu meer dan een halve kilo van weg te werken (hoewel de 'oude' ik daar geen moeite mee zou hebben AHAHAHA)... eh.. yea. No.
    Trek het in een breder perspectief; je kan eigenlijk van alles op de bbq gooien. Champignons, groenten (paprika, courgette, broccoli of als je lui bent een cheapass zak roerbakgroenten) groentenburgers, misschien ook soja of seitan, maar daar heb ik niet veel ervaring mee. Voor het marineren zou ik de soja eerst uit laten lekken als je dat gebruikt. Ik zou gewoon naar de supermarkt gaan, kijken naar groenten en jezelf afvragen: kan ik dit op de grill flikkeren?
    Je kan ook vegetarisch gehakt nemen, eieren koken that kinda stuff.

    En neef van mij heeft een zo'n beetje alles-allergie en kan ook zo'n beetje niks hebben, hij is dus gedwongen veganist. So yea in dat soort gevallen, áltijd onbewerkte dingen kopen. Als je precies ziet wat het is (een wortel for instance) en je weet wat ze wel kan hebben dan is het goed. Je kan ook eventueel zelf groentenburgers voor haar maken met de dingen die ze wel mag hebben maar yea, dat kost tijd. Ik ben er zelf ook altijd even zoet mee XD.



    Haha, bij ons is er sowieso altijd groente, uit eigen tuin :Y) Sla, komkommer, paprika, aardappels, tomaatjes etc., dus dat komt helemaal goed.

    Maar uh, als je roerbakgroente op de barbecue gooit (gaat sowieso niet gebeuren want groente uit eigen tuin of uit de landwinkel in de buurt :Y) ), valt het dan niet allemaal tussen de grilldingen door? :')

    Verder HEEL erg bedankt voor je tips! Heb ik zeker wat aan :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly