• Ik heb zaterdag mijn eerste Tarotdeck gekocht! :Y) Ik vind dat soort dingen altijd reuze interessant, maar meestal zijn ze ook reuze duur, dus koop ik dat soort dingen toch niet. Toch vond ik een goedkoop deck voor beginners met een mooi boekje erbij en heb ik het maar eens aangeschaft.
    Zijn hier mensen die in dat soort dingen geïnteresseerd zijn of die dit doen en de hoognodige tips voor deze beginner hebben? 8D


    Your make-up is terrible

    Ik vind de prijzen nog wel meevallen eigenlijk, je kan ze vanaf 12 euro krijgen denk ik.
    Zelf doe ik het al bijna 13 jaar heb ik inmiddels iets van 7 decks en nog een paar decks met orakel kaarten, voor iedere lezing/ieder mens zijn weer andere kaarten geschikt.

    Tips... Mja, wat wil je ermee gaan doen? Voor jezelf of ook voor anderen?

    LaMuerte schreef:
    Ik vind de prijzen nog wel meevallen eigenlijk, je kan ze vanaf 12 euro krijgen denk ik.
    Zelf doe ik het al bijna 13 jaar heb ik inmiddels iets van 7 decks en nog een paar decks met orakel kaarten, voor iedere lezing/ieder mens zijn weer andere kaarten geschikt.

    Tips... Mja, wat wil je ermee gaan doen? Voor jezelf of ook voor anderen?


    Deze was 6 euro. ;3 Ik heb niet zoveel geld, haha. Ik had er een paar gezien voor meer dan 40 euro, maar dat ga ik er nog niet aan uitgeven.

    Dat is gaaf! Orakelkaarten lijken me ook echt heel leuk om te hebben. En 13 jaar echt lang.

    Ik denk dat ik gewoon iedereen ermee lastig ga vallen, haha. Ik weet niet of ik voor mezelf ga kunnen leggen.


    Your make-up is terrible

    Ik heb een set die rond de 100 euro was, maar die gebruik ik ook niet veel omdat mijn kaarten best hard slijten x'D

    Ik zou eigenlijk wel vooral beginnen op jezelf en vrienden/familie die dicht bij je staan, die ken je en heb je een beter beeld van wat zeker helpt als je de kaarten moet leren kennen. Hou je ook niet teveel vast aan wat het boekje zegt, ieder deck (en bijbehorend boekje) zegt weer wat anders, dus probeer meer het algemene te pakken van wat het boekje zegt en jouw gevoel er verder op in te laten gaan. Tarot kaarten kunnen heel veel weergeven en voorspellen, maar je moet er wel voor open staan en niet meteen mensen hebben die er niet in geloven of sceptisch tegenover staan, dat maakt het voor jou al lastiger om een reading te doen, en als beginner kun je beter 'fouten maken of verkeerd formuleren' bij een geliefd persoon dan bij een totale onbekende. Zorg er ook voor dat je geen 'ja en nee vragen' gaat stellen of vragen waarvan je het antwoord simpelweg niet kan beantwoorden (zoals: ga ik morgen dood, blijf ik gezond etc. Het kan best zijn dat je al iemand hebt zitten die met een ziekte loopt of wordt aangereden door een bus na een uur, ik noem maar wat), je bent geen god, en mensen mogen dat ook niet verwachten.

    Kijk ook of je een ritueel op gaat bouwen, denk aan kaarsen aansteken, of wierrook, sluit je kort je ogen en erken je de kaarten? Of doe je een soort meditatie oefeningen? Etc etc... Ik kan je zoveel vertellen, maar mijn mobiel momenteel is zo onpraktisch x'D

    LaMuerte schreef:
    Ik heb een set die rond de 100 euro was, maar die gebruik ik ook niet veel omdat mijn kaarten best hard slijten x'D

    Ik zou eigenlijk wel vooral beginnen op jezelf en vrienden/familie die dicht bij je staan, die ken je en heb je een beter beeld van wat zeker helpt als je de kaarten moet leren kennen. Hou je ook niet teveel vast aan wat het boekje zegt, ieder deck (en bijbehorend boekje) zegt weer wat anders, dus probeer meer het algemene te pakken van wat het boekje zegt en jouw gevoel er verder op in te laten gaan. Tarot kaarten kunnen heel veel weergeven en voorspellen, maar je moet er wel voor open staan en niet meteen mensen hebben die er niet in geloven of sceptisch tegenover staan, dat maakt het voor jou al lastiger om een reading te doen, en als beginner kun je beter 'fouten maken of verkeerd formuleren' bij een geliefd persoon dan bij een totale onbekende. Zorg er ook voor dat je geen 'ja en nee vragen' gaat stellen of vragen waarvan je het antwoord simpelweg niet kan beantwoorden (zoals: ga ik morgen dood, blijf ik gezond etc. Het kan best zijn dat je al iemand hebt zitten die met een ziekte loopt of wordt aangereden door een bus na een uur, ik noem maar wat), je bent geen god, en mensen mogen dat ook niet verwachten.

