Ik heb een set die rond de 100 euro was, maar die gebruik ik ook niet veel omdat mijn kaarten best hard slijten x'D
Ik zou eigenlijk wel vooral beginnen op jezelf en vrienden/familie die dicht bij je staan, die ken je en heb je een beter beeld van wat zeker helpt als je de kaarten moet leren kennen. Hou je ook niet teveel vast aan wat het boekje zegt, ieder deck (en bijbehorend boekje) zegt weer wat anders, dus probeer meer het algemene te pakken van wat het boekje zegt en jouw gevoel er verder op in te laten gaan. Tarot kaarten kunnen heel veel weergeven en voorspellen, maar je moet er wel voor open staan en niet meteen mensen hebben die er niet in geloven of sceptisch tegenover staan, dat maakt het voor jou al lastiger om een reading te doen, en als beginner kun je beter 'fouten maken of verkeerd formuleren' bij een geliefd persoon dan bij een totale onbekende. Zorg er ook voor dat je geen 'ja en nee vragen' gaat stellen of vragen waarvan je het antwoord simpelweg niet kan beantwoorden (zoals: ga ik morgen dood, blijf ik gezond etc. Het kan best zijn dat je al iemand hebt zitten die met een ziekte loopt of wordt aangereden door een bus na een uur, ik noem maar wat), je bent geen god, en mensen mogen dat ook niet verwachten.
Kijk ook of je een ritueel op gaat bouwen, denk aan kaarsen aansteken, of wierrook, sluit je kort je ogen en erken je de kaarten? Of doe je een soort meditatie oefeningen? Etc etc... Ik kan je zoveel vertellen, maar mijn mobiel momenteel is zo onpraktisch x'D