    Kijk ook of je een ritueel op gaat bouwen, denk aan kaarsen aansteken, of wierrook, sluit je kort je ogen en erken je de kaarten? Of doe je een soort meditatie oefeningen? Etc etc... Ik kan je zoveel vertellen, maar mijn mobiel momenteel is zo onpraktisch x'D


    Oh, bedankt! Dit zijn echt hele handige dingen. ;3

    Het boekje dat ik erbij hebt legt veel uit over het verleden van kaarten en waarom ze zo genoemd worden, met een hele korte betekenis van de kaart zelf erbij, wat ik wel heel fijn vind. Het laat genoeg over voor eigen interpretatie. Ik hoorde inderdaad dat het heel belangrijk is om af te gaan op je eigen gevoel. Haha, nu is mijn omgeving de pineut! Maar daar heb je wel gelijk in, ja.

    Hihi, alsnog bedankt dat je de moeite nam om zoveel te vertellen op je mobiel! Dat waardeer ik echt. Hier heb ik echt wat aan.


    Your make-up is terrible

    Wat is tarot precies, als ik het vragen mag? Ik heb er wel eens wat van voorbij zien komen op het internet, maar is me een vraag gebleven wat je er precies mee kan en dergelijke.


    Teach me how to dance with you, teach me how to love

    You're welcome ^^

    Als je vragen hebt of onduidelijkheden mag je me ook een berichtje sturen of zo, als je dat fijn vind.

    Oh één ding is wel belangrijk! Zorg er eerst voor dat de kaarten jouw energie hebben. Dus gebruik de kaarten eerst op jezelf, houdt ze vast, schud ze doelloos, als ze jouw energie maar hebben. Daarnaast heb je ook een 'schoonmaakritueel' nodig omdat je de kaarten ook aan anderen wil gaan geven om te gebruiken voor een lezing, kan het zijn dat die energie van jezelf of een ander achterblijft. Zorg dus altijd dat je na een lezing de kaarten weer zelf neemt en weer je eigen maakt.

    [ bericht aangepast door een moderator op 12 mei 2015 - 22:04 ]

    LaMuerte schreef:
    You're welcome ^^

    Als je vragen hebt of onduidelijkheden mag je me ook een berichtje sturen of zo, als je dat fijn vind.

    Oh één ding is wel belangrijk! Zorg er eerst voor dat de kaarten jouw energie hebben. Dus gebruik de kaarten eerst op jezelf, houdt ze vast, schud ze doelloos, als ze jouw energie maar hebben. Daarnaast heb je ook een 'schoonmaakritueel' nodig omdat je de kaarten ook aan anderen wil gaan geven om te gebruiken voor een lezing, kan het zijn dat die energie van jezelf of een ander achterblijft. Zorg dus altijd dat je na een lezing de kaarten weer zelf neemt en weer je eigen maakt.


    Dankjewel! Dat is wel heel fijn. ;3

    Ja, daar was ik al mee bezig. Ik draag ze mee in mijn zak (wel in een doosje) en haal ze er af en toe uit om ze te schudden of gewoon vast te houden. Er stond ook dat je ze naast je bed moet leggen 's nachts? Dat heb ik niet gedaan, haha.


    Your make-up is terrible

    Causes schreef:
    Wat is tarot precies, als ik het vragen mag? Ik heb er wel eens wat van voorbij zien komen op het internet, maar is me een vraag gebleven wat je er precies mee kan en dergelijke.


    Het zijn kaarten waarmee je dingen kan doen als toekomst voorspellen, vragen beantwoorden en analyses kan doen. Het gaat vooral op gevoel.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het zijn kaarten waarmee je dingen kan doen als toekomst voorspellen, vragen beantwoorden en analyses kan doen. Het gaat vooral op gevoel.


    Dat klinkt heel bijzonder, ook wel interessant. (:


    Teach me how to dance with you, teach me how to love

    Ooooh, dat vind ik nou echt zo interessant. Ik wil echt nog een keer naar een tarot lezing (hoe noem je dat?) laten doen bij mij, lijkt me onwijs leuk om een keertje te ervaren. Maar zelf die kaarten kopen is niks voor mij eigenlijk.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nja, sommige doen dat, of zelfs onder hun kussen x'D ik heb ze wel eens op mijn nachtkastje liggen naast bed, maar dat is dan meer omdat ik de energie niet meer kan vinden om ze (of mezelf) nog te verplaatsen. Het is niet echt noodzakelijk als ze je energie eenmaal hebben, je kan het doen als jij je daar beter bij voelt, maar het is geen verplichting

    Ik vind het best interessant, ook al geloof ik zelf niet echt in dat soort dingen. Natuurlijk kan er wel een soort kern van waarheid in die voorspellingen zitten, maar ik geloof dat dat vooral met psychologische effecten en dergelijke dingen te maken heeft. De cultuur, verhalen en overtuigingen die erachter zitten boeien me echter zeker. Misschien komt dat ergens ook gewoon doordat ik van nature een geïnteresseerd persoon ben x)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik doe dit erg vaak en ben er ook heel gelovig in, mede komt dit door mijn moeder die dit vaak doet en zich daar erg in verdiept. Ik vind het meestal leuk om gewoon dingen te vragen en ben altijd verwonderd door de uitkomst.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik heb het vroeger een paar keer gedaan, maar dat is al wel even geleden. Neem er de tijd niet meer voor, al zou ik dat wel nog eens moeten doen. De moeder van een vriendin van mij houdt zich er ook vaak mee bezig, dus ik moet daar eens langsgaan om er nog wat meer over te leren.


    Take me to wonderland

    Hè, die tarotkaarten heb ik eens voor mijn verjaardag gekregen lang geleden. Ten minste, ze lijken er wel verdomd veel op.


    Quiet the mind, and the soul will speak